• 1
  • 2
2018-03-15, 10:50
Medlem
Hittade några gamla negativ med bilder som jag ville ha framkallade.
Tog dessa bilder i början av 2000-talet.
Mitt motiv var en Indisk tjej som poserade framför en stor svastikafana.
Ungefär som denna bild.

https://www.pinterest.se/pin/4502192...184b5e3ad2d78b

Skickade negativen till det Fujifilm.
Fick tillbaka negativen omframkallade med en lapp där det stod att dom ej tänker framkalla mina bilder eftersom dom är nazistiska.

Har ni varit med om att något labb valt att inte framkalla era bilder?
Tog flera likn serier fotografier i början av 2000-talet, och det var aldrig några som helst problem.

Kanske får inse att det är andra tider idag.
Citera
2018-03-15, 11:13
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Ungefär som denna bild.

Fick tillbaka negativen omframkallade med en lapp där det stod att dom ej tänker framkalla mina bilder eftersom dom är nazistiska.

Tog flera likn serier fotografier i början av 2000-talet, och det var aldrig några som helst problem.

Finns väl andra fotolabb?
Kolla inom Sverige, annars hör du med Danmark, Estland eller andra länder. Bara att lösa problemet. Klart att du ska ha dina bilder. Lycka till!
Citera
2018-03-15, 11:16
Avstängd
Det finns fotolabb i alla större städer, varför skicka?
Citera
2018-03-15, 11:31
Medlem
kalkryggars avatar
Skriv tillbaka att du arbetar med ett anti-nazistiskt projekt tillsammans med Mona Sahlin och att du förväntar dig att dom gör arbetet gratis nu när dom har sinkat er deadline för projektet. Budgeten är trång eftersom Gudrun har eldat upp resten av pengarna.
Citera
2018-03-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ungefär som denna bild.

Det går att framkalla vanliga bilder själv så slipper man inavlade avskum och analfabeter som ska kolla på ens bilder eller att betala stora pengar för att få något gjort som vemsomhelst kan fixa.
Citera
2018-03-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Finns väl andra fotolabb?
Kolla inom Sverige, annars hör du med Danmark, Estland eller andra länder. Bara att lösa problemet. Klart att du ska ha dina bilder. Lycka till!

Ja, det finns många, men jag valde Fujifilm eftersom jag skickat till dom tidigare.

Nåväl, jag får leta efter ett annat labb.
Citera
2018-03-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransktavskum
Det går att framkalla vanliga bilder själv så slipper man inavlade avskum och analfabeter som ska kolla på ens bilder eller att betala stora pengar för att få något gjort som vemsomhelst kan fixa.

Det går, men det är ändå ganska smidigt att skicka iväg.

Kan ju annars köpa en bra negativskanner.
Citera
2018-03-15, 13:03
Medlem
QuisCustodiets avatar
Försökte framkalla bilder på tjejen och mig när jag bodde i London vid millenieskiftet. Alla bilder gick bra utom de på min hårda kuk. Hämtade ut bilderna och fick en rätt oskön föreläsning om att det stred mot deras policy att printa erigerade penisar.
Citera
2018-03-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuisCustodiet
Försökte framkalla bilder på tjejen och mig när jag bodde i London vid millenieskiftet. Alla bilder gick bra utom de på min hårda kuk. Hämtade ut bilderna och fick en rätt oskön föreläsning om att det stred mot deras policy att printa erigerade penisar.

Måste ha känts lite pinsamt.

Lät framkalla många rullar med naket m.m under den tiden, men aldrig några problem. Förvisso hade jag inga bilder med erigerade könsorgan, och inte heller några framkallningar i London, men ändå.
Citera
2018-03-15, 13:50
Medlem
QuisCustodiets avatar
Citat:
Måste ha känts lite pinsamt.

Lät framkalla många rullar med naket m.m under den tiden, men aldrig några problem. Förvisso hade jag inga bilder med erigerade könsorgan, och inte heller några framkallningar i London, men ändå.

Lätt topp tre pinsammaste i livet, faktiskt. Skulle frågat innan, men det slog mig aldrig att det skulle bli något problem.
Citera
2018-03-15, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det finns fotolabb i alla större städer, varför skicka?

Då skulle han ju tvinga komma ut ur garderoben, det fungerar inte för jagsvaga personer, tänk om någon sa något kritiskt till honom
Citera
2018-03-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ungefär som denna bild.

Nu fattar jag inte... Hur vet labbet vad det är på bilderna? Det förutser ju att de framkallat dem och då kan de sedan inte "oframkalla" den och hävda att de inte vill framkalla dem.
Du får nog trolla i någon annan tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in