Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 19:32
  #1
Medlem
Hej

Fick precis ett sms om att databasen på johanvilde.com är hackad från något 72555 nummer (osäker på om det var 72555 eller 71555).

Det stod att databasen var hackad och att man skulle trycka på någon goo.gl länk och komma till något forum för att läsa mer hur man skulle göra för att man inte ska bli publik när databasen sprids.

Jag har varit medlem där och skiter fullständigt i om mina uppgifter sprids. Någon som vet mer eller också är drabbad?
__________________
Senast redigerad av Kikenoan 2018-03-24 kl. 19:45.
Citera
2018-03-24, 19:37
  #2
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Hej

Fick precis ett sms om att databasen på johanvilde.com är hackad från något 72555 nummer (osäker på om det var 72555 eller 71555).

Det stod att databasen var hackad och att man skulle trycka på någon goo.gl länk och komma till något forum för att läsa mer hur man skulle göra för att man inte ska bli publik när databasen sprids.

Jag har varit medlem där och skiter fullständigt i om mina uppgifter sprids. Någon som vet mer?

Vad är johanvilde.com för hemsida?
Citera
2018-03-24, 19:40
  #3
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Vad är johanvilde.com för hemsida?
från hemsidan:
"Här hos Vilde hittar du svenska amatörer i deras första porrfilm blandat med etablerade svenska porrstjärnor. Vi har många svenska tjejer som bara spelat in porr för oss och därmed inte går att hitta någon annanstans. Alla våra porrfilmer är egeninspelade och genom åren har vi samlat ihop ett helt unikt arkiv med svensk amatörporr. Förutom svensk porr har vi även inslag av en och annan tjej från utlandet."
Citera
2018-03-24, 19:40
  #4
Medlem
Pusts avatar
Har man betalat med kontantkort kan de väl inte få fram ens namnuppgifter? Vilde kräver väl inte att man anger sitt namn på sidan?
__________________
Senast redigerad av Pust 2018-03-24 kl. 19:42.
Citera
2018-03-24, 19:44
  #5
Medlem
okok1s avatar
Men lol. Vilde är "normal porr". Finns inget att skämmas för.

Varför skickar de sms och inte mail? Jag har inte fått mail. Hur vet de ditt nummer?
Citera
2018-03-24, 19:45
  #6
Medlem
Tror inte kortuppgifter sparas då de hanteras av Verotel, det är väl telefonnumret som kan bli publikt eftersom man inte registrerar sig med något annat och telefonnumret används som inloggning vid telefon/sms betalning
Citera
2018-03-24, 20:08
  #7
Medlem
SkepticalHippos avatar
En bekant berättade om detta tidigare ikväll. Fick en bild på hur det ser ut om man följer länken:

http://sv.tinypic.com/r/zivd4j/9

De påstår där att de har kollat upp registrerade telefonnummer och på så vis spårat medlemmar.

Snacka om patetiskt försök till utpressning. Jag visste inte själv om att sidan existerade ens men bryr mig inte om folk jag känner är med på den. Hoppas verkligen att folk inte är tillräckligt desperata för att betala. Dessutom inte särskilt idiotsäker identifiering via telefonnummer. Folk kan ha bytt nummer eller använt någon annans.
Citera
2018-03-24, 21:40
  #8
Medlem
Se där ja..... fick ett sånt sms jag också. Hade helt glömt bort att jag varit medlem där. Varför jag blev medlem där är en annan historia hehe. Blev väldigt fundersam över hur de hade kopplat mitt telenummer. Men minns svagt att jag kanske använde numret som betalmetod.
1000kr skulle de tydligen ha för att jag inte skulle bli offentligt uthängd så arbetsgivare och familj mm skulle se. Skäms inte över att jag varit medlem där så jag skulle kunna göra en polisanmälan.
Men frågan är om det ens är värt det.
Vad tycker ni ?
Mvh Från han som blev medlem endast för att få det bekräftat att tjejen jag dejtade faktiskt var med på den sidan 😂😂
Citera
2018-03-25, 15:58
  #9
Medlem
Fick också ett sånt SMS, och jag håller med om att det är löjligt. Och det roliga är att personen (förmodligen) var ganska lätt att hitta, och jag håller på med att luska i saken själv. Har även anmält! Jag är inte rädd för något alls; det känns mer som att han borde vara rädd.
Citera
2018-03-25, 20:13
  #10
Medlem
det är SQL Injection som använts. Vilken bebis som helst kan ha gjort det.
Citera
2018-03-25, 20:21
  #11
Medlem
Har hemsidan gått ut och bekräftat det som har hänt ännu eller de är tysta om det?
Citera
2018-03-25, 22:54
  #12
Medlem
Har också fått det där meddelandet. Är inte så kunnig i sånna här saker men finns det något sätt att få fram vilket miffo det är som försöker pressa oss på pengar? 1000 spänn för att inte bli uthängd som en galen totalonanist som kollar amatörporr? Herregud, hoppas ingen betalar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback