Citat:
Ursprungligen postat av
comandag
Har letat efter fler trådar men hittar inget riktigt svar på mina frågor.. testar igen!
Är det MÖJLIGT att ta ett privatlån, ta ut pengarna kontant/föra över de till ett utländsk konto, och sedan bara fly landet? Typ ett EU-land som Spanien eller whatever.
Vad kan hända?
Kommer de att leta efter dig?
Kommer de någon gång "ta bort" lånet?
Hur går hela processen till liksom?
Vad kan man göra om man har dubbla medborgarskap och säger upp sitt svenska och bara är medborgare i landet man flyr till?
Hur blir det om man vill komma hem?
Har pengar undansparade och funderar på att flytta utomlands. Undrar om detta går att göra såhär för att få en liten "push" typ, hehe.
Mod får gärna flytta om det är fel..
MVH
10 år är preskriberingstiden för lån på bank, det kan dock förlängas men då tror jag de måste haft kontakt med dig och att du ev betalt av något under dessa 10 år, lite osäker kring reglerna kring det.
Dum ide tycker jag men vill du är väl bara testa hur mycket du får låna på banken, eller bankerna, glöm inte alla nisch banker och andra lånemöjligheterna som finns som sms lån eller andra snabblån. Skaffa flera olika kreditkort och köp på kredit och sälj snabbt till oslagbart pris, sen tar du och betalar resan och väl på plats shoppar du upp allt du behöver i lösöre, mc, och vad du kan tills du når limit på varje kreditkort.
Uppdatera gärna oss här då och då, lycka till i nya landet!