2018-03-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Avundsjukan lyser klart och tydligt.

Varför skulle jag inte kunna sälja 20 kilo hasch i månaden? 10000 vinst per kilo. Tex...

Det är Mycket enkelt om man har stadiga kunder. Det är inte svårt eller jobbigt.

Vilket pris vinner jag på att knäppa ett kort på pengar och en tidning? Ditt pris? Får jag en pokal?

Vet inte varför det känns så långt borta för dig. Jag känner kanske 100 i Sverige som säljer kilon i Sverige!

Jag vet att vissa tjänar dom pengarna, jag tror inte på att det är vanligt, jag tror heller inte att du gör det. Varför skulle du behöva vinna någonting, det är en diskussion, om inte diskussionen har något egenvärde varför deltar du överhuvudtaget?

Som det är nu finns det ingenting annat än anekdotisk bevisföring i tråden så TS fråga kommer inte få något svar om vi inte väljer att ta dig på orden men det har jag redan klargjort flera gånger att jag inte tänker göra. Jag är beredd att backa om jag får något mer konkret än en anonym internetanvändares hedersord. Ett sådant hedersord är nämligen värt ungefär lika mycket som det som hamnar i min toalett efter morgonkaffet.

Avundsjuk? Nej, även om droghandlares levnadsstandard är tio gånger högre än vad jag ger dom cred för så är det inte värt att bli skjuten för, inte värt att hamna i fängelset för. Har man IQ över 100 kan man gå i skolan och få en tillräckligt hög levnadsstandard den vägen.
Senast redigerad av Chenille 2018-03-14 kl. 23:22.
Citera
2018-03-14, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag vet att vissa tjänar dom pengarna, jag tror inte på att det är vanligt, jag tror heller inte att du gör det. Varför skulle du behöva vinna någonting, det är en diskussion, om inte diskussionen har något egenvärde varför deltar du överhuvudtaget? Som det är nu finns det ingenting annat än anekdotisk bevisföring i tråden så TS fråga kommer inte få något svar om vi inte väljer att ta dig på orden men det har jag redan klargjort flera gånger att jag inte tänker göra. Jag är beredd att backa om jag får något mer konkret än en anonym internetanvändares hedersord. Ett sådant hedersord är nämligen värt ungefär lika mycket som det som hamnar i min toalett efter morgonkaffet.

Är du helt väck eller?

Varför behöver inte alla andra visa upp sin lösespec?

När det gäller svarta pengar. Så då ska det bevisas. Så du kan runka åt en hög med pengar.

Det jag skriver stämmer. Finns ingen anledning till att överdriva för min del.

Det är inte svårt att få in mina pengar. Om man är på den nivån.

Jag skulle kunna ta mer risker och få in mer pengar. Men är nöjd med dom stabila kunder jag har.

Jag förstår att det svider att du måste upp till ditt vanliga jobb imorgon. Medans jag gör exakt vad jag vill.

Men kräv gärna löner spec från alla andra i tråden.
Citera
2018-03-15, 00:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Är du helt väck eller?

Varför behöver inte alla andra visa upp sin lösespec?

När det gäller svarta pengar. Så då ska det bevisas. Så du kan runka åt en hög med pengar.

Det jag skriver stämmer. Finns ingen anledning till att överdriva för min del.

Det är inte svårt att få in mina pengar. Om man är på den nivån.

Jag skulle kunna ta mer risker och få in mer pengar. Men är nöjd med dom stabila kunder jag har.

Jag förstår att det svider att du måste upp till ditt vanliga jobb imorgon. Medans jag gör exakt vad jag vill.

Men kräv gärna löner spec från alla andra i tråden.

Det behövs inga lönespecar av de andra, vad folk tjänar vitt finns det statistik från skattemyndigheten på. Vad 17-åringar i orten drar in på att sälja grönt och brunt...not so much.
Kan du lägga upp en bild på 50 papp och en lapp med ditt nick på. Bör inte vara några problem.
Citera
2018-03-15, 08:37
Medlem
Puffes avatar
När jag var "kriminell" dvs i slutet av 90talet och början av 00talet var det inte många som gjorde några större pengar.

Kriminella har inget vidare stadigt pengaflöde.

Jag själv var väl inte direkt yrkeskriminell, var inblandad i diverse olika saker i olika storlek.
Började med taxirån och slagsmål till indrivning och värderån. Pysslade också med småskalig försäljning och odling av cannabis nästan hela tiden.

Lärde känna en hel del sk yrkeskriminella från diverse grupperingar som syrianska brödraskapet, Bandidos, Rwc, HA, och andra mindre så kallade "gäng".
Såg i princip ingen som hade någon större summa pengar en längre tid.
De som tjänade mest och gick in för det satt också i fängelse efter kanske två år med stor inkomst.
Och i fängelse tjänar man inga pengar 🤔

Det mest uppenbara är väl att låginkomsttagare tjänar bättre i långa loppet än vad dessa kriminella gör.
Vi bor ju inte direkt i Mexiko Italien Ryssland eller Japan.

Visst finns väl stjärnskott som Joakim Posener i Trustorhärvan men de går att räkna på en hand.
Även de flesta sådana åker fast.

Månadslön och månadslön, räkna på livsinkomst istället och räkna gärna med pension med! 😉
Citera
2018-03-15, 09:27
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Och i fängelse tjänar man inga pengar 🤔

Det mest uppenbara är väl att låginkomsttagare tjänar bättre i långa loppet än vad dessa kriminella gör.

Visst finns väl stjärnskott som Joakim Posener i Trustorhärvan men de går att räkna på en hand.
Även de flesta sådana åker fast.

Månadslön och månadslön, räkna på livsinkomst istället och räkna gärna med pension med! 😉

Mina tankar också...
Citera
2018-03-15, 10:38
Medlem
Phantom042s avatar
Många tror säkert att de omsätter mer pengar än vad de faktiskt gör eftersom lite kontanter snabbt känns som väldigt mycket pengar. Tex en ganska normal svensk månadslön på 25000 netto känns som extremt mycket pengar om du har kontanter i handen.
Skulle man tjäna mycket pengar på att sälja knark, göra inbrott mm skulle de inte bo i sina fuktskadade gamla lägenheter i Rinkeby.
Citera
2018-03-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
Du har helt enkelt fel. Googla på hur man räknar ut lön efter skatt och sluta hitta på saker. Eller gå in på skatteverket.se och titta i tabellerna där. Kommunalskatten + landstingsskatten där jag bor är ca 32% och marginalskatten är 60% på lönen över 68000 eller så. Om jag haft en bruttolön på 86500 hade jag fått ut ungefär 50000 efter skatt.

Jag har aldrig påstått att det är normalt, bara att det inte är en konstig lön om man har gjort karriär.

Du googlar nog lite intressant: Var hittar du 68000? Nu är det svenska system literörigt.
Försökte hitta fram uppfgifterna men det närmaste för att hitta marginalskatt blev på skatt på engångsbelopp då ligger beroende på komunalskatt på ca 61% på belopp över 675000 dvs ca 56 K.

Jag räknade efter skattetabell 32 och där krav ganska prick 95 k för att få ut 50 K så du bör nog googla lite bättre. och går jag efters skattmasen tabell bör en lön på 86500 ge ca 47,5 K.

Sen hur många som ligger över 1 m vilket vi pratar om är inte många. Om vi tittar på taxerad inkoms inom sverige.
Citera
2018-03-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Många tror säkert att de omsätter mer pengar än vad de faktiskt gör eftersom lite kontanter snabbt känns som väldigt mycket pengar. Tex en ganska normal svensk månadslön på 25000 netto känns som extremt mycket pengar om du har kontanter i handen.
Skulle man tjäna mycket pengar på att sälja knark, göra inbrott mm skulle de inte bo i sina fuktskadade gamla lägenheter i Rinkeby.

Jag tror du har helt rätt om du pratar om den gruppen av yrkes kriminella .

Sen har du en ganska stor grupp som faktiskt lever och rör sig i andra områden danderyd Täby och östermalm. Som i stället för att aktivt utföra brott på gatan men som hyr ut ilegal arbetskraft tvättar pengar eller helt enkelt bedriver verksamhet som om samhället kunde få transparance i stukturena definitivt bryter mot svensk lag och kriminell verksamhet. Där finns det nog ganska många som tjänar ganska stora pengar.
Citera
2018-03-15, 13:19
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
.

Jag räknade efter skattetabell 32 och där krav ganska prick 95 k för att få ut 50 K så du bör nog googla lite bättre. och går jag efters skattmasen tabell bör en lön på 86500 ge ca 47,5 K.

Sen hur många som ligger över 1 m vilket vi pratar om är inte många. Om vi tittar på taxerad inkoms inom sverige.

Som jag skrev tidigare så hamnar jag över 50K i Täby med den lönen.
Citera
2018-03-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Som jag skrev tidigare så hamnar jag över 50K i Täby med den lönen.

Det har du nog ganska korrekt i om du bor i täby. Men den jag svarade på hade skattetabell 32 vilket ger ett helt annat utslag. och dessutom hänvisade till att marginalskatt på 61 % vilket tyvärr jag har inträffar vid 68 K vilket jag skulle ha varit mer nöjd med för jag ligger inte riktigt på den nivån.
Citera
2018-03-15, 13:24
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du läser tabellen fel. För de högre lönerna är skatteavdraget angivet i procent. Det jag säger stämmer.
Citera
2018-03-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
Du läser tabellen fel. För de högre lönerna är skatteavdraget angivet i procent. Det jag säger stämmer.

Exakt som du säger: Men då bör du plugga lite matte? men multiplikation kanske inte är din starka sida och var hittar du brytpunkten 68 K??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in