Citat:
Ursprungligen postat av
Barbequeken
Må si først at dette er mine personlige tanker om saken. ;0) Så ingen påstander eller sannheter her.
Ingen glasskule å se i om fremtiden. Men Norge har store problemer med arbeidsløshet og unge menn som sliter med psyken, faller ut av skolen og ikke finner seg noe sted å høre hjemme. (Jeg har sønner, og mine greier seg bra, har en tøff pappa) men arbeidsmarkedet er skit. Og alt kamufleres med penger; kurs, "sos" alt mulig, (mer jobb til kvinner i sos bransjen) trygder og tilskudd fra staten. Unge jenter sliter like mye for de "må" ha toppkarakterer og statusyrker. Mange klarer ikke presset. Voksne kvinner blir sykemeldt, de klarer ikke presset de heller. Altfor mange lever på trygd for de har ikke noe valg. Man blir passiv av det...
Veldig mange er urealistiske til hva staten kan gjøre. Og hva staten har råd til!
(Eller bør legge seg i for den del)
Politikere (særlig sosialistene) er veldig opptatte av å gjøre landet til en "supermakt" ute i verden, og blander seg i ting de umulig kan gjøre noe med (midtøsten, NordKorea) og er blinde for de faktiske problemene folk har her hjemme. Mye skjult fattigdom blandt nordmenn.
Plussene er at vi ikke går tomme for ressurser, selv om propagandaen vil det... Mye olje igjen, fisk, vannkraft, gass, mineraler, skog osv. Og nordmenn har god tilgang på og generellt MYE kunnskap/utdanning. Mange unge mennesker er veldig smarte og ser muligheter.
Nordmenn må lære å nøye seg med mindre og å hjelpe hverandre mer. Barn og gamle mennesker skal IKKE passes på av staten...!