2018-04-13, 18:46
Medlem
Fraktalbanans avatar
Vet inte om jag är så mycket till knarkare. Gillar att utforska psykedeliska substanser med jämna mellanrum, läsa och filosofera om det

Bor själv i en liten etta centralt och fint. Lever minimalistiskt och städer ofta så har ett rent, enkelt och prydligt hem.
Citera
2018-04-16, 01:12
Medlem
Shadowcrafts avatar
Bor i en 24 kvadratare en bit utanför stan som jag hyr för väldigt lite svart. Inte världens trevligaste lägenhet men har gjort den lite fin med affischer, rökelser osv.

Men den ser emellanåt rätt pundig ut med sprutor, vapen och öl burkar kors och tvärs efter ett race.

Juste! Den har balkong och det är jävligt trevligt, det måste jag nyttja mer. Men snart blir det flytt till en lägenhet mer centralt!
Citera
2018-04-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Bor i en etta hyreslägenhet (bild är uteslutet då snuten ver hur det ser ut).
Välstädat och iordning. Under perioder är det kaos i lägenheten pga depression men Aldrig har jag t.ex sopor m.m liggandes. Under tiden jag odlade svamp så var min lägenhet så ren att man skulle kunna operera än människa. Idag ser den väl ut som vilken lägenhet som helst. Ser jag smuts, kläder liggandes etc så får jag ren panik och grov ångest. Jag växte upp i ett otroligt skitit hem och fy fan i helvete att jag aldrig vill uppleva ett smutsigt hem igen.

Jag har mys-hörna med tända ljus och rökelser, generelt mörkt och mystiskt men allt för att må bra. Så min lägenhet är allt för att må bra för både mig och kanske nån kamrat, speciellt under svamp

Minns en gång jag fick syn på en bananfluga i köket... Blev total lockdown. På med Skyddsmasken, fram med klorin och mördarspreyet och sprayade död på ohyran, rensade avloppen med klorin (där bananflugor bor), öppnade fönstren och stängde ventilationen för att sedan under timmar skrubba skrubba och skrubba.

Jäklar vilken intensiv städning du kör vid sådana situationer.
Citera
2018-04-16, 01:24
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag bor i en tvåa i en mellanstor svensk stad. Lägenheten är inte jättestor, men den är tillräcklig för mig. Området är ett tämligen lugnt sådant. Mina grannar pratar jag inte särskilt mycket med.

För det mesta städar jag undan disk och dylikt direkt efter att jag har ätit/duschat/annat, och storstädar gör jag ungefär en gång i veckan. De allra flesta som besöker mig tycker att det är en hemtrevlig och välvårdad lägenhet, i vilken jag trivs bra.

För det mesta använder jag alkohol, centralstimulantia eller hallucinogener, och så eventuellt bensodiazepiner för att somna. Jag röker dock cigaretter, däremot inte cannabis. Cigaretterna röks utomhus och aldrig under fläkten.
Citera
2018-04-16, 15:19
Medlem
Har både en hyresrätt som ”sommarstuga” på annan ort där jag tidigare bodde men besöker lite då och då, samt en bostadsrätt med min tjej i en större stad. Oftast prydligt och välstädat, det sista jag vill är att förknippa mina bostäder med ”pundarkvart”. Går på subutex och benzo dagligen, samt tjack periodvis. Ladd de få gånger jag ska på fest. Min tjej tar knappt några droger alls men har liksom jag testat det mesta(i mitt fall allt från olika sorters psykedelika till heroin, tjejen mest festdroger även om hon provat lite diverse, men även tidigare dagligt bruk av cannabis, vilket vi båda slutat med nu). Är nöjd med min tillvaro och trivs bra med de vänner jag har, försöker hålla mina missbruk för mig själv men har såklart pratat med de närmaste familjemedlemmarna om det och de är förstående sålänge jag sköter mitt liv snyggt. Kändes vettigt att informera iallafall föräldrar om att jag under ett antal år använt droger som både är ansedda som lite ’tyngre’ och faktiskt går att dö av om man pressar gränserna. Iallafall ena föräldern är förstående och föredrar att vi har en öppen och ärlig relation, och numera oroar den sig inte längre för mig eftersom jag utåt sett har en ordnad tillvaro med bra vänner, jobb etc.
Säljer inga droger och sysslar inte med övrig kriminalitet, har aldrig haft en husrannsakan trots att jag brukat droger i ca halva mitt liv. Försöker hålla god min inför grannar etc, är verkligen inte den som stör med hög musik på nätterna osv.
Citera
2018-04-17, 05:25
Medlem
Ganska bra. Har en 4a. Dock hyresrätt. Hyran ligger på runt 6.5lax i månaden.
Knarkar i stort sett det jag kommer över. Mest stimulanter. Hash/gräs . eller Benzo. Men i enstaka fall opiater/alkohol. Men det är sällan.

Stimulanter och röka är det som används mest. ofta är det dock rc droger.
Ett par gånger per år blir det dock även hallucinogener. Spenderar mest min tid på datorspel och dylikt. Därför stimulanter ligger på tapeten . Ökad fokus och håller mig vaken längre, passar bra till spel.

Bor i en medel stor stad med runt 90k invånare. Becknar i bland på fritiden osv. Singel. Kanske drar in runt 15-20lax i månaden som jag sitter med på fickan. Resten betalar socialen/staten
Har det ganska gött helt enkelt. Och så har det sätt ut i 10år nu.

Söker riktiga jobb självklart men det är svårt och få med mitt brottsregister sen flera år tillbaka.
Skulle självklart ta ett legit jobb om man nu fick det iaf.
Föräldrarna vet om mitt droganvänande iaf. Och dom tycker det är okej. Jag gör så gott jag kan , saknar bra utbildning. Så socialen är lr beckna dom enda alternativen för att ha ett okej liv. Så länge man inte vill knega på donken då, men så långt ned sjunker jag inte. Då tar jag hellre saken i egna händer och tjänar egna pengar olagligt/svart.
Är inte direkt beroende av något. Men jag använder dom flesta droger. Kan i stort sätt vara utan droger i flera dagar utan bekymmer. Men visst, jag använder droger ofta.

I sort sätt så har mitt liv sätt ut så sen 15års åldern. Är numera 26år gammal. Alla pengar jag tjänat i mitt liv har kommit från gatan. Becknat hash eller benzo/kokain/Extacy/amfetamin alla år. Det kunde vara mkt värre iaf.

Just nu är jag ute efter legit arbete då jag känner att det får vara nog med att ränna runt och beckna. Det finns ingen framtid i det . Speciellt inte när åren tickar på och man börjar bli äldre. Man har haft det ganska bra dom åren som det vart så iaf.
Men man får aldrig någon direkt "ro" i själen av att leva som jag levt.
Man vet aldrig när snuten hälsar på. Eller när någon annan vill en illa. Och det är det som iaf fått mig att börja tänka om över min livssituation. Har tidigare jobbat inom byggbranchen eller fastigheter.

Har många vänner som har vanliga liv, men jag har kört mitt eget race. Ångrar inte direkt något jag gjort i livet. Fängelse har jag iaf sluppit undan mina 10-11år som langare.

Är staffad 3 gånger under mina 11år som bandit. 2 gånger rör det sig om ringa brott. 3 dje gången narkotika brott av normal graden för cannabis odling. Sitter numera med 2 års vilkorlig dom.

Alltid städat och rent hemma hos mig iaf. Umgås heller inte med den typiska pundaren. Dom flesta jag har kontakt med är nykterister eller dricker bara alkohol.
Dom flesta som känner mig vet nog inte ens om hur jag levt eller vad jag använder för droger.

Har en hund som jag lever med nuvarande som heter clyde efter "bonnie and clyde" hehe. en 1 år gammal rottweiler. Min bästa vän i dagsläget. Läser mkt kemi och politik på min fritid.

Är utbiladad i programmering i c++ och flash. Från gymnasiet.
Senast redigerad av Dobelol 2018-04-17 kl. 05:48.
Citera
2018-05-04, 10:05
Bannlyst
Bor i en etta med alkov. Byggd under 2000 talet så allt är fräscht. Utsikt över en park, stor balkong och mycket ljusinsläpp. Inga ikea grejor, gamla möbler med stil, riktiga tavlor, lite skulpturer och blommor. Mycket studenter som grannar och mycket narkomaner. 10 min cykel till centrum. Oftast städat och diskat, tända ljus och rökelser.
Citera
2018-05-05, 00:57
Medlem
Phobiazis avatar
Eftersom man aldrig vet definationen av "knarkare" så svarar jag väl då;

Jag bor i en hyresrätt 2a i centrum i en mindre stad. Har det väl välstädat och prydligt då jag hatar när det ligger saker/damm etc överallt! Disken kan jag halka efter med men ja, hur många tycker det är skoj att stå och diska? xD Sen har jag en sån där enorm filmsamling som tar upp halva vardagsrummet haha..

Tar opiater och CS mest, inget beroende nu. Opiater för smärta och ibland lite nodd, cs för att jag älskar det i kombo med en spel-helg! Menar du knarkare som missbrukare så är det väl bara att bortse från detta
Citera
2018-05-09, 12:38
Medlem
Pandarns avatar
Bor fortfarande hos mina föräldrar, förhoppningsvis så kan jag och min pojkvän flytta i sommar då vi kikat på en lägenhet att hyra i andra hand.

Kan tillägga att jag är 21 år
Citera
2019-03-01, 16:38
Medlem
Bor i en 1a . Alltis välstädat och mycker växter
Citera
2019-03-02, 10:59
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Bor fortfarande hos mina föräldrar, förhoppningsvis så kan jag och min pojkvän flytta i sommar då vi kikat på en lägenhet att hyra i andra hand.

Kan tillägga att jag är 21 år

Jag var 22 när jag flyttade hemifrån. Är inget man bör stressa fram, såtillvida att det inte är för att kunna knarka ostört.

Själv bor jag i tvåan på 95m2, välstädat 8/10 dagar. Grym lägenhet! Före detta fabrikslokal med 4 meter i tak och inga största grannar
Citera
2019-03-02, 13:55
Medlem
KringExs avatar
Har flyttat till en central etta nu 10 min gångavstånd från centrum. Nybyggt lägenhetshus. Lyckades få en etta på 28kv/m efter 8 års köande. Balkong mot söder, stor fin balkong, stor fin toa, bra kök och väldigt ljus och fin. Kan inte bli bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in