2018-03-18, 16:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
En Dr Mercola skriver i september 2017 om farorna med trådlösa apparater, mikrovågsugnar med mera. Det går att koka ner till "strålning ökar cellskador".
Ökad kalciumbildning i celler och minskade fria radikaler ska tydligen göra huden trött och gammal. Känns det igen?

Ligger det någon sanning i hans artikel eller är den bara gjord för att skrämma folk? Det verkar handla en del om egen åsikt och standardsvammel, dvs inget som går att bevisa? Eller vad tycker ni?

Om man ska ta honom på allvar bör man ju omedelbart skrota plattor, laptops, mikrougnar, wifi routers, moderna mobiler. Typ NU.

Källa:
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/09/24/amp/electronic-devices-emf-dangers.aspx
Citera
2018-03-18, 16:28
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Det är farligt att ge sig ut på sjön också men ändå är det många som skaffar båt, ännu farligare är det med onyttig mat men ändå äter folk skitmat. Skulle man tänka så om allt som är farligt skulle man inte kunna gå utanför dörren.
Citera
2018-03-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Det är farligt att ge sig ut på sjön också men ändå är det många som skaffar båt, ännu farligare är det med onyttig mat men ändå äter folk skitmat. Skulle man tänka så om allt som är farligt skulle man inte kunna gå utanför dörren.
Sjön är inte farlig i sig, fet mat är inte heller farligt, men båda sakerna kan man skydda sig emot, det kan man inte emot wifi strålningar utomhus och liknande.
Staten borde agera hårt emot sånt som kan skada befolk ingen, om inte annat för att upolysa. Men det var längesedan någon tog våran regering på allvar, de bryr sig inte om folket för att de är genomkorrupta..

Jag säger inte att det i artikeln är sant, men flera studier gjordes ang mikrovågsungar på 70-80 talet och de kom fram till samma.
Tänk att Apple, Google och Facebook tillhör världens mäktigaste företag.
Citera
2018-03-18, 17:15
Medlem
tokyokyotos avatar
Smått onödigt att stå precis med ansiktet framför microdörrn.

I övrigt åker radiovågor överallt hela tiden mtp satelliter och fan & hans moster så löjligt svårt att undvika. Du kan ju alltid klä in dig i folie om du vill, eller flytta ut i vildmarken och hoppas inga master når dig under din livstid.
Citera
2018-03-18, 17:17
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har hört att den kosmiska bakgrundsstrålningen är rätt farlig, ska tydligen gå att tillverka en anordning av grillfolie och klädhängare i metall för att skydda sig.

Kan vara värt att kolla upp.

//tripportreat
Citera
2018-03-18, 17:54
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag har hört att den kosmiska bakgrundsstrålningen är rätt farlig, ska tydligen gå att tillverka en anordning av grillfolie och klädhängare i metall för att skydda sig.

//tripportreat

Så är det på grund av detta som begreppet "foliehatt" har uppkommit? Det är kanske off-topic, men jag är nyfiken.
Senast redigerad av Ordpistolen 2018-03-18 kl. 17:56.
Citera
2018-03-18, 18:31
Medlem
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2018-03-18, 18:58
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så är det på grund av detta som begreppet "foliehatt" har uppkommit? Det är kanske off-topic, men jag är nyfiken.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

Det och tankeläsning från utomjordingar är dess främsta användningsområden.

Dumt att gå och undra över saker när all världens information finns tillgänglig.

//tripportreat
Citera
2018-03-18, 19:09
Moderator
Lapapps avatar
Mercola är en känd läkarknäppgök, kvacksalvare av högsta rang. Han har bland annat påstått att vaccin är farligt, likaså mammografi och fluor. Vi har ett flertal svenska motsvarigheter, t.ex. Stig Bengmark. Dessvärre finns det en del oseriösa läkare.
Citera
2018-03-18, 19:33
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

Det och tankeläsning från utomjordingar är dess främsta användningsområden.

Dumt att gå och undra över saker när all världens information finns tillgänglig.

//tripportreat

Intressant, där ser man.
Citera
2018-03-18, 20:05
Medlem
Citat:

//tripportreat

Det finns inga vetenskapliga bevis för det du säger.
Citera
2018-03-18, 20:09
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiksmongoNummer1
Det finns inga vetenskapliga bevis för det du säger.
Ironi framkommer dåligt i skriven text, glömmer bort det ibland.

Även om jag heter tripportreat och gillar att utforska droger så är jag inte helt förlorad.

//tripportreat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in