Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 05:39
  #1
Avstängd
provokatts avatar
Alla har vi olika inre. När någon sitter som chef på NSA så tänker du väl ändå att "something is going on in there in that head". Men när man tittar på dem och de sitter där framför kameran så ser de jävligt dumma ut ibland.

Hursomhaver. Även i det vardagliga livet så ser man folk sitta och prata och antaligen tänker de också. Vad ser ni innanför pannbenet på människor när ni observerar dem? Känner ni igen innehållet i deras skallar och förstår att därinne pågår saker precis som det gör i min skalle?

Vad "ser ni" innanför folks pannben? Vad är er mentala bild av deras inre?

Särskilt undrar jag VAD och HUR ni upplever att folk uppfattar sig själva och sina egna tankeprocesser.
Citera
2018-03-14, 17:41
  #2
Medlem
Intressant frågeställning!
Jag märker att andra sällan associerar på samma sätt som mig. (Märker det när flera andra får svara på samma fråga). Av det kan man dra slutsatsen att jag är lite udda, eller så har vi kanske alla så olika tankesätt att det vi har gemensamt är att vi skiljer oss åt?

Folk brukar vara som mest intressanta att prata med på tu man hand, i större grupper tar ofta flockmentaliteten över o det blir så tillrättalagt och slätstruket.

Jag tror detta i stor grad drabbar offentliga eller kända personer som måste vakta varenda ord för att inte misstros eller lynchas av ett mediadrev. Deras språkbruk blir mer vagt o försiktigt. O det gör dem naturligtvis tråkigare att lyssna på.

Dock upplever jag aldrig att jag kan "se" någon annans tankeprocess eller gissa vad de tänker, här spekulerar jag endast över orsakerna kring hur vi tänker/uttalar oss.
Citera
2018-03-22, 10:08
  #3
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provokatt
Alla har vi olika inre. När någon sitter som chef på NSA så tänker du väl ändå att "something is going on in there in that head". Men när man tittar på dem och de sitter där framför kameran så ser de jävligt dumma ut ibland.

Hursomhaver. Även i det vardagliga livet så ser man folk sitta och prata och antaligen tänker de också. Vad ser ni innanför pannbenet på människor när ni observerar dem? Känner ni igen innehållet i deras skallar och förstår att därinne pågår saker precis som det gör i min skalle?

Vad "ser ni" innanför folks pannben? Vad är er mentala bild av deras inre?

Särskilt undrar jag VAD och HUR ni upplever att folk uppfattar sig själva och sina egna tankeprocesser.
Ja jag förstår att varenda människa sitter framför mig med sin tankeprocess precis som jag sitter framför dem med min egna tankeprocess.
Jag förstår också att en del människor är ett med sin tankeprocess och en del är medveten om att den tänker att den andre tänker saker och ting om individen framför sig.
Börjar man lyssna på sina egna tankar så kan man börja se att ens egna tankeprocess kan skapa en individ som enbart är sann i ens egna tankeverksamhet.
Citera
2018-03-22, 20:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provokatt
Alla har vi olika inre. När någon sitter som chef på NSA så tänker du väl ändå att "something is going on in there in that head". Men när man tittar på dem och de sitter där framför kameran så ser de jävligt dumma ut ibland.

Hursomhaver. Även i det vardagliga livet så ser man folk sitta och prata och antaligen tänker de också. Vad ser ni innanför pannbenet på människor när ni observerar dem? Känner ni igen innehållet i deras skallar och förstår att därinne pågår saker precis som det gör i min skalle?

Vad "ser ni" innanför folks pannben? Vad är er mentala bild av deras inre?

Särskilt undrar jag VAD och HUR ni upplever att folk uppfattar sig själva och sina egna tankeprocesser.
Svaret på vad som pågår innanför pannbenet får man ju av själva interaktionen med individen. Meningslöst att fundera på vad som pågår därinne. Bättre att vänta och se vad som kommer ur munnen.

Vad och hur folk upplever sig själva får man också reda på genom interaktion.
Citera
2018-03-25, 14:36
  #5
Medlem
Jag tror att människor tänker på hur bra och speciella de är. Samt hur meningsfulla deras liv är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback