Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 03:54
  #1
Avstängd
provokatts avatar
Två fotomodeller av motsatta kön möts. Båda har en enorm fixering av utseende. Båda attraheras av varandra fysiskt.

Vid närmare eftertanke kan båda vara antingen korkade som fan eller högintelligenta, det hindrar en inte från att bli modell.

Jag själv upplever hursomhelst hela historien hjärndött. Anledningen är personlig då jag aldrig attraheras av någon som saknar intelligens och utseendefixering kan ge en illusion av att vara korkad. Jag finner heller inte deras vad jag upplever som narcissism befogad heller då jag inte attraheras av det de själva anser vara snygghet (jag inner absolut ingenting alls sexigt med en modehandväska, tunna kroppar, ditritade ögonbryn och allt vad det är).

Äh, jag vet inte varför jag upplever utseendefixerat och "typiskt snyggt" som korkat. Kanske för att det sällan finns något annat intresse att disktuera än ytliga ting och kanske någon inte så djup politisk åsikt då och då och deras intressen tenderar att vara bloggar och reality serier. Men min fråga är: är sådana relationer verkligen så hjärndöda som de ter sig vara, egentligen?
Citera
2018-03-14, 08:44
  #2
Medlem
DenNyaDealens avatar
Jadu, om inte annat så har sådana relationer en tendens av att inte hålla särskilt länge.
Citera
2018-03-14, 14:22
  #3
Medlem
rostigamazons avatar
Kommer låta så här efteråt, hon var vacker att titta på, men hon var så tråkig, så jag stod inte ut mer än en vecka.
Citera
2018-03-14, 17:09
  #4
Medlem
Är det ett riktigt par du snackar om, där de har informerat dig om vad de pratar med varandra om på fritiden, eller utgår du ifrån att modeller är ytliga?
Citera
2018-03-14, 18:25
  #5
Medlem
poxers avatar
Nej det är bara avundssjuka från fula personer. Snygg betyder inte automatiskt att man är korkad och ful betyder inte automatiskt att man har "personlighet" och intelligens.
Citera
2018-03-15, 08:29
  #6
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tycker att trådstarten andas osäkerhet och avundssjuka.

Visst finns det snygga människor som är dumma. Visst finns det utseendefixerade människor som är tråkiga. Men jag tycker nog överlag att ett fördelaktigt yttre samvarierar med andra positiva egenskaper, och vice versa.

Det du ger exempel på, t ex snygg handväska, har väl inte heller något att göra med en människas utseende? En ful kossa kan ju ha världens finaste handväska, medan en extremt vacker och sexig tjej kan gå omkring med en plastpåse.

Jag förstår vilken typ av människor, och beteende, som du avser. Det är EN typ av utseendefixering. Som många kanske upplever som intetsägande och tråkig. Men jag menar att det finns helt andra typer av utseendefixering, som är mycket mer spännande, och kopplade till väldigt positiva inte egenskaper (intelligens, självkänsla, mod).

Det finns många människor, som bryr sig avsevärt mycket mer om inre egenskaper än genomsnittet, men som trots det samtidigt är väldigt utseendefixerade i fråga om vissa faktorer. Min poäng är att det blir fel att lägga den enkelspåriga och fördomsfulla betydelse, som du gör, till begreppet ”utseendefixerad”.

Det du beskriver handlar för mig mindre om utseendefixering, och mer om narcissism och jakt på status inom gruppen. Assessoarer och modefixering har för mig ingenting med utseende att göra. Utseende handlar om hur man ser ut naken, och utan smink. Resten handlar mer om smak och framtoning, än om utseende.
Citera
2018-03-15, 13:20
  #7
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provokatt
Två fotomodeller av motsatta kön möts. Båda har en enorm fixering av utseende. Båda attraheras av varandra fysiskt.

Vid närmare eftertanke kan båda vara antingen korkade som fan eller högintelligenta, det hindrar en inte från att bli modell.

Jag själv upplever hursomhelst hela historien hjärndött. Anledningen är personlig då jag aldrig attraheras av någon som saknar intelligens och utseendefixering kan ge en illusion av att vara korkad. Jag finner heller inte deras vad jag upplever som narcissism befogad heller då jag inte attraheras av det de själva anser vara snygghet (jag inner absolut ingenting alls sexigt med en modehandväska, tunna kroppar, ditritade ögonbryn och allt vad det är).

Äh, jag vet inte varför jag upplever utseendefixerat och "typiskt snyggt" som korkat. Kanske för att det sällan finns något annat intresse att disktuera än ytliga ting och kanske någon inte så djup politisk åsikt då och då och deras intressen tenderar att vara bloggar och reality serier. Men min fråga är: är sådana relationer verkligen så hjärndöda som de ter sig vara, egentligen?

Nej jag upplevde det som en vanlig relation. Nackdelen är att bägge ständigt var på resande fot. Att tro att snygga människor per automatik är dumma är helt vilseledande.

Lite OT men, ditritade ögonbryn används aldrig hos kvinnliga modeller.
Citera
2018-03-15, 14:22
  #8
Medlem
Jag tror det kan hålla ett tag, tills den kvinnliga modellen hittar den manlige i sängen med en annan man.
Citera
2018-10-23, 13:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provokatt
Två fotomodeller av motsatta kön möts. Båda har en enorm fixering av utseende. Båda attraheras av varandra fysiskt.

Vid närmare eftertanke kan båda vara antingen korkade som fan eller högintelligenta, det hindrar en inte från att bli modell.

Jag själv upplever hursomhelst hela historien hjärndött. Anledningen är personlig då jag aldrig attraheras av någon som saknar intelligens och utseendefixering kan ge en illusion av att vara korkad. Jag finner heller inte deras vad jag upplever som narcissism befogad heller då jag inte attraheras av det de själva anser vara snygghet (jag inner absolut ingenting alls sexigt med en modehandväska, tunna kroppar, ditritade ögonbryn och allt vad det är).

Äh, jag vet inte varför jag upplever utseendefixerat och "typiskt snyggt" som korkat. Kanske för att det sällan finns något annat intresse att disktuera än ytliga ting och kanske någon inte så djup politisk åsikt då och då och deras intressen tenderar att vara bloggar och reality serier. Men min fråga är: är sådana relationer verkligen så hjärndöda som de ter sig vara, egentligen?

Jag tror att det handlar mkt om emotionell mognad/intelligens eller saknad av det när man värderar en människas egenskaper. En vacker person har naturligtvis alla de egenskaper som alla andra, hen behöver inte vara dummare. Alla är vi bra på ngt och mindre bra ngt annat. En viss typ av intelligens eller brist på det utesluter inte en annan typ. Man kan ha en låg emotionell intelligens (är minde mogen) och ha en hög intelligens på ngt annat område. En låg emotionell mognad medför att man är mindre benägen att lyssna till sitt sunda förnuft, man går mer på känslan. Utseendefixering kan vara ett tecken på emotionell omognad vilket kan uppfattas som att personen är korkad om man själv har mognare värderingar.

Det kan också vara så att en vacker person gör inte besväret att försöka utveckla sig när hen tycker att hen duger ändå tillräckligt bra (åtminstone för dom utseendefixerade), medan en mindre vacker kompenserar sitt utseende genom att se till att utvecklas på ngt annat område t ex att hen slipar sitt inre till ngt riktigt attraktivt.
Citera
2018-10-23, 13:52
  #10
Medlem
ThePresentMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provokatt
Äh, jag vet inte varför jag upplever utseendefixerat och "typiskt snyggt" som korkat. Kanske för att det sällan finns något annat intresse att disktuera än ytliga ting och kanske någon inte så djup politisk åsikt då och då och deras intressen tenderar att vara bloggar och reality serier. Men min fråga är: är sådana relationer verkligen så hjärndöda som de ter sig vara, egentligen?

Är det bara snygga personer som har bloggar och realityserier som största intressen menar du? Jag skulle vilja påstå att de flesta, oavsett utseende, är hjärndöda. Dina fotomodeller uppskattar ju iallafall varandras utseende och nöjer sig förmodligen inte med första bästa partner bara för att "det är det enda jag kan få".

Kan nog tänka mig att det snarare är normalfula människor som har hjärndöda förhållanden eftersom de desperat tar vad de kan få av rädsla för att bli ensamma, trots att de egentligen inte trivs riktigt med varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback