Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 08:08
  #1
Medlem
Hej,

Jag är en 39 år man med jobb och egen bostad i en storstad, inte Stockholm. tyvärr är homosexuell då jag har aldrig haft lust att ha sex med en kvinnan , men haft sex med män många gånger.

Jag spenderar ganska tid med ta hand om mamma då hon är sjuk och dålig.
Jag har ganska stor press på mig dels från mig själv dels från omgivning och så att ska jag bilda familj och för att ha barn och inte vara ensam när jag blir gammal.

Jag har varit kär i en kille, mycket yngre än mig , med 17 år och vi levde lyckliga i ett år men tyvärr han flyttat till Stockholm för jobb då fick han inget jobb här. så jag har varit ensam i snart några månader
Jag lever i en stor osäkerhet och oro inför resten av mitt liv.

jag är rädd för att ensamhet, låter kanske dumt att försöka med en kvinna ? innerst inne vill jag flytta till Stockholm och bo tillsammans med killen men jag vet inte att jag som snart 40 vara ihop med 22 år , ser lite konstig
samt rädd att han ska svika mig igen .
vad tror ni jag ska göra med mitt liv?det är inte lätt för mig att lämna min mamma då hon är sjuk och gammal

Till alla ni som hatar homosexuella , snälla vi ville gärna vara hetrosexuell men det är inte vi som valde det, utan vi födda så precis som ni är födda vara hetrosexuell
Citera
2018-03-23, 08:18
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Du måste välja och minska effekterna av det dåliga. Att inte välja är också ett val - ett dåligt val.
JAG kan inte välja åt dig. Jag vet inte vad du vill och hur stark viljan är för det ena eller andra. Eller hur stora möjligheterna eller riskerna är. Det är bara du som vet. Eller i alla fall vet bäst.
Och sedan skall du väl inte beklaga att du är homosexuell?
Citera
2018-03-23, 08:22
  #3
Medlem
Jo jag förstår men jag tänkte kanske se hur ni har gjort om ni hade varit i samma situation som jag
Citera
2018-03-23, 10:03
  #4
Medlem
Tycker du först och främst skall jobba med att älska dig själv och inse att du inte behöver be om ursäkt för att du är homosexuell.

Efter det så måste du se på dina möjligheter, skita i vad andra kräver av dig, och focusera på vad du anser att du skall göra med ditt liv för att bli lycklig. Mår du bra av att ta hand om din mamma och vill finnas där för henne eller vill du söka lyckan i Stockholm med din yngre kärlek? Det är något du måste svara på själv. Men börja med att lära dig att lyssna på dig själv och acceptera vem du är.

Lycka till
Citera
2018-04-03, 01:58
  #5
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback