2025-02-13, 23:13
  #10297
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Feminismen är stendöd som utopisk ide i Sverige, men feministiska strukturer återstår.

Ideologin drevs till logisk kortslutning och den Sverige som vi har idag med ultramachismo från invandrare och för många veka feminiserade svenska män. Alla vill nu, medvetet eller undermedvetet, ha tillbaka tuffa machopoliser och politiker som får ordning på kaoset och inte 50% kvinnliga poliser, fritidsgårdar, socialtanter och annan idioti.

Inte nog med det, ungdomsbarometern visade också att de flesta unga kvinnor vill vara "kvinnliga" och de flesta unga män vill vara "manliga", samt att mannen ska fria och gå ner på knä, såsom traditionen påbjuder.

Svenska vänsterfeminister upptäckte också att de SD-män de dejtar är bättre och friskare än de sojapojkar de dejtat.
Citera
2025-02-14, 00:42
  #10298
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Inte nog med det, ungdomsbarometern visade också att de flesta unga kvinnor vill vara "kvinnliga" och de flesta unga män vill vara "manliga", samt att mannen ska fria och gå ner på knä, såsom traditionen påbjuder.

Svenska vänsterfeminister upptäckte också att de SD-män de dejtar är bättre och friskare än de sojapojkar de dejtat.

Jag tycker det är lite patetiskt att spela upp hur sexiga SD-killar är, ungefär lika patetiskt som att försöka framställa dem som en gäng tragiska incel-losers som andra sidan gör (se aftonbladet med två sådana korkade artiklar i förstasidan av de ytterst oattraktiva kvinnorna Zina AL-DEWANY och Susanna Kierkegaard). Du kommer i regel inte få ligg (eller förlora ligg) av hur du röstar. Du blir inte heller magiskt manlig av att rösta på SD.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2025-02-14 kl. 00:50.
Citera
2025-02-14, 08:39
  #10299
Medlem
Feminismen som vi lärt känna den de sista åren är inte död. Kanske den inte tas på blodigt allvar längre, men unga kvinnor kan fortfarande publicera märkliga resonemang.

https://www.expressen.se/kultur/ide/sexig-eller-mammakorv-sluta-doma-vara-klader/

"Maria Sveland känner igen mönstret från den klassiska mammamobbningen."

Finns det ens en klassisk mammamobbning?


Citat:
En sån gång satt jag och två andra mammor på en frostskimrande bänk vid sandlådan och pratade när en fjärde mamma gjorde entré i högklackade stövlar, nätstrumpbyxor, kort skinnkjol och en leopardmönstrad fuskpäls. Hennes röda läppstift lyste trotsigt mot oss omålade vinterfnasiga. Hela hon en vacker, konstfull uppenbarelse, som om hon kom direkt från klubben vilket gjorde mig både provocerad och imponerad. Så när en av de andra mammorna slängde ur sig en syrlig kommentar om att den där utstyrseln såg ju perfekt ut för parklek så skrattade jag medhållande. Den tredje mamman skrattade inte utan såg på oss med rynkad panna.

Händelsen utspelade sig i hennes eget mammagäng.


Citat:
Modejournalisten Alice Aveshagen skrev en krönika i SvD där hon ondgjorde sig över denna ”form- och ambitionslösa dunhistoria”

En kvinna har skrivit nedvärderande om ett klädesplagg, vilket ju modejournalister gör, det är ju deras jobb (ett konstigt jobb men ändå)


Citat:
Om man vill vara konspiratorisk, och det vill man så klart eftersom det blir roligare så, är det en smart patriarkal strategi att få mammor att känna sig konstant otillräckliga, på så sätt kommer de vara mindre benägna att ifrågasätta det ojämlika familjearbetet.

Så fick vi svaret, det är en patriarkal strategi till förtryck.

Jag har sett en till märklig teoribildning nyligen, de dyker upp med jämna mellanrum.
Citera
2025-02-14, 15:13
  #10300
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Feminismen som vi lärt känna den de sista åren är inte död. Kanske den inte tas på blodigt allvar längre, men unga kvinnor kan fortfarande publicera märkliga resonemang.

https://www.expressen.se/kultur/ide/sexig-eller-mammakorv-sluta-doma-vara-klader/

"Maria Sveland känner igen mönstret från den klassiska mammamobbningen."

Finns det ens en klassisk mammamobbning?




Händelsen utspelade sig i hennes eget mammagäng.




En kvinna har skrivit nedvärderande om ett klädesplagg, vilket ju modejournalister gör, det är ju deras jobb (ett konstigt jobb men ändå)




Så fick vi svaret, det är en patriarkal strategi till förtryck.

Jag har sett en till märklig teoribildning nyligen, de dyker upp med jämna mellanrum.

Maria Sveland är väl bara en dinosaurie från den dominanta 90-talsfeminismen som inte anpassats till nya tider, likt Linda Skugge, för att exempelvis producera tantsnusk i onlyfans istället för att gnälla.

Finns ingen vitalitet kvar i dessa tanter som inte gått vidare från att gnälla om tillvaron dag in och ut, år efter år.
Citera
2025-02-14, 15:39
  #10301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Maria Sveland är väl bara en dinosaurie från den dominanta 90-talsfeminismen som inte anpassats till nya tider, likt Linda Skugge, för att exempelvis producera tantsnusk i onlyfans istället för att gnälla.

Finns ingen vitalitet kvar i dessa tanter som inte gått vidare från att gnälla om tillvaron dag in och ut, år efter år.

Det är fortfarande ett bra flöde av den typen av texter. Om det är vitalt eller inte låter jag vara osagt.

Tror det är vanligt att kvinnor skyller allt på männen och manligheten fortfarande, sällan man läser något positivt eller bejakande om män.
__________________
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2025-02-14 kl. 15:41.
Citera
2025-02-14, 15:49
  #10302
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är fortfarande ett bra flöde av den typen av texter. Om det är vitalt eller inte låter jag vara osagt.

Tror det är vanligt att kvinnor skyller allt på männen och manligheten fortfarande, sällan man läser något positivt eller bejakande om män.

Mainstreammedia har förlorat sin särställning för att börja med, men även de mäktigaste rösterna inom socialistmedia har fått en mer nyanserad hållning och förmåga till en hel del självkritik, se exempelvis gamla kommunisten Åsa Linderborg på aftonbladet som ofta numera går till hård kritik mot gnälliga feministjournalister.

Dessa feministtanter är ofta i en inbördeskrig om allt och de som får mest utrymme är de som får med mest självkritik i sina artiklar.

Politiker från höger och vänster undviker att tala mycket om den gamla feministiska kampen ovkså. Idag försöker ju till och med Vs ledare undvika ämnet till varje pris. Feminismen är alltså stendöd, men den spökar vidare från graven.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2025-02-14 kl. 15:52.
Citera
2025-02-15, 11:57
  #10303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Mainstreammedia har förlorat sin särställning för att börja med, men även de mäktigaste rösterna inom socialistmedia har fått en mer nyanserad hållning och förmåga till en hel del självkritik, se exempelvis gamla kommunisten Åsa Linderborg på aftonbladet som ofta numera går till hård kritik mot gnälliga feministjournalister.

Dessa feministtanter är ofta i en inbördeskrig om allt och de som får mest utrymme är de som får med mest självkritik i sina artiklar.

Politiker från höger och vänster undviker att tala mycket om den gamla feministiska kampen ovkså. Idag försöker ju till och med Vs ledare undvika ämnet till varje pris. Feminismen är alltså stendöd, men den spökar vidare från graven.

ÅL har iofs alltid hävdat att klass måste räknas först. Hon är trots allt gammal Stalinist, men förvisso intellektuellt hederlig. Men hon har alltid gått i polemik med identitetsvänstern då hon är av dem gamla stammen. Hon sätter alltså vita manliga fattiga som mer förtryckta än afroamerikanska akademiker, även om de är lesbiska.
Citera
2025-02-15, 15:38
  #10304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Maria Sveland är väl bara en dinosaurie från den dominanta 90-talsfeminismen som inte anpassats till nya tider, likt Linda Skugge, för att exempelvis producera tantsnusk i onlyfans istället för att gnälla.

Finns ingen vitalitet kvar i dessa tanter som inte gått vidare från att gnälla om tillvaron dag in och ut, år efter år.

1. Varför kalla div. aktiv feminism för "att gnälla"?
2. Har inte kvinnor och en del män) i de div. feministisk vågor som varit genom historien samt även idag i ex. "#Metoo rörelsen haft rätt i sak? är det inte rätt ex. att peka på och kritisera hur vanligt, normaliserat och ignorerat div. sexuellt våld, utnyttjande och trakasserade varit och fortsatt är i div. samhällen?
Eller du tycker kanske att det är "gnäll" då Gisele Pelicot kräver sin rätt och straff för de 80 män som bevisats via film ha våldtagit henne ? Och att den feminism som idag kräver samtyckeslag i Frankrike, så att detta patriarkala synsätt som de katolska fransmännen fortsatt dras med, att kvinnor är äkta mäns ägodelar att göra vad de vill med, kan försvinna, du kanske tycker den är "gnällig"?
Och dessa människor borde syssla med något vettigare, mer "anpassat till nya tider", ex producera porr till män på olnyfans?


Är det några som verkligen "gnäller" i ordets rätta bemärkelse så är det div. alt-right antifeminsiter som är missnöjda med att kvinnor numera vägrar köras över som i gamla hederliga tider.
Citera
2025-02-15, 16:15
  #10305
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Varför kalla div. aktiv feminism för "att gnälla"?
2. Har inte kvinnor och en del män) i de div. feministisk vågor som varit genom historien samt även idag i ex. "#Metoo rörelsen haft rätt i sak? är det inte rätt ex. att peka på och kritisera hur vanligt, normaliserat och ignorerat div. sexuellt våld, utnyttjande och trakasserade varit och fortsatt är i div. samhällen?
Eller du tycker kanske att det är "gnäll" då Gisele Pelicot kräver sin rätt och straff för de 80 män som bevisats via film ha våldtagit henne ? Och att den feminism som idag kräver samtyckeslag i Frankrike, så att detta patriarkala synsätt som de katolska fransmännen fortsatt dras med, att kvinnor är äkta mäns ägodelar att göra vad de vill med, kan försvinna, du kanske tycker den är "gnällig"?
Och dessa människor borde syssla med något vettigare, mer "anpassat till nya tider", ex producera porr till män på olnyfans?


Är det några som verkligen "gnäller" i ordets rätta bemärkelse så är det div. alt-right antifeminsiter som är missnöjda med att kvinnor numera vägrar köras över som i gamla hederliga tider.

Det finns många problem under solen, och vi vet med facit i hand att 90-talets bitterfeminism inte kan hantera ens verkliga problem som våldtäkt och annat (eller trivial skit som män som glömmer att byta toarulle). Allt blev värre i Sverige under deras regi när det gäller i princip alla hjärtefrågor.

Därför som feminismen peakade tidigare än i resten av västvärlden och började dö ut tidigare också. Vi har kvar en postfeministisk värld där man försöker återbygga den konstruktiva maskulinitet som de lyckades dekonstruera för att motverka den destruktiva maskulinitet som blommade ut i Sverige under bitterfeminismens regi.
Citera
2025-02-15, 16:42
  #10306
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Därför som feminismen peakade tidigare än i resten av västvärlden och började dö ut tidigare också.

Menar du att just nu är det en större andel amerikaner eller tyskar som är feminister än svenskar som är det?

Kulturen och politiken här i Europa är ofta nedströms amerikansk. Så när woke dör ut i USA så gör det det här också.
Citera
2025-02-15, 16:57
  #10307
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Menar du att just nu är det en större andel amerikaner eller tyskar som är feminister än svenskar som är det?

Kulturen och politiken här i Europa är ofta nedströms amerikansk. Så när woke dör ut i USA så gör det det här också.

Nja, jag menar att den peakade tidigare, vet inget om absoluta tal eller så bara därför, men den dalade nedåt i Sverige tidigare.
Citera
2025-02-15, 19:13
  #10308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns många problem under solen, och vi vet med facit i hand att 90-talets bitterfeminism inte kan hantera ens verkliga problem som våldtäkt och annat (eller trivial skit som män som glömmer att byta toarulle). Allt blev värre i Sverige under deras regi när det gäller i princip alla hjärtefrågor.

Därför som feminismen peakade tidigare än i resten av västvärlden och började dö ut tidigare också. Vi har kvar en postfeministisk värld där man försöker återbygga den konstruktiva maskulinitet som de lyckades dekonstruera för att motverka den destruktiva maskulinitet som blommade ut i Sverige under bitterfeminismens regi.

Vi vet med alla jävla facit som går att finna till hands, att den enda ideologi som gett nån form av resultat i att ge kvinnor rätt, samt makt/ möjlighet att slippa utsättas för sexuellt tvång och våld är ...feminism.

Feminism kommer i vågor....med dalar emellan då alla fjantar av din sort sitter och hävdar att nu, NU minsann har nog alla "bitterfittor" till "gnälliga" feminister dött ut....men så dyker de upp igen, en ny våg...
för...så länge som kvinnor inte behandlas med samma respekt, värdighet m.m. som män förväntar sig själva bli behandlade...så kommer feministiska protestvågor att komma, säger sig fan självt om du nu tänker efter lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in