Citat:
Ursprungligen postat av
Ostkvinnan
Problemet är ju det att jag inte tar igen det, har haft så här i drygt 5 veckor nu. Känns nästan som att det bara blir värre och värre för varje natt som går. När jag väl vaknar vid 4-5 kan jag inte somna om pga stress/ångest. Dessvärre kan jag inte göra något åt själva orsaken, men jag hoppas att det blir lättare med tiden. Vill bara sova en hel natt, det hade varit sååå skönt!
Nåja, blir väl bättre med tiden.
Inte för att förlöjliga dig eller så men 5 veckor är ju ingenting, jag har haft det så här i större delen av mitt vuxna liv + tonåren.
1) Stressa inte upp dig för att du vaknat kl 4-5, gör något produktivt istället. Jag brukar laga lite käk, kanske städa eller något där jag tänker på annat än att jag inte kan somna för att bryta de onda tankarna.
2) Tids nog så kommer du att börja ta igen det om kroppen behöver det, något som hjälper är som flera andra skrivit fysisk uttröttning, träning är ett utmärkt exempel. Personligen så behöver jag mindre sömn nu när jag blivit lite äldre vilket också spelar in.
3) Det måste gå att göra någonting åt orsaken som stressar upp dig om du nu inte sitter i fängelse och det stressar dig. Frågan är om du vill ta tag i det?
//A