Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-03-26, 17:56
  #61
Medlem
spokplumpenFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenterMin
ja, det tycker jag att du ska göra, nämligen lämna din man fri. om han vill "sätta" på någon kommer han, alldeles oavsett dina passiv/aggressiva hållning, göra det. du kan inte tvinga någon att vara i en relation. jag menar man kan tvinga de genom skuldbeläggning som du försöker göra med att peka på barnen etc.. men det räcker så långt och sen får du en whiplash av att han känner sig bitter och gör slut en dag.

det är hemskt. men sånt är människan.

Han får sätta på någon och vara fri. Bara han gör slut med mig först. Jag tänker inte tvinga honom att vara ihop med mig.
Citera
2018-03-26, 18:02
  #62
Medlem
spokplumpenFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Baserat på det du berättat kan man dra slutsatsen att de haft en lång historia med varann som aldrig kan försvinna. Men det och otrohet är ju två vitt skilda saker. Att han känner sitt ex väl, kan han inte hjälpa. Problemet är att det inte var lätt för honom att öppna sig för dig om vad exakt de pratat om. Vad kommer det sig? Kanske var han rädd att du skulle göra en höna av en fjäder? Om du visar att du litar på honom, och slutar vara så paranoid, kommer han kanske vara ärligare en annan gång.

Sen var det ju olämpligt att just massera sitt ex, då detta kan uppfattas som erotiskt av de som ser på, även om det inte var menat så. Måste ha varit pinsamt för dig om andra nu vet om detta. Ni får väl diskutera igenom och lösa så att det inte blir så på nån mer fest. Fråga honom hur detta kan lösas. Att han inte blir så full nån mer gång, eller att han inte går på nån fest där hans ex kan tänkas vara närvarande.

Par brukar förresten hänga ihop under fester. Jag tycker det verkar mysko att han kunde hamna med sitt ex under så stora delar av festen utan att han drogs till dig istället. Vad ligger bakom detta?
När han är nykter är han väldigt konflikträdd. Han tror att varenda liten konflikt kan leda till att vi gör slut, och han är paniskt rädd för att förlora mig. Vilket jag försökt förklara för honom inte kommer att hända. Bortsett från just otrogenhet, där är jag stenhård. Det är den enda klausul jag inte kan förlåta och inte kan gå vidare ifrån.

Ja, det var rätt pinsamt. Men mest sårande.

Mycket för att han var väldigt onykter och jag var nykter. Jag drogs till dom mer nyktra elementen på festen. Sen kom han förbi mig ibland och jag kom förbi honom ibland.
Citera
2018-03-26, 19:22
  #63
Medlem
Dr.LincoNs avatar
Det där lät väll ändå lite extremt. Fine att man kan hälsa och prata med sina ex. Men att börja kladda? Haha no way. Säg åt honom att växa upp. Att han är full är ingen ursäkt för hans beteende.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback