2018-03-19, 11:10
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.pt.se/nyheter/pitea/kommu...-10810097.aspx

"bland unga killar ökar intresset för e-cigaretter, eller vejp,  vilket är ett steg närmare att testa narkotika, säger Emma Svensson.

Hon menar att om man redan testat cigaretter, snus och e-cigaretter blir inte steget till att röka hasch eller marijuana lika stort.

– När det gäller e-cigaretter har intresset exploderat under jul- och nyårshelgen och i början på det här året. Det kom smygande under hösten, men just nu är det som hetast, säger Emma Svensson som säger att e-cigaretterna verkar lätta att få tag på.

– Ser vi att en ungdom röker e-cigaretterna ringer vi föräldrarna, men det gör vi även när det gäller skadegörelse eller självskadebeteende."

Har områdespolisen Emma Svensson rätt?
Citera
2018-03-19, 11:15
Medlem
lersaters avatar
Bli polis ..inköpsport att bli dum i huvudet
Citera
2018-03-19, 11:15
Medlem
På ett sätt ja. Alla berusningsmedel gör steget från den ena drogen till den andra mindre. Det avhjälpes dock med fakta och information om exakt vad som händer i unga personer som tar dem (inte den vanliga propagandan om krossade ägg).. Ett förbud skulle definitivt inte hjälpa.
Citera
2018-03-19, 11:21
Medlem
Lilabanans avatar
(Nästan) ALLA ungdomar idag kommer testa någon illegal drog, ex. cannabis oavsett.
Droger florerar bland ungdomar som aldrig förr, och grupptryck är lättare att falla för än att vejpa och sen vilja testa "knark".

Är Coca-Cola inkörsporten till att någon ska bli alkoholist?

Citera
2018-03-19, 13:14
Medlem
Bronixs avatar
Ja är kaffe också en inkörsport precis som redbull och nässpray.
Citera
2018-03-19, 19:48
Medlem
Enzymes avatar
En person som aldrig skulle drömma om att suga på en E-cigg blir med mindre sannolikhet knarkare än en person som gladeligen suger i sig E-cigg. Nästan alla pundare man möter röker ju tobak när jag tänker efter.
Citera
2018-03-19, 21:15
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Bli polis ..inköpsport att bli dum i huvudet

Jo, de har mer ofta än sällan sjukliga vanföreställningar när det kommer till droger. Man undrar vad det är för nissar som utbildar dem egentligen. Scientologer förmodligen.
Citera
2018-03-20, 00:05
Medlem
Polisen med sina briljanta uträkningar, när ska detta sluta
Citera
2018-03-21, 15:31
Medlem
storpungens avatar
Det gäller bara i Emmas förvirrade skalle. Har ingen som helst verklighetsförankring.
Citera
2018-03-23, 15:08
Medlem
killenmedkexs avatar
Nikotin som inkörsport till gräs? Måste nog vara det mest brändaste jag har läst på länge.

Riktigt skrattretande med tanke på att rusvis så är nikotin jämnförelsebart med kaffe, när hoppet från alkoholrus till cannabisruset inte är stort alls(i mina personliga upplevelser så är cannabis ett mildare rus än alkohol). Själv så testade jag cannabis långt innan jag någonsin testade en vape för första gången.

Verkar som det är en stor brist på intelligens i Sveriges poliskår nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in