Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-03-18, 15:59
Medlem
MiniHopp.s avatar
Har rullat på MDMA ett tag nu med jämna mellanrum, inga problem alls och ingen AT. Mått som en gud varje gång. Kan tillägga att jag druckit måttligt med alkohol till varje race, kanske cirka 6-7 cider inte mer...

Men så nu i helgen hände nåt helt skumt. Jag blev bjuden på röka och vet i fan vilken sort faktiskt? Det var första gången jag rökte så har ingen tidigare erfarenhet av röka, tror snubben som bjöd sa att det var weed. Det säger dock inte mig nåt då jag inte vet skillnaden på nåt röka och vilka olika sorter det finns?

Kvällen startade med 2 cider som vanligt, sen en bomb MDMA på 275mg + påfyllning på 150mg efter 2 tim och där emellan 4 cider. So far so good! Detta upplägg kör jag alltid och det är inge problem för mig med nåt så att denna trip såra ur pga MDMA bara kan vi stryka direkt, vill bara poängtera det!

2-3 timmar efter sista påfyllningen med MDMA och i samma veva när jag började landa så blev jag alltså bjuden på nåt slags weed? Det var grönt iaf och rökte väl cirka 4-5 djupa bloss med 10 sekunder ihållande av röken i lungorna innan jag släppte ut den för varje gång.

Kände knappt nån effekt efter det. Drog hem och var väl hemma cirka 30 min senare.

När jag kommer hem slänger jag i mig lite kexchoklad och röker en vanlig cigg för att sedan gå och lägga mig bredvid bruden som redan var hemma och sov. Det är nu fanskapet börjar.

Korttidsminnet börjar spöka rejält. Jag försöker ha en konversation med bruden, men när jag svarat henne på nåt så har jag glömt frågan redan när jag säger svaret, så det enda jag vet är att jag just svarat på nåt men ingen aning om vad? Så är det hela tiden nu, det går ju inte att snacka man känner sig heldum ju. Sen helt plötsligt så kommer jag på mig själv att jag står i badrummet och blåser allt vad jag kan med munnen i handfatet. Varför jag gör så har jag ingen aning om, jag bara gör det???? Sen spolar jag hela ansiktet med kallt vatten för att vakna till, vilket jag inte gör, men efter det går jag till bruden och sätter mig på sängkanten och frågar henna varför jag just har spolat vatten på mitt ansikte och varför jag stod och blåste med munnen i handfatet? Hon bara gå och lägg dig och sov! Då svarar jag det vågar jag inte jag gör konstiga saker utan förklaring och trro jag blivit knäpp säger jag till henne. Sedan ställer jag mig och blåser med munnen igen denna gången ner mot golvet bredvid sängkanten. Sen frågar jag bruden varför jag just gjorde så och om hon tyckte det var normalt? Hon tar mig inte på allvar och säger fortfarande att jag ska gå och lägga mig. Då svarar jag henne att det kan jag inte, tänk om jag glömmer bort hur man andas säger jag. Sen är jag helt plötsligt säker på att jag kommer att dö, jag inbillar mig att jag kommer att glömma bort hur man andas.

Då får jag en ny känsla, denna gången att jag ska gå ut från lägenheten i kallingarna och ringa på grannens dörr och fråga vad det är med mig? Då blir jag rädd igen, jag tänker att så kan jag fan inte göra, grannen kommer ju ringa snuten om jag gör så och ni blir jag riktigt rädd att jag kommer att göra så då jag absolut har noll kontroll på vad jag gör. Sen säger jag till bruden att håll koll på mig för jag kanske går ut i kallingarna och ringer på grannen inatt, fan jag är sjuk i huvudet säger jag till henne och sen säger jag att hon ska passa sig för att jag vet inte vad jag gör och tänk om jag slår ihjäl dig eller stryper dig säger jag till bruden. Jag kanske dödar dig jag vet inte vad jag håller på med just nu jag har ingen kontroll alls nu.

Bruden tar mig fortfarande inte på allvar, så nu börjar jag tro att hon med är helt bäng! Nu får jag för mig att jag är i en annan värld, har ni sett Pirates of the caribien när Jack sparrow är på ett skepp på en öde ö och talar med sig själv i flera andra jag och slår sig själv med örfilar och låter som en kyckling? Exakt den känslan har jag och jag börjar nu höra röster också. Nu får jag för mig att jag tagit en överdos i form av att ha blandat MDMA med röka och att det har förstört min hjärna och gjort så jag hamnat i nåt slags trans koma??? Jag säger till bruden att vad fan har jag gjort? Jag kommer aldrig vakna upp från det här? Hjälp mig. Hon säger att jag nojar och att jag ska sova.

Fan tänker jag, är hon så kall eller är hon med i min dröm och att det inte är henne jag pratar med på riktigt tänker jag? Jag har nu svårt att avgöra om det som händer är verklighet eller dröm?

Jag sätter mig på sängkanten igen och kommer på mig själv med att jag ger mig ett par rejäla örfilar. Sedan så tar jag upp mobilen och googlar på MDMA och gräs och får upp massa sidor. Problemet är att jag nu bara är skriv kunnig, inte läskunnig av nån konstig anledning, så jag kan inte läsa nåt som står på de sidor jag precis fått upp, så jag frågar bruden varför jag just googlad upp dessa sidor och vad det står för svar på dem? Hon läser typ bara rubriken och säger ja du har googlat på MDMA och gräs. Gå och lägg dig och sov säger hon bara.

Jag släcker nu lampan och tänker göra ett försök att gå och sova. Men då kommer tankarna att jag ska glömma bort hur man andas igen och sen börjar jag noja att jag ska gå ut mitt i natten i kallingarna så jag tänder lampan igen och säger till bruden att jag har blivit knäpp håll ett öga på mig i natt så jag inte gör nåt konstigt! Ingen svar från henne nu, hon sover! Så jag tar fram mobilen igen och börjar googla på MDMA och alla möjliga kombinationer på weed, gräs, röka etc. Jag är säker på att det är för jag blandade MDMA med rökat som jag blitt totalt knäpp inbelar jag mig iaf,
Men jag får inte fram nån vidare info eftersom jag inte kan läsa text just då???

Jag kan ha gjort ännu konstigare grejer under natten men detta är det som jag minns tydligast och det hela varade i cirka 3 tim då klockan var 05:00 när jag börja spåra ur och cirka 08:00 som jag kände mig normal första gången av alla gångerna jag vaknade till under den natten. Jag tyckte även att min näve ändrade form när jag kollade på den så lite halliskänsla över det hela med...

Så min fråga är nu om man kan få sådana hallisar och hel knäppa beteenden på enbart röka och i sådana fall vilken sorts röka ger dessa jävla trippar?

Eller är det just så att kombinationen MDMA och nån sorts röka (troligen weed men är ej säker?) kan ge dessa förvrängda hallisar och helt oförklarliga okontrollerbara gärningar?

I vart fall så mår jag bra nu och kommer aldrig mer röka den saken är klar, skulle dock vilja veta om det var rökat i sig som ställde till det eller att jag kombinerade det med MDMA.
PS: Frågade bruden om jag betett mig konstigt i natt och hon bekräftade det ja, men att hon var trött och tyckte jag nojjade för mycket så hon var aldrig orolig för mig. Vilket jag inte kan fatta för i min värd var jag helt störd i natt.
Citera
2018-03-18, 16:14
Medlem
aaerligs avatar
Tjenare!

Väldigt vanligt av kombinationen, speciellt i slutet av ruset. Höga doser MDMA omvandlas delvis till MDA i din kropp och MDA är hallucinogent. THC ökar den hallucinogena effekten kraftigt. Om du kollar in i mina trådar och går tillbaks till en av mina första beskriver jag en sådan kväll ingående. Ta hänsyn till att jag vid tillfället var ganska ung.

Mvh
Aaerlig
Citera
2018-03-18, 17:00
Medlem
xamfetamins avatar
Om du håller på sådär ofta och oförsiktigt med mdma så kommer din hjärna bli bränd till slut ändå, se de som en läxa istället o chilla lite.

Annars låter det mest som du blev bäng (samtidigt som mdma blev det extra intensivt kanske) man blir rätt dum i huvudet när man är bäng. Att röka kanske inte är något för dig om du nojjar så mycket. Eller knark öht...
Citera
2018-03-18, 17:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Du fick typ en snedtändning bara. En av mindre allvarlig sort. Du var dig själv så mycket så att du faktiskt inte gjorde något dumt. Rådet efter är liksom att inte pröva på och röka saker som inte är godkända av staten.
Citera
2018-03-20, 21:40
Medlem
bortmedfifittors avatar
Rätt klassiskt beteende om man röker cannabis i slutet av en E/MDMA-tripp. Man blir helt enkelt efterbliven, och den trasiga effekten som MDMA bidrar med vad gäller din hjärna blir förstärkt av weedet.

Försök att chilla med mdma och e (max någon gång per år), det är förbannat roligt, men det har enorm påverkan på dina synapser och deras förmåga att skicka och lagra information.
Citera
2018-03-22, 10:12
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du fick typ en snedtändning bara. En av mindre allvarlig sort. Du var dig själv så mycket så att du faktiskt inte gjorde något dumt. Rådet efter är liksom att inte pröva på och röka saker som inte är godkända av staten.
Som ganja,,??????
Citera
2018-03-22, 12:45
Medlem
Den där aaerlig snubben verkar ha koll. MDA kan ställa till det rätt ordentligt har jag fått för mig, har dock ingen större erfarenhet av just MDA och MDMA själv. Vet att MDA är mer hallucinogent än vad MDMA är, kan ju förklara din hallis angående din näve? Att du får för dig att röka cannabis för första gången under påverkan av MDMA och Alkohol låter ju inte speciellt optimalt. Du bör vänja dig vid cannabis innan du blandar. Se det som en läxa, att aldrig blanda en substans med en annan oprövad substans. Man bör vara försiktig angående att blanda substanser överhuvudtaget, även om man är van vid båda två/alla tre, för sig självt. Ett exempel alltså; är du van med cannabis, och du är van med MDMA, så betyder inte det att du är van med MDMA och Cannabis tillsammans.
Just cannabis är, som redan skrivet, ganska känt för att skruva till psykadeliska upplevelser ganska ordentligt. Du skriver också att du är van med MDMA och har kört det med jämna mellanrum, frågan är hur långa mellanrummen har varit? Läser du på lite så förstår du att man inte bör ta MDMA mer än 2-3 gånger om året max, om jag inte missminner mig. Läser du på lite, så förstår du också att man ska dosera 1.5-2mg per kilo i kroppsvikt. Väger du alltså 80 kilo så bör din initiala dos ligga på max 160 mg.
Vill du sedan återdosera senare så bör du ta din börjar dos och halvera den, alltså 80 mg.
Din börjar dos på den aktuella kvällen låg på 275mg, vilket du vid det här laget förstår att det är för mycket.
Ska du knarka så ska du knarka med vett, punkt. Annars ger du bara staten bensin på elden om varför dom bör hålla drogerna olagliga, för vissa människor inte kan hantera det. Men, man lever och lär eller hur? =)

Må väl
Citera
2018-03-22, 13:50
Medlem
trueforgoods avatar
Du har redan fått svar. MDMA i höga doser = MDA, vilket är hallucinogent då särskilt i kombo med röka (och i slutet på rullningen).

Men ärligt talat, varför tar du så in i helvete mycket MDMA? Antingen är du stor som en förvuxen jätte eller har du ingen koll. Ta 1,5-2 gånger din kroppsvikt, inte mer. I dom doserna du rör dig kan du åka på rejäla hjärnskador i längden.
Citera
2018-03-22, 14:09
Medlem
MiniHopp.s avatar
Tack för svaren alla!

Ang min dos på MDMA så är det ju inte så att jag börjat med 275mg direkt det hoppas jag alla fattar.
Jag tycker inte jag känner nåt på 200mg så måste ligga mellan 225-275mg av tidigare erfarenheter.

Vill poängtera att jag inte har en aning om hur rent mitt MDMA har varit och säkert spelar det roll med precis som med alla droger, bra grejer = mindre dos krävs right???

Jo jag vet att det inte är rekommenderat att rulla för ofta men å andra sidan är det inte rekommenderat att knarka alls, döm mig inte för jag vill ha lite skoj Jag får inte ut nåt av att gå ut utan MDMA, jag behöver det för att må bra.

Att röka var inget jag planerat utan det var en spontan grej helt enkelt, jag råka tacka ja utan att tänka efter och det var dumt. Jag kommer inte att blanda MDMA med nån annan drog igen. Förmodligen kommer jag inte att röka mer igen även utan MDMA då jag inte gillar neråt grejer!
Citera
2018-03-22, 15:32
Medlem
Bluepants avatar
Skulle kunna bero på flera saker. Antingen var det inte cannabis du rökte, men det låter inte särskilt troligt eftersom att det är relativt ovanligt med spice och dylikt nu mera, eller så rökte du bara alldeles för mycket och blev nojjig. Men det förklarar inte riktigt det underliga beteendet.

Därför måste jag fråga, hur ofta tar du MDMA? Det är ju välkänt att höga doser regelbundet friterar hjärnan lite, av alla de klassiska drogerna (kokain, amfetamin, LSD, cannabis, mdma osv) så är ju MDMA utan tvekan den drog som tär allra hårdast på hjärnan vad gäller neurotoxicitet. Jag skulle säga att 1 kväll med MDMA motsvarar kanske 20-50 kvällar på amfetamin vad gäller påverkan på hjärnan (metafri amfetamin). Ifall det nu är så att du tar såna här doser regelbundet, så skulle jag nog tagga ner lite. Höga doser alldeles för ofta kan ju utlösa (tillfälliga) psykoser, och om du har turen att inte drabbas av något sådant, så kommer du ju garanterat bli djupt deprimerad och kognitivt efterbliven. Något som kan ta åratal att bli av med.

I övrigt bör man ta det väldigt lugnt med cannabis i samband med alla höga doser av stimulanter, då detta i sig även det ökar psykosrisken ganska avsevärt. Det gäller såväl MDMA som LSD, kokain eller amfetamin. De senare två i huvudsak om du hållit igång ett tag.

Att ta MDMA oftare än nån enstaka gång gång i månaden (att ta oftare nån gång om året är väl inte värsta grejen) är missbruk. Något som ofta även leder till missbruk av annan narkotika. Jag känner tyvärr ingen som hållit på med MDMA regelbundet (dvs tar en E lite närsom på fest) som inte utvecklat ett benso eller opiatmissbruk. Man börjar helt enkelt må så jävla dåligt psykiskt att man helt enkelt inte klarar av att leva utan att dämpa bort ångesten och depressionen.

Som någon annan sa är egentligen ansvarsfull användning av MDMA (dvs ifall man är mån om att inte utveckla depressioner och bli en opiat/bensotorsk i slutändan) så bör man inte ta det oftare än några enstaka gånger om året. Bara nåt som kan vara värt att tänka på.

EDIT:
Dock vill jag påpeka att i snitt vad gäller MDMA-kristaller (går dock inte att veta hur bra det är i förväg men i snitt) så motsvarar inte milligrammen de milligram som angivs för ren MDMA av hög kvalitet. I snitt, så behöver man nästan ta det dubbla. Dvs, så är 300mg av det man brukar köpa på gatan snarare 150-170mg ren högkvalitativ MDMA. Man kan bli betydligt mer helt på en E som ska innehålla runt 200mg än vad man brukar bli på 300mg av kristallerna .
Senast redigerad av Bluepant 2018-03-22 kl. 15:44.
Citera
2018-03-22, 16:03
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Skulle kunna bero på flera saker. Antingen var det inte cannabis du rökte, men det låter inte särskilt troligt eftersom att det är relativt ovanligt med spice och dylikt nu mera, eller så rökte du bara alldeles för mycket och blev nojjig. Men det förklarar inte riktigt det underliga beteendet.

Därför måste jag fråga, hur ofta tar du MDMA? Det är ju välkänt att höga doser regelbundet friterar hjärnan lite, av alla de klassiska drogerna (kokain, amfetamin, LSD, cannabis, mdma osv) så är ju MDMA utan tvekan den drog som tär allra hårdast på hjärnan vad gäller neurotoxicitet. Jag skulle säga att 1 kväll med MDMA motsvarar kanske 20-50 kvällar på amfetamin vad gäller påverkan på hjärnan (metafri amfetamin). Ifall det nu är så att du tar såna här doser regelbundet, så skulle jag nog tagga ner lite. Höga doser alldeles för ofta kan ju utlösa (tillfälliga) psykoser, och om du har turen att inte drabbas av något sådant, så kommer du ju garanterat bli djupt deprimerad och kognitivt efterbliven. Något som kan ta åratal att bli av med.

I övrigt bör man ta det väldigt lugnt med cannabis i samband med alla höga doser av stimulanter, då detta i sig även det ökar psykosrisken ganska avsevärt. Det gäller såväl MDMA som LSD, kokain eller amfetamin. De senare två i huvudsak om du hållit igång ett tag.

Att ta MDMA oftare än nån enstaka gång gång i månaden (att ta oftare nån gång om året är väl inte värsta grejen) är missbruk. Något som ofta även leder till missbruk av annan narkotika. Jag känner tyvärr ingen som hållit på med MDMA regelbundet (dvs tar en E lite närsom på fest) som inte utvecklat ett benso eller opiatmissbruk. Man börjar helt enkelt må så jävla dåligt psykiskt att man helt enkelt inte klarar av att leva utan att dämpa bort ångesten och depressionen.

Som någon annan sa är egentligen ansvarsfull användning av MDMA (dvs ifall man är mån om att inte utveckla depressioner och bli en opiat/bensotorsk i slutändan) så bör man inte ta det oftare än några enstaka gånger om året. Bara nåt som kan vara värt att tänka på.

EDIT:
Dock vill jag påpeka att i snitt vad gäller MDMA-kristaller (går dock inte att veta hur bra det är i förväg men i snitt) så motsvarar inte milligrammen de milligram som angivs för ren MDMA av hög kvalitet. I snitt, så behöver man nästan ta det dubbla. Dvs, så är 300mg av det man brukar köpa på gatan snarare 150-170mg ren högkvalitativ MDMA. Man kan bli betydligt mer helt på en E som ska innehålla runt 200mg än vad man brukar bli på 300mg av kristallerna .

Förmodligen är det som du säger, inte det renaste MDMA:at och därav fått lägga mig högre i dos.

Jag brukar köra 1gång i månaden, ibland har jag kört 2ggr i månaden och jag har inte kört så många gånger, första gången var i slutet på 2017 och sen har det rullat på. Så kanske 4-5 rundor.

btw: det verkar vara högst individuellt det där med depression för jag har absolut noll AT efter jag kört MDMA alla gångerna. Kanske tur?

edit: Här beskriver jag två olika kristaller jag kört och effekten av dem--->

(FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA
Senast redigerad av MiniHopp. 2018-03-22 kl. 16:08.
Citera
2018-03-22, 16:45
Medlem
Jag tycker inte heller det låter så konstigt att du upplevde detta. Gräs förstärker alla upplevelser ganska rejält (i motsats till alkohol) och är man inte van kan det nog upplevas jävligt obehagligt. Värsta upplevelserna jag haft med gräs har nog varit då jag rökt efter en rejäl fylla. I nyktert tillstånd är nog weed ändå en av mina favoriter förutom att man har en tendens till att bli lite oproduktiv.. haha..

Men du borde verkligen ta det lungt med mdma. Du har rätt i att man nog kan känna sig helt ok dagen efter men det beror på att drogen fortfarande är kvar i systemet. Den riktiga AT'n brukade för mig komma långt senare i form av ngn sorts depression och min teori är att det kan vars svårt att koppla det till mdma-tripparna pga denna fördröjning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in