Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-12, 23:33
  #1
Avstängd
KringExs avatar
Alltså hur ser det ut hemma hos er?
Bor ni i hyres? Bostadsrätt? Inneboende? Uteliggare? Hus?

Själv bor jag väldigt bra just nu. Min tjej har hittat en skitfin stor etta i en by ute i skogen. Jättehärlig harmoni i den och man känner sig nästan påverkad bara man vistas i den
Jag hoppas att vi kan hålla den i bra skick med tanke på vårat (inte allt för svåra) missbruk.
Vi tar Subutex i låga doser nasalt och Lyrica och benso om det finns tillgängligt.

Hur har ni det hemma?
Det bästa och roligaste vore ju såklart om ni kan lägga upp bilder Själv har jag tyvärr inte den möjligheten men om ni har, kör på!
__________________
Senast redigerad av KringEx 2018-03-12 kl. 23:36.
Citera
2018-03-13, 00:53
  #2
Medlem
Milky.Bongs avatar
Bor hemma i barndomshemmet som den miserabla pundaren jag är
Citera
2018-03-13, 02:42
  #3
Medlem
Harbards avatar
Bor i en etta hyreslägenhet (bild är uteslutet då snuten ver hur det ser ut).
Välstädat och iordning. Under perioder är det kaos i lägenheten pga depression men Aldrig har jag t.ex sopor m.m liggandes. Under tiden jag odlade svamp så var min lägenhet så ren att man skulle kunna operera än människa. Idag ser den väl ut som vilken lägenhet som helst. Ser jag smuts, kläder liggandes etc så får jag ren panik och grov ångest. Jag växte upp i ett otroligt skitit hem och fy fan i helvete att jag aldrig vill uppleva ett smutsigt hem igen.

Jag har mys-hörna med tända ljus och rökelser, generelt mörkt och mystiskt men allt för att må bra. Så min lägenhet är allt för att må bra för både mig och kanske nån kamrat, speciellt under svamp

Minns en gång jag fick syn på en bananfluga i köket... Blev total lockdown. På med Skyddsmasken, fram med klorin och mördarspreyet och sprayade död på ohyran, rensade avloppen med klorin (där bananflugor bor), öppnade fönstren och stängde ventilationen för att sedan under timmar skrubba skrubba och skrubba.
Citera
2018-03-13, 03:12
  #4
Medlem
Drinkycrows avatar
Bott i skogen, hyrt i storstan, bott hos vänner, bor på båt nu. Så rätt blandat.
Citera
2018-03-13, 03:23
  #5
Medlem
SophieNeveus avatar
Knarkare vet jag inte om jag kan kalla mig men jag röker ganska mycket. Jag bor i en bostadsrätt (3:a) på 76 kvm strax utanför Göteborg. Eftersom att jag inte har bott själv särskilt länge har jag inte hunnit införskaffa särskilt mycket möbler (soffa, TV, fotölj, mattor etc), finns därför inte heller särskilt mycket att stöka ner. Men jag är för övrigt ganska noggrann av mig och tycker om att hålla det rent. Behöver aldrig storstäda då jag regelbundet håller mina grejer i ordning.
Hade gärna velat köpa lite coola tavlor och lampor för att ge lägenheten lite värme och karaktär. Skulle dock säga att jag är en minimalist och vill därför inte köpa in en massa som jag inte kommer att ha stor glädje av.
Citera
2018-03-13, 04:13
  #6
Avstängd
Halloween2s avatar
En tvåa med massa disk, blir svårt att vilja diska när man alltid har röka eller piller till hands.

Bor mitt i centrum, en park utanför där man kan se droghandel ske ganska ofta.
Citera
2018-03-13, 11:31
  #7
Medlem
xamfetamins avatar
Bor i en hyresrätt, en etta i en skum förort. Har väldigt fint hemma och det ser nog inte ut som om en "knarkare" bor där, bortsett från lite rullpapper här och där. Dock blir de ju ofta att jag inte pallar diska eller städa när jag har rökt men när jag väl drar lite tjack så städar jag ofta mycket hehe
Röker inte inne eller något, försöker hålla det fräscht för min egen skull.
Citera
2018-03-13, 11:31
  #8
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Hyresrätt. En etta på 40 kvm. Huset är en gammal rivningskåk som ligger bara några minuter från centrum i den medelstora stad jag bor i.

När man åker förbi kåken så tänker man "Fyfan att bo där", men insidan är riktigt trevlig, visst det är ingen fläkt över spisen, utan en lucka man vinklar och på så sätt får baksug, diskhon är inte standradiserad än (detta gjorde ju annars på 60-talet) så man får stå hukad o diska. Men jag trivs skitbra! Vi är tre stycken som bor i detta hästsko-formade hus och delar på en skitfin trädgård som de som kör förbi huset inte ser!

Dessutom gillar jag att fixa och dona, snickra möbler och måla om, byta köksluckor o sånt är kul. Här får jag riva, måla om och fixa precis hur mycket jag vill, hyresvärden bryr sig inte. Så det är ett Stort plus. I uthuset står massa gamla krukor o andra trädgårdsredskap så för några dagar sedan köpte jag en massa olika frön till tomat, lök, paprika etc som jag tänkte odla här i sommar, ska avsätta en liten del av trädgården och plöja upp ett land tänkte jag.

De andra hyresgästerna vet om att jag knarkar (iaf cannabis för det strömmar ständigt ut gräsdoft ur mitt öppna fönster) men jag har sagt åt dem att komma direkt till mig om de anser det vara några problem. Är man bara schysst i övrigt och inte stör sina grannar brukar de acceptera det mesta!

Så ja, som pundare kunde jag inte bo bättre. Nära till stadskärnan, grannar och hyresvärd som inte bryr sig, fin och stor trädgård där jag får göra vad jag vill och en lägenhet jag kan punda loss i.

Eftersom jag inte vill outa mig ska jag inte lägga upp kort eller beskriva mina uppfinningar jag riggat i lägenheten allt för mycket, men jag älskar (utöver droger) matematik, kemi och datorer, så lägenheten är utformad för detta (med belysta whiteboards, datorer överallt, skärmar överallt) jaja, jävligt nöjd med mitt boende är jag!

EDIT:
Folk som kommer på besök fattar ju inte att det är en knarkare som bor här, de tror bara jag är väldigt händig och kreativ!

Disk o smuts o sånt håller jag borta, jag storstädar en gång i veckan och håller snyggt i övrigt. Däremot råder någon form av ordnat kaos på mina skrivbord o hyllor.
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2018-03-13 kl. 11:34.
Citera
2018-03-13, 15:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Hyresrätt. En etta på 40 kvm. Huset är en gammal rivningskåk som ligger bara några minuter från centrum i den medelstora stad jag bor i.

När man åker förbi kåken så tänker man "Fyfan att bo där", men insidan är riktigt trevlig, visst det är ingen fläkt över spisen, utan en lucka man vinklar och på så sätt får baksug, diskhon är inte standradiserad än (detta gjorde ju annars på 60-talet) så man får stå hukad o diska. Men jag trivs skitbra! Vi är tre stycken som bor i detta hästsko-formade hus och delar på en skitfin trädgård som de som kör förbi huset inte ser!

Dessutom gillar jag att fixa och dona, snickra möbler och måla om, byta köksluckor o sånt är kul. Här får jag riva, måla om och fixa precis hur mycket jag vill, hyresvärden bryr sig inte. Så det är ett Stort plus. I uthuset står massa gamla krukor o andra trädgårdsredskap så för några dagar sedan köpte jag en massa olika frön till tomat, lök, paprika etc som jag tänkte odla här i sommar, ska avsätta en liten del av trädgården och plöja upp ett land tänkte jag.

De andra hyresgästerna vet om att jag knarkar (iaf cannabis för det strömmar ständigt ut gräsdoft ur mitt öppna fönster) men jag har sagt åt dem att komma direkt till mig om de anser det vara några problem. Är man bara schysst i övrigt och inte stör sina grannar brukar de acceptera det mesta!

Så ja, som pundare kunde jag inte bo bättre. Nära till stadskärnan, grannar och hyresvärd som inte bryr sig, fin och stor trädgård där jag får göra vad jag vill och en lägenhet jag kan punda loss i.

Eftersom jag inte vill outa mig ska jag inte lägga upp kort eller beskriva mina uppfinningar jag riggat i lägenheten allt för mycket, men jag älskar (utöver droger) matematik, kemi och datorer, så lägenheten är utformad för detta (med belysta whiteboards, datorer överallt, skärmar överallt) jaja, jävligt nöjd med mitt boende är jag!

EDIT:
Folk som kommer på besök fattar ju inte att det är en knarkare som bor här, de tror bara jag är väldigt händig och kreativ!

Disk o smuts o sånt håller jag borta, jag storstädar en gång i veckan och håller snyggt i övrigt. Däremot råder någon form av ordnat kaos på mina skrivbord o hyllor.

Låter som mig, fast jag äger mitt hus + gård och bor där det är lagligt att röka.
Citera
2018-03-22, 13:07
  #10
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Bor hemma i barndomshemmet som den miserabla pundaren jag är
Samma här,men söker jobb o lägenhet sen går jag även på "jobb-rehab" som det kallas för så jag försöker iallafall komma framåt här i livet..
Citera
2018-03-22, 13:10
  #11
Medlem
RingInteSnutens avatar
Hyresrätt, dock hyffsat stor 3a på 86 kvm, i ett mindre samhälle utanför staden.
Citera
2018-04-13, 14:32
  #12
Medlem
charlieudayhs avatar
Bostadsrätt på 70 kvm som jag själv renoverat precis som jag vill ha den. Rent och snyggt, inga kläder på golvet och den städas veckovis så att en mäklarfotograf skulle kunna knacka på och vilja fotografera vilken tid på dygnet som helst.

Är väldigt pedant och delvis perfektionist. Pundhuvuden får inte vistas hemma hos mig.
Droger: Alkohol, Cannabis och Amfetamin har det varit mest utav. Testat mycket annat dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback