Citat:
Ursprungligen postat av
Squonker
Ja, det måste vara det stället som det handlar om. Men vilken risk att annonsera på Blocket som sagt. Lite väl naivt, eller? Det är ju en direkt inbjudan till potentiella rånare. Varför gör man så??
Nja, Blocket är ett billigt sätt för mindre aktörer att exponera sina varor för en större kundkrets än dom som råkar gå förbi.
Fem minuters rask promenad från Nova Juvelers kontor ligger lokala klockbutiken.
Klockor för över 10 miljoner...
https://www.blocket.se/luxurywatches-i-stockholm?ca=11
Tillbaka till Dianovus AB med bifirma Novus Juveler.
Styrelsen består av mor och dotter. Mamsen är skriven i Sverige men av en ren slump råkar dottern bo i Antwerpen som står för en stor del av världens diamanthandel. Det lär finna en hel del slipa(n)de personer där...
Dottern, som tillsammans med modern undertecknat årsboksluten verkar vara ett bokföringsproffs, man får lätt intrycket av att ju större omsättningen blir desto större blir de ansamlade förlusterna och skulderna men är man Financial Manager på Azelis och tidigare Auditor på Ernst&Young har man nog lärt sig ett och annat knep. Jag spekulerar i om man trixat med hur slipade resp rådiamanter(oslipade) tas upp i bokföringen men boksluten är vad jag förstår godkända så det är väl nå't annat trix. Bokslutsdispositioner har jag för mig att det kallas...
Diamonds are a girl's best friend men nu har nå'n slipad person antagligen snott dom...
.