• 1
  • 2
2018-03-15, 21:37
Medlem
Har druckit i cirka 15 år, aldrig haft en vit månad, det är fullt ös varje fredag-söndag.
Även ibland på veckodagar.

Jag brukade anses som "smart" men alkoholen har påverkat mig negativt, skulle jag påstå, har problem med inlärningen, känner mig deprimerad, ser inte fram emot något, vet inte vad jag ska ta mig till när det är fredag och folk vill gå ut. (Alla i min krets går ut och super på helgerna, bara att jag super mest).

Har nu inte druckit på 2 månader men känner fortfarande samma sug när helgen kommer, fortfarande samma tristess av att sitta hemma.
Ni som har druckit stora mängder alkohol i flera år sedan slutat? När vänder det? När känner man sig "bra/normal" igen? När försvinner den där dimman som man känner?
Väldigt tacksam för svar
Citera
2018-03-15, 21:41
Medlem
Är nog ett år innan helt frisk tror jag.
Citera
2018-03-15, 21:42
Medlem
Koodas avatar
Tre månader
Citera
2018-03-15, 21:43
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Är nog ett år innan helt frisk tror jag.

Beror på hur man definierar frisk
Citera
2018-03-15, 21:44
Medlem
för det första, grymt av dig med två månader utan sprit!

Tror du inte snarare det kan handla om att spriten och sambanden att du inte har så mycket annat att göra på din lediga tid, kanske inga större intressen eller andra roliga hobbys eller roliga vänner utan alkohol som får allt att känna jävligt trist när du inte är ute och festar med vännerna? Snarare än ett rent alkoholberoende. Tänker att det kan vara med psykiskt.
Citera
Medlem
jiZZeds avatar
Brukar ta tre fyra månader innan hjärnan börjar normaliseras. Notera börjar! Är inget enkel process.

Missbruk är en livslång sjukdom och förvänta dig mycket mycket arbete för att bli stabil igen.
Bra initiativ för övrigt heja dig!
Citera
Medlem
Hur mycket brukar det bli?
Citera
2018-03-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youspinme
Har druckit i cirka 15 år, aldrig haft en vit månad, det är fullt ös varje fredag-söndag.
Även ibland på veckodagar.

Jag brukade anses som "smart" men alkoholen har påverkat mig negativt, skulle jag påstå, har problem med inlärningen, känner mig deprimerad, ser inte fram emot något, vet inte vad jag ska ta mig till när det är fredag och folk vill gå ut. (Alla i min krets går ut och super på helgerna, bara att jag super mest).

Har nu inte druckit på 2 månader men känner fortfarande samma sug när helgen kommer, fortfarande samma tristess av att sitta hemma.
Ni som har druckit stora mängder alkohol i flera år sedan slutat? När vänder det? När känner man sig "bra/normal" igen? När försvinner den där dimman som man känner?
Väldigt tacksam för svar
Bra jobbat
Citera
2018-03-15, 21:49
Medlem
jiZZeds avatar
Glömde tillägga. Är nykter alkolist. Pma om du vill prata om det. Har erfarenhet inom 12 steg och KBT sedan många år tillbaka.
Bara för idag broder!
Citera
2018-03-16, 02:42
Medlem
Är du singel?
Minns att jag läste ett inlägg här där någon skrev typ "antingen är man i förhållande eller så är man singel och blir alkoholist" och funderar på hur sant det citatet är, bland mina vänner så dricker alla singlar för mlt

Känner igen det du skriver även om det inte är lika extremt för mig (jobbar t.ex varannan helg så det blir supa varannan helg). Och tristessen du beskriver med.
Är jag ensam en ledig dag kan jag bli extrrmt uttråkad och då åker jag och köper öl för att liva upp dagen. Min vänskapskrets umgås jag enbart med ute på krogen och det påverkar mycket.

Tränar du? Annars kanske du ska testa det och läs gärna samtidigt på om hur alkohol påverkar muskeluppbyggnaden så kommer du tänka en extra gång innan du tar den där ölen.

Det har funkat väldigt bra för mig och jag gick ner från att dricka varje dag (oftast bara 2st 2.8 efter jobbet men starköl minst 3 dar i veckan) till "bara" varannan fredag och lördag
Citera
2018-03-16, 09:51
Medlem
Först och främst vill jag säga, bra jobbat!
Försök att hitta på något annat att göra på helgen. Träna tex
Citera
2018-03-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Först och främst vill jag säga, bra jobbat!
Försök att hitta på något annat att göra på helgen. Träna tex
Tack, ska försöka

Tack för alla svar, finns det något sätt man kan snabba på återhämtningen för hjärnan??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in