• 1
  • 2
2018-03-12, 11:20
Medlem
Adrienne Josephine Alice
Hertiginna av Blekinge

Mörkhårig.
Född 2018-03-09
Vägde 3465 g Längd 50 cm

Gifta, sammanboende föräldrar och två storasyskon vid födseln.
Senast redigerad av iconicatab 2018-03-12 kl. 11:23.
Citera
2018-03-12, 12:56
Medlem
InflatableBoppos avatar
Om hon inte haft en utländsk pappa (engelsman?) har namnet Adrienne skrikit wt
Citera
2018-03-12, 13:41
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Om hon inte haft en utländsk pappa (engelsman?) har namnet Adrienne skrikit wt
Jag kan ha fel, men det är nog wt utomlands också. Undantaget Frankrike?

/Alplandskap
Citera
2018-03-12, 14:03
Medlem
Grankulas avatar
Alltså, måste säga att det var rätt dåliga namn . Adrienne, Josephine, Alice.

Vadär det med dagens vuxna som börjar bli föräldrar ålder och så kassa namnval till ungarna . Hoppas att jag själv inte blir en sån
Citera
2018-03-12, 14:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Alltså, måste säga att det var rätt dåliga namn . Adrienne, Josephine, Alice.

Vadär det med dagens vuxna som börjar bli föräldrar ålder och så kassa namnval till ungarna . Hoppas att jag själv inte blir en sån
Om nu Adrienne måste vara med så hade det varit mycket bättre att ha det sist och ha Josephine som tilltalsnamn och Alice som mellannamn.

Josephine Alice Adrienne.
Citera
2018-03-12, 18:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Josephine och Alice är släktnamn:

Oscar I:s fru Josefina hette egentligen Joséphine och det är också ett av Madeleines mellannamn.

Alice hette prinsessan Madeleines mormor, alltså drottningens mor.
Citera
2018-03-12, 19:09
Medlem
Jaha...? Ja, det var ett för mig tråkigt namn. Adrienne...Jag tänker genast på "Adrian Mole". Jag undrar om de tänkt på att namnet kanske är fint(nåja... Finare...) med engelskt uttal men skall man säga det med svenskt uttal så kan man lika gärna säga "Stackars barn". Nä... Men det blir säkert bra när man vant sig. OM man vänjer sig. För egen del är jag skeptisk.
Citera
2018-03-12, 19:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Chris mormor heter tydlig också Josephine.
Citera
2018-03-12, 20:43
Medlem
Det känns lite svårt att hitta skvaller om någon som existerat i endast tre dagar.
Eller ska man ta upp sådana saker som nakenchock på sjukhuset. Prinsessan bajsar inför anställda?
Det ter sig ganska naturligt att man föds utan kläder. Eller kom ni iförd frack o hatt?
Citera
2018-03-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det känns lite svårt att hitta skvaller om någon som existerat i endast tre dagar.
Eller ska man ta upp sådana saker som nakenchock på sjukhuset. Prinsessan bajsar inför anställda?
Det ter sig ganska naturligt att man föds utan kläder. Eller kom ni iförd frack o hatt?

Hon kom väl med storken iförd klänning.

Estelle såg förövrigt väldigt glad över att få träffa sin nya kusin på dagens Te Deum.
Citera
2018-03-16, 10:46
Medlem
Igår konstaterade jag till min egen förvåning förvåning att jag redan vant mig vid namnet "Adrienne" och tycker inte ens längre att det låter särskilt illa ens med svenskt uttal. Även om jag föredragit om ungen fått heta Frida.
Citera
2018-06-08, 13:04
Medlem
Varför är allt kungligt kalas en plattform för Stefan Löfvens korrupta styre. Hans fru är inte politiskt vald, hon har ingen officiell svensk funktion. Hon är med ändå, helt i onödan! För att socialdemokraten som hatar kungahuset o vill avskaffa det bara vill skina lite extra i glansen, innan han försvinner ut i mörkret i september 2018.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in