2018-03-15, 17:44
Medlem
NashvilleTNs avatar
Ursäkta om jag startar ny tråd för detta men.
Nån som har en aning om hur lång tid det tar att göra en överföring från Bank Norwegian till ett konto i t ex SEB?
Citera
2018-03-15, 17:59
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashvilleTN
Ursäkta om jag startar ny tråd för detta men.
Nån som har en aning om hur lång tid det tar att göra en överföring från Bank Norwegian till ett konto i t ex SEB?

Nu var det ett tag sedan men det står samma datum på en överföring jag gjorde i januari, valutadatum i seb och händelsedatum hos norwegian exakt samma.
Citera
2018-03-15, 18:12
Medlem
NashvilleTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Nu var det ett tag sedan men det står samma datum på en överföring jag gjorde i januari, valutadatum i seb och händelsedatum hos norwegian exakt samma.

Ok! Så om en överföring som görs från Norwegian idag bör finnas på det andra kontot imorgon innan helgen?
Citera
2018-03-15, 18:20
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashvilleTN
Ok! Så om en överföring som görs från Norwegian idag bör finnas på det andra kontot imorgon innan helgen?

Borde vara så men bankerna och deras överföringar är alltid en historia för sig.

Vi får hoppas att Sepa instant transfers tar sig hit också, svenska regeringen har bestämt redan 2002 att SEK skall anamma regelverket för SEPA, tyvärr är inte instant transfer tvingande utan frivilligt.

https://www.europeanpaymentscouncil....redit-transfer
Citera
2020-03-13, 10:17
Medlem
Någon som vet vilken tid överföringen görs? Jag förde över igår kl 14:00 och nu kl 10:00 har inte pengarna kommit
Citera
2020-03-13, 10:32
Medlem
När jag var i kontakt med Bank Norwegian för något år sedan fick jag beskedet att deras bryttid är 11:00. En överföring som begärs före kl 11:00 finns normalt på det mottagande kontot sen eftermiddag samma dag.
Senast redigerad av Clyo 2020-03-13 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in