2018-03-20, 18:26
Medlem
Hej! Har fått lite problem med myror och det hjälper inte att hålla rent utan dom tar sig in ändå (källare).

Åkte till öb men dom hade inte så mycket saker så köpte https://www.xn--ob-eka.se/tradgard/u...64#description

Fungerar dom verkligen? Placera ut 2 st men har inte sett något intresse från myrornas håll, var 2 st som gick runt dom sen gick någon annanstans
Citera
2018-03-20, 18:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Hej! Har fått lite problem med myror och det hjälper inte att hålla rent utan dom tar sig in ändå (källare).

Åkte till öb men dom hade inte så mycket saker så köpte https://www.xn--ob-eka.se/tradgard/u...64#description

Fungerar dom verkligen? Placera ut 2 st men har inte sett något intresse från myrornas håll, var 2 st som gick runt dom sen gick någon annanstans

Har du ens aktiverat dem?

Dessutom tar det några dygn innan man märker effekten.
Citera
2018-03-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har du ens aktiverat dem?

Dessutom tar det några dygn innan man märker effekten.

Gjorde hål i dom på markeringen. Ok!
Citera
2018-03-20, 18:45
Avstängd
nidbilds avatar
Brukar göra mina egna myrdosor

Det du behöver är ...

1. Sko kartong
2. Sockerbit
Citera
2018-03-20, 19:23
Medlem
Ichwills avatar
Den här funkar: http://www.bayergarden.se/Produkter/m/Myrr-Q-myrdosa
Jag får använda ett par stycken varje sommar då myrorna gillar mitt hem. Man får vänta en vecka sen är dom borta, men tyvärr så kommer det nya inom en månad.
Citera
2018-03-20, 19:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Gjorde hål i dom på markeringen. Ok!

Absolut OK så långt, men fortfarande tar det ett antal dagar.

Dosan ska sprida sin lockande doft, eller vad fan det nu är, till myrorna.
De ska leta sig in i dosan.
De ska släpa hem giftet inuti till sitt bo.
Där ska giftet sedan döda myror, larver och drottning.

Ge det tid.

Sedan kan ju olika fabrikat och framförallt priser ha olika effekt på olika myror (svart, röd, piss, flyg och allt vad de heter).

Brukar själv alltid köra med Myrr. Dosor för svartmyror inomhus och granulat för rödmyror inomhus. Inte varje år det behövs, men vid torra somrar dödar jag.
Citera
2018-03-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Absolut OK så långt, men fortfarande tar det ett antal dagar.

Dosan ska sprida sin lockande doft, eller vad fan det nu är, till myrorna.
De ska leta sig in i dosan.
De ska släpa hem giftet inuti till sitt bo.
Där ska giftet sedan döda myror, larver och drottning.

Ge det tid.

Sedan kan ju olika fabrikat och framförallt priser ha olika effekt på olika myror (svart, röd, piss, flyg och allt vad de heter).

Brukar själv alltid köra med Myrr. Dosor för svartmyror inomhus och granulat för rödmyror inomhus. Inte varje år det behövs, men vid torra somrar dödar jag.

Tack för ett bra svar! Gick nyss på toa och då gick jag förbi myrdosorna och såg redan nu att det börjar hända saker. Myrorna har tidigare rört sig lite överallt på golvet men nu var det ganska många som var i närheten av dosan. Spanade i 15 sekunder och såg en myra gå in i dosan. Så bör funka annars får jag dra till bauhaus eller något annat ställe som kan tänkas ha sånna grejer.
Citera
2018-03-20, 19:47
Medlem
Banangurkazzs avatar
be anticimex skicka några dosor till dig istället, det går ofta på försäkringen...Gratis är nice
Citera
2018-03-22, 20:41
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Den här funkar: http://www.bayergarden.se/Produkter/m/Myrr-Q-myrdosa
Jag får använda ett par stycken varje sommar då myrorna gillar mitt hem. Man får vänta en vecka sen är dom borta, men tyvärr så kommer det nya inom en månad.
Kan gå i god för det. Har problem med myror ibland på jobbet. Några såna där placerade där dom kommer in löser saken. Har även haft Anticimex på plats som drog nåt slags giftlim på en tröskel.
Det myrdosan gör att myror plockar med sig det söta giftet till boet. Där ätet myrorna av det och dör.
Väldigt effektivt. Har fungerat i flera år på mitt jobb (med nya dosor givetvis).
Citera
2019-09-01, 15:06
Medlem
Jag tror också att det går fixa via försäkringen, jag bor i ett hus dock.
Citera
2019-09-01, 15:21
Bannlyst
Har haft myrinvasion i kök+Hall i min lägenhet vid två olika tillfällen. Två Myrrdosor har gjort susen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in