Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-25, 01:49
  #25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Brukar göra bongar av gamla petflaskor eller så röker jag från någon burk. En mer kreativ kompis till mig har gjort rökdon av äpplen och det mest roliga var nog ett munspel som vi rökte ur. Det spelade samtidigt som vi drog röken i oss.
Citera
2018-03-25, 03:16
  #26
Medlem
albinotomtens avatar
Nu var det länge sen jag rökte men blev lite olika varianter. Vissa av dessa är enbart för hasch. Gräs sparade jag hellre än att förstöra på andra metoder än blunt/joint och rökte alltid gräset rent om det inte råkade vara lite för blött.

Alla dessa är superenkla att göra om man vet hur man ska göra. Men det är väl lite som att rulla en joint, det tar ett par försök innan man kan, det krävs många många fler försök innan man är expert.

* gaffel/nål 2/5 - hasch
* flaskbong 4/5 - gräs/hasch
* vape av glödlampa 4/5 - hasch
* hink-bong 5/5 - gräs/hasch
* pipa av det man nu har tillhands t ex aluminiumfolie, frukt etc 1-5/5 - gräs/hasch
Gjort en pipa av en lampfot i marmor en gång t om, lite mer avancerat då och var inget panikprojekt.
* cigg-spliff 3/5 gräs/hasch - enkelt att göra när man lärt sig, men lite teknik krävs för att fixa den och förfina så den inte brinner för snabbt (pappret på ciggen förstör en del då det brinner snabbare oavsett därav betyget).
För er noobs: ta (enklast; rulla filtret mellan fingrarna en stund uppifrån och nedåt för det ska släppa lite lättare tills filtret sticker ut så du får grepp med naglarna (eller tänderna)) ut filtret från en cigg, sätt in ett "spliff-filter", töm (rulla ut mellan fingrarna) tobak och fyll sedan med mecket.. denna metod använde jag mest av alla varianter när det var akut, och när jag skulle röka i lite mer befolkade utemiljöer. Personligen använde jag bara denna metod för hasch men gräs funkar med.
__________________
Senast redigerad av albinotomten 2018-03-25 kl. 03:19.
Citera
2018-03-26, 00:03
  #27
Medlem
mr.mafiosos avatar
Jag va i egypten för nått år sen. Där såg jag något som jag inte sett innan. Killen rullade rökat i en smal tändsticksliknande form. La biten på en tallrik, med ett glas brevid. Tände på biten tills ena enden börjat glöda. Sen la han glaset up och ner vänt över biten.. När glaset va fullt med rök va det bara att suga in för kung och fosterland.

HEELT flummig blev man!
Citera
2018-03-26, 03:49
  #28
Medlem
StickiestofIckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
Jag va i egypten för nått år sen. Där såg jag något som jag inte sett innan. Killen rullade rökat i en smal tändsticksliknande form. La biten på en tallrik, med ett glas brevid. Tände på biten tills ena enden börjat glöda. Sen la han glaset up och ner vänt över biten.. När glaset va fullt med rök va det bara att suga in för kung och fosterland.

HEELT flummig blev man!

Tydligen vanligt lösning bland araber

Om det är gräs som ska rökas så kan man testa att göra en "knife hit"
Ta två matknivar och hetta upp tills dom glöder. Nyp fast budden som ska rökas mellan bladen och sug i dig röken
Citera
2018-03-26, 10:33
  #29
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickiestofIcky
Tydligen vanligt lösning bland araber

Okej. Visste jag inte. Nytt för mig va det
Citera
2018-03-27, 11:25
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det låter giftigt som fan, jag tvivlar på att beläggningen är särskilt nyttig att röka.
Jävligt sant när du säger det, tar tillbkas min rekommendation! (om det inte är nödfall dvs )
Citera
2018-03-27, 11:52
  #31
Medlem
MrBabyBoys avatar
Gör en foliepipa. Ta en penna och linda aluminiumfolie runt den, forma en kopp längst ut. Ta bort pennan. Vips, du har en pipa och det funkar utmärkt.
Citera
2018-03-27, 18:32
  #32
Medlem
Krickerts avatar
En avklippt spritpenna eller treo-rör funkar fint att göra en pipa av.
Citera
2018-03-30, 02:46
  #33
Medlem
Glödlampevape funkar utmärkt för både brunt och grönt men annars brukar jag ha dille på att bygga olika sorters bong/bubblers.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback