Citat:
Ursprungligen postat av
SuicideNorge
Jag har vissa ologiska funderingar. Jag vet inte varför. Men jag är rädd. Jag har en störd fråga.
Måste man varje dag gå på gatorna och härma en kristusgestalt för att inte hamna i helvetet? Jag tänker att man måste gå vägen fram där man bor och med öppna armar som ett helgon och frälsa alla man möter, för annars hamnar man i helvetet.
Varför får alla andra leva normala liv men om jag lever normalt då hamnar jag i helvetet. Varför måste jag gå vägen fram som ett kristusliknande helgon och frälsa hela världen för att inte hamna i helvetet?
Jag är ju inget helgon, jag är ju bara en störd människa, en allvarligt störd människa som på sin höjd kan spela helgon, men det blir ju bara hyckleri. Vill inte vara en hycklare, vill bara vara mig själv.
Kan det vara så vissa måste gå runt och hyckla som helgon för att inte hamna i helvetet?
Enligt dagens kristendom så kan du undkomma helvetet genom att ångra allt och lägga dig i händerna på gud/jesus, innan du dör, så varför skulle du inte kunna göra det efteråt? De kanske blir lite svårt att göra det efteråt om det inte finns något efteråt....?
Än till idag har det inte funnits några bevis för ett efterliv eller någon gudagestalt, inte några emot heller, men dock bevis som påvisar att det inte behöver finnas något gudomligt väsen för att allt ska existera.
Mitt tycke på detta, lev ditt liv som du vill leva, så länge ingen annan kommer till skada, och om det råkar finnas ett efterliv, ta det när det kommer.