Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-03-22, 17:48
  #13
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Tack för svaren alla!

Ang min dos på MDMA så är det ju inte så att jag börjat med 275mg direkt det hoppas jag alla fattar.
Jag tycker inte jag känner nåt på 200mg så måste ligga mellan 225-275mg av tidigare erfarenheter.


Vill poängtera att jag inte har en aning om hur rent mitt MDMA har varit och säkert spelar det roll med precis som med alla droger, bra grejer = mindre dos krävs right???


Jo jag vet att det inte är rekommenderat att rulla för ofta men å andra sidan är det inte rekommenderat att knarka alls, döm mig inte för jag vill ha lite skoj Jag får inte ut nåt av att gå ut utan MDMA, jag behöver det för att må bra.

Att röka var inget jag planerat utan det var en spontan grej helt enkelt, jag råka tacka ja utan att tänka efter och det var dumt. Jag kommer inte att blanda MDMA med nån annan drog igen. Förmodligen kommer jag inte att röka mer igen även utan MDMA då jag inte gillar neråt grejer!

Då har du något eller en kombination av följande:
1) Dåligt MDMA
2) Övervikt alternativt lång/kraftig
3) Tolerans (om så är fallet lägg genast MDMA:t på hyllan i minst 3 månader)
Citera
2018-03-22, 20:00
  #14
Medlem
MiniHopp.s avatar
Jag väger 90kg prick så min dos blir 2.7mg/kg cirka om jag tar 250mg vilket är det minsta jag behöver om det ska bli riktigt bra rus!

Kom på en viktig sak! Kan det vara så att jag förstör effekten på MDMA:at såpas mycket med de cider jag dricker till? Brukar ha druckit 2-3 st 33cl innan jag tar första bomben och sen dricker jag säkert 4-5st 33cl till under kvällen. Totalt kanske 8 cider eller så!

Kan 8st cider göra så man behöver 250-275mg istället för 150-200mg? Påverkar dem såpas mycket tro? Isf kanske jag ska testa dricka 2-3 cider under hela kvällen bara nästa gång eller bör jag skippa alkoholen helt?
Man vill ju gärna hålla ett glas och dricka lite då och då, inte minst för att vara social och vatten eller läsk är ju rätt trist att dricka.

Nån med koll? Jag vet att alkohol försämrar ruset på MDMA men frågan är hur mycket?
Citera
2018-03-24, 17:21
  #15
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Jag väger 90kg prick så min dos blir 2.7mg/kg cirka om jag tar 250mg vilket är det minsta jag behöver om det ska bli riktigt bra rus!

Kom på en viktig sak! Kan det vara så att jag förstör effekten på MDMA:at såpas mycket med de cider jag dricker till? Brukar ha druckit 2-3 st 33cl innan jag tar första bomben och sen dricker jag säkert 4-5st 33cl till under kvällen. Totalt kanske 8 cider eller så!

Kan 8st cider göra så man behöver 250-275mg istället för 150-200mg? Påverkar dem såpas mycket tro? Isf kanske jag ska testa dricka 2-3 cider under hela kvällen bara nästa gång eller bör jag skippa alkoholen helt?
Man vill ju gärna hålla ett glas och dricka lite då och då, inte minst för att vara social och vatten eller läsk är ju rätt trist att dricka.

Nån med koll? Jag vet att alkohol försämrar ruset på MDMA men frågan är hur mycket?

Alkohol försämrar enligt mig ruset mycket ja. Jag gillar att ta en, max två småöl innan för att dämpa comeup. Mer än så förstör bara ruset enligt mig och många. Sist jag tog var jag smått berusad innan och det var inte i närheten av lika bra som det brukar vara.

Personligen vill jag inte ens dricka när jag väl är i peaken. Tycker alkohol känns äckligt, på samma sätt som jag kan tycka att det känns motbjudande efter ett rejält träningspass när man är full av endorfiner. Förstår inte poängen alls med att mixa alkohol med MDMA annat än att som sagt lindra eventuella problem under comeup som ångest i mitt fall, vilket jag får ibland.

Men ditt problem är mest troligt att du tar för ofta. Jag tar en gång (max två) per 3 månader, och det gör att magin aldrig försvinner. Tar man oftare så kommer till slut magin att försvinna och då är risken väldigt stor att den ALDRIG kommer tillbaka.
Citera
2018-03-24, 18:07
  #16
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Alkohol försämrar enligt mig ruset mycket ja. Jag gillar att ta en, max två småöl innan för att dämpa comeup. Mer än så förstör bara ruset enligt mig och många. Sist jag tog var jag smått berusad innan och det var inte i närheten av lika bra som det brukar vara.

Personligen vill jag inte ens dricka när jag väl är i peaken. Tycker alkohol känns äckligt, på samma sätt som jag kan tycka att det känns motbjudande efter ett rejält träningspass när man är full av endorfiner. Förstår inte poängen alls med att mixa alkohol med MDMA annat än att som sagt lindra eventuella problem under comeup som ångest i mitt fall, vilket jag får ibland.

Men ditt problem är mest troligt att du tar för ofta. Jag tar en gång (max två) per 3 månader, och det gör att magin aldrig försvinner. Tar man oftare så kommer till slut magin att försvinna och då är risken väldigt stor att den ALDRIG kommer tillbaka.

magin har inte försvunnit än iaf, bara att jag ligger högre i dos än snittet, vilket kan ha med kvaliteten att göra eller möjligen alkoholen.

vad i ruset tycker du alkoholen förstör? är det må bra känslan också eller är det bara att du blir mindre speedad? jag själv vill inte bli för speedad iaf..

jag ska testa att max dricka 2cider nästa race, kanske mindre om jag kan. värt att testa.

edit: vilken slags ångest får du om du inte kört alkohol innan?
kan du beskriva känslan med å utan alkohol?
Citera
2018-03-24, 19:49
  #17
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
magin har inte försvunnit än iaf, bara att jag ligger högre i dos än snittet, vilket kan ha med kvaliteten att göra eller möjligen alkoholen.

vad i ruset tycker du alkoholen förstör? är det må bra känslan också eller är det bara att du blir mindre speedad? jag själv vill inte bli för speedad iaf..

jag ska testa att max dricka 2cider nästa race, kanske mindre om jag kan. värt att testa.

edit: vilken slags ångest får du om du inte kört alkohol innan?
kan du beskriva känslan med å utan alkohol?

Okej, men passa dig för rätt som det är försvinner magin om du tar för ofta (plus allt annat skit som kan komma med överanvändande).

Jag vill ha ett klart, "krispigt" rus och tycker att alkoholen tar bort detta. Visserligen kör MDMA över alkohol rätt saftigt men inte helt och hållet. Det blir helt enkelt ett renare och grymmare rus... svårt att förklara. Testa

Ångesten brukar jag inte få så mycket av längre, det var mer när man var ovan. Senaste gångerna har jag bara tagit någon enstaka öl för att det är gott och känns soft under comeup, sedan rör jag det inte mer.

Nu tar du och jag dock MDMA i olika sammanhang som det verkar, och därmed blir det svårt att jämföra. Jag tar i 90% av fallet det hemma i lägenheten med tjejen. Brukar fixa psykedeliska ljus, förbereda en fet playlist och bara mysa och ha förbannat nice sex. Jag tar också lite i överkant då jag är ute efter MDA:t, alltså det mer psykedeliska ämnet som bildas om man tar högre doser. Avslutar sedan kvällen med ~1 gram sativagräs och får då en närmast LSD-liknande upplevelse med otroligt vackra syner när jag blundar. Detta har blivit närmast en tradition men eftersom vi kör så sällan så uppskattar vi båda detta något djävulskt. Man hinner liksom aldrig tröttna på det och i vårt fall är det ett fantastiskt inslag som stärker vår relation, eftersom man verkligen hänger sig åt varandra till fullo och får tillbaka kär-känslorna man hade i början (vilka sedan brukar vara ett tag efteråt). Detta blev lite av ett sidospår, sorry

Skulle jag vara ute och ta det skulle jag nog, mer av gammal vana, dricka några öl. Dock tycker jag oavsett som sagt att MDMA utan alkohol är överlägset rusmässigt. Googla på det så kommer du se att jag inte är ensam om det.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2018-03-24 kl. 19:55.
Citera
2018-03-24, 21:53
  #18
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Okej, men passa dig för rätt som det är försvinner magin om du tar för ofta (plus allt annat skit som kan komma med överanvändande).

Jag vill ha ett klart, "krispigt" rus och tycker att alkoholen tar bort detta. Visserligen kör MDMA över alkohol rätt saftigt men inte helt och hållet. Det blir helt enkelt ett renare och grymmare rus... svårt att förklara. Testa

Ångesten brukar jag inte få så mycket av längre, det var mer när man var ovan. Senaste gångerna har jag bara tagit någon enstaka öl för att det är gott och känns soft under comeup, sedan rör jag det inte mer.

Nu tar du och jag dock MDMA i olika sammanhang som det verkar, och därmed blir det svårt att jämföra. Jag tar i 90% av fallet det hemma i lägenheten med tjejen. Brukar fixa psykedeliska ljus, förbereda en fet playlist och bara mysa och ha förbannat nice sex. Jag tar också lite i överkant då jag är ute efter MDA:t, alltså det mer psykedeliska ämnet som bildas om man tar högre doser. Avslutar sedan kvällen med ~1 gram sativagräs och får då en närmast LSD-liknande upplevelse med otroligt vackra syner när jag blundar. Detta har blivit närmast en tradition men eftersom vi kör så sällan så uppskattar vi båda detta något djävulskt. Man hinner liksom aldrig tröttna på det och i vårt fall är det ett fantastiskt inslag som stärker vår relation, eftersom man verkligen hänger sig åt varandra till fullo och får tillbaka kär-känslorna man hade i början (vilka sedan brukar vara ett tag efteråt). Detta blev lite av ett sidospår, sorry

Skulle jag vara ute och ta det skulle jag nog, mer av gammal vana, dricka några öl. Dock tycker jag oavsett som sagt att MDMA utan alkohol är överlägset rusmässigt. Googla på det så kommer du se att jag inte är ensam om det.

tror jag fattar vad du menar med renare rus. är dock inte säker att jag är ute efter det då vi som sagt tar det i olika syfte hehe

men testar man inte så får man aldrig veta så kommer definitivt testa köra utan alkohol nästa race eller max 2cider men vid start ska jag iaf vara tom på annat och sedan uppdatera här hur det blev för mig!
Citera
2018-03-24, 23:08
  #19
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Okej, men passa dig för rätt som det är försvinner magin om du tar för ofta (plus allt annat skit som kan komma med överanvändande).

Jag vill ha ett klart, "krispigt" rus och tycker att alkoholen tar bort detta. Visserligen kör MDMA över alkohol rätt saftigt men inte helt och hållet. Det blir helt enkelt ett renare och grymmare rus... svårt att förklara. Testa

.

Jo det där kan man inte missa, alla skriver att magin försvinner nån gång. jävla surt när man nu hittat denna underbara drog! är ju som att vara ihop med en drömtjej som man är kär i och hon i mig och sedan får man bara träffas 1gång var tredje månad typ lätt sagt men svårt gjort!!

Har du tid så kolla denna länken:
(FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA

Jag tror jag börjar förstå hur dessa två helt olika rus uppstod nu. enda skillnaden mellan dessa rus förutom sorten mdma var att jag drack mer alkohol på nr1 i länken än på nr2.

om du läser rapporten i länken och sedan jämför med dina erfarenheter ang hur alkoholen påverkar ditt eget rus, känns det då som det kan vara förklaringen till att sort 1 kändes annorlunda än sort2 om jag drack mer alkohol på sort 1?

Isf kan det vara förklaringen till att sort 2 krävde mindre dos än sort 1 bland annat

värsta är ju bara att jag gillade nr1 och nr2 på olika sätt, det fanns ingen som var bäst på allt så om alkoholen är svaret på frågan så vet jag inte om jag vill ta bort den helt hehe
__________________
Senast redigerad av MiniHopp. 2018-03-24 kl. 23:12.
Citera
2018-03-31, 12:23
  #20
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Förmodligen är det som du säger, inte det renaste MDMA:at och därav fått lägga mig högre i dos.

Jag brukar köra 1gång i månaden, ibland har jag kört 2ggr i månaden och jag har inte kört så många gånger, första gången var i slutet på 2017 och sen har det rullat på. Så kanske 4-5 rundor.

btw: det verkar vara högst individuellt det där med depression för jag har absolut noll AT efter jag kört MDMA alla gångerna. Kanske tur?

edit: Här beskriver jag två olika kristaller jag kört och effekten av dem--->

(FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA

AT:n kommer. Det är få som får det i början. Fick inte det under hela första året och då såg väl konsumtionen ut ungefär som din. Nu tar jag typ inte mdma längre, kanske nån gång om året. Vill inte bli ännu mer deprimerad i onödan så känns inte riktigt värt det.

Magin verkar ju vara borta dessutom från vad jag vet. Senaste 3-4 gångerna jag tagit har inte ruset varit nåt att hänga i granen. Somnade nån timme in i ruset en av gångerna, så intressant var det. Synd för MDMA var min absoluta favoritdrog förr. Tyvärr kommer det nog aldrig tillbaka, har typ lämnat det bakom mig.
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2018-03-31 kl. 12:30.
Citera
2018-03-31, 14:28
  #21
Avstängd
qirteros avatar
Trodde det var allmänt känt att man kan trippa som in i helvete om man röker gräs när man tagit mdma, några av dom stördaste tripparna jag fått var pga den kombon.

Alkohol gör mdma ruset blir värre med, så kombon alkohol,mdma och weed kan man trippa rejält på.
Citera
2018-04-06, 15:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Tjenare!

Väldigt vanligt av kombinationen, speciellt i slutet av ruset. Höga doser MDMA omvandlas delvis till MDA i din kropp och MDA är hallucinogent. THC ökar den hallucinogena effekten kraftigt. Om du kollar in i mina trådar och går tillbaks till en av mina första beskriver jag en sådan kväll ingående. Ta hänsyn till att jag vid tillfället var ganska ung.

Mvh
Aaerlig
Secondar det här.
Citera
2018-04-07, 08:50
  #23
Medlem
MiniHopp.s avatar
UPPDATERING!!!

Då vet jag att det var mixen av weed och mdma som gjorde mig helt bäng! Aldrig mer den mixen, helt stört och till ingen nytta.

Har dragit mdma 3 helger i rad sen jag skrev denna rapport och hade mitt bästa rus någonsin förra helgen! Så helt klart individuellt det där med hur långa uppehåll man bör göra. Effekten är inte alltid bäst första gången heller uppenbarligen!

Nu till Alkohol eller inte när man kör mdma. Förra fredagen körde jag utan alkohol, sen körde jag alkohol på lördagen dagen efter.
Jag får ett mer avslappnat rus och blir lite hämningslös när jag mixar mdma med alkohol och det gillas! Är mycket klarare i huvudet utan alkohol, kanske ett något mer speedat rus utan alkohol, men det är inte alltid det är att föredra heller! Så jag kommer fortsätta mixa alkohol med mdma, det försrör inte alls mitt rus!

Nu har jag dock en liten fråga?
Senaste köpet av mdma kristaller så luktade det stark aceton av stenarna. Innan har mitt mdma bara luktat svag doft av te och lakritz? Alrdig har det doftat starkt och aldrig har det doftat aceton innan! Är detta normalt eller nåt varningstecken på att nåt är fel???

Vad säger ni erfarna?
__________________
Senast redigerad av MiniHopp. 2018-04-07 kl. 08:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback