Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 06:51
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ov-eskilstuna/

Citat:
11 mars 21.37, Misshandel, grov, Eskilstuna
Bråk utanför akuten, Mälarsjukhuset Eskilstuna

Kl 19.22 inkom samtal från personalen på akuten att ca 8-10 personer bråkade utanför akuten. Bråket kunde dock avstyras av sjukhuspersonal. Då polis kom till platsen var bara en kille samt dennes flickvän kvar på platsen, de andra parterna hade lämnat åt varsit håll i bil. Den ena bilen återvände dock till akuten då det visade sig att en av personerna blivit knivskuren i armen vilket han inte märkt först.

Dock uppstod inget nytt bråk. Orsaken är högst oklar vad som orsakat bråket, till synes var samtliga inblandade bekanta med varandra i ngn form och ingen var alltför medgörlig i utredningen. Ärendet rubriceras som misshandel samt grov misshandel, ingen var dock allvarligt skadad. Ingen gripen eller misstänkt i nuläget. Även oklart i nuläget vad de gjorde utanför sjukhuset då ingen varit patient innan bråket.
Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området? Vad gjorde personerna utanför sjukhuset?
Citera
2018-03-12, 07:12
  #2
Medlem
Europes avatar
När det nuförtiden har skett våldsutbrott genom de nya problem som svenskarna självvalt har skaffat sig, så var det ett tag en del regimlojala skrev i trådarna att det helt orealistiskt skulle tänkas handla om "raggare". De verkar dock ha gett upp med det, då det i långa loppet ändå inte gick att försöka lura i folk att "raggare" skulle ha många tiotals klanmedlemmar som slåss på akutmottagningarna omedelbart efter att de har hamnat där för sina skador efter ett bråk.

Men när jag läser beskrivningen av det här fallet, så hade det åtminstone 1981 säkert kunnat handla om raggare? Speciellt Eskilstuna var väl en gång raggartätt? Finns det fortfarande raggare i städerna? Nejnej, jag vet att det inte är ett sannolikt scenario i det här fallet, men jag undrar av ren nyfikenhet. I förbigående låter "flickvän" inte direkt som gängkriminalitet (däremot går det fortfarande ihop med klan- och hederskultur).
Citera
2018-03-12, 07:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
När det nuförtiden har skett våldsutbrott genom de nya problem som svenskarna självvalt har skaffat sig, så var det ett tag en del regimlojala skrev i trådarna att det helt orealistiskt skulle tänkas handla om "raggare". De verkar dock ha gett upp med det, då det i långa loppet ändå inte gick att försöka lura i folk att "raggare" skulle ha många tiotals klanmedlemmar som slåss på akutmottagningarna omedelbart efter att de har hamnat där för sina skador efter ett bråk.

Men när jag läser beskrivningen av det här fallet, så hade det åtminstone 1981 säkert kunnat handla om raggare? Speciellt Eskilstuna var väl en gång raggartätt? Finns det fortfarande raggare i städerna? Nejnej, jag vet att det inte är ett sannolikt scenario i det här fallet, men jag undrar av ren nyfikenhet. I förbigående låter "flickvän" inte direkt som gängkriminalitet (däremot går det fortfarande ihop med klan- och hederskultur).

Skulle personligen tippa på att sannolikheten för att dessa är raggare är lika stor som att det skulle vara ryska kosmonauter som slogs över en felaktigt utfört månlandning..
Att de kriminell har flickvänner är väl inte så konstigt... Att fler tjejer än vad evolutionen borde gett uphov till gillar farliga drägg är ju ingen nyhet..
Gissar på slödder av utomeuropeiskt ursprung, wt-slödder som gått på språkkurs hos Dogge Doggelito eller en härligt smältdeg bestående av bägge.

Macken som inte ligger långt därifrån har på senate tid blivit utsatt för både raketbeskjutning samt rånförsök. Vid rånförsöket så fick polisen spm kom inte tag på rånaren, men två random personer som befann sig i närheten visade sig vara två knarkare som polisen tog istället.

Igår kväll försökte dessutom några maskerade personer med pistol hota till sig en bil från två kninnor i Eskilstuna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...a-till-sig-bil

Gissar att dessa inte heller var raggare som försökte utöka sin fordonspark..
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-03-12 kl. 08:07.
Citera
2018-03-12, 13:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Skulle personligen tippa på att sannolikheten för att dessa är raggare är lika stor som att det skulle vara ryska kosmonauter som slogs över en felaktigt utfört månlandning..
Att de kriminell har flickvänner är väl inte så konstigt... Att fler tjejer än vad evolutionen borde gett uphov till gillar farliga drägg är ju ingen nyhet..
Gissar på slödder av utomeuropeiskt ursprung, wt-slödder som gått på språkkurs hos Dogge Doggelito eller en härligt smältdeg bestående av bägge.

Macken som inte ligger långt därifrån har på senate tid blivit utsatt för både raketbeskjutning samt rånförsök. Vid rånförsöket så fick polisen spm kom inte tag på rånaren, men två random personer som befann sig i närheten visade sig vara två knarkare som polisen tog istället.

Igår kväll försökte dessutom några maskerade personer med pistol hota till sig en bil från två kninnor i Eskilstuna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...a-till-sig-bil

Gissar att dessa inte heller var raggare som försökte utöka sin fordonspark..

Bor i området, hade för några veckor sedan en maskerad Afrikan som smög på mig när jag skrapade min bil. Som tur var så blev han skraj när jag glodde surt mot honom. (jag kör en gammal skitbil).
Skulle gissa på att det är samma person som är i farten igen. Annars så har många syrianer flyttat till Marielundsgatan, och det står många dyrare bilar där numera. Området börjar bli mer berikat än tidigare.
De som blev utsatta för brottet hade tutat/skrikit och till min förvåning så hade folk reagerat... En annan är så van med stök, skrik och skott numera så jag bryr mig helt enkelt inte.
__________________
Senast redigerad av skn88 2018-03-12 kl. 13:02.
Citera
2018-03-12, 13:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Bor i området, hade för några veckor sedan en maskerad Afrikan som smög på mig när jag skrapade min bil. Som tur var så blev han skraj när jag glodde surt mot honom. (jag kör en gammal skitbil).
Skulle gissa på att det är samma person som är i farten igen. Annars så har många syrianer flyttat till Marielundsgatan, och det står många dyrare bilar där numera. Området börjar bli mer berikat än tidigare.
De som blev utsatta för brottet hade tutat/skrikit och till min förvåning så hade folk reagerat... En annan är så van med stök, skrik och skott numera så jag bryr mig helt enkelt inte.

Jo har läst om mer och mer skit i det området. Verkar som att Nyfors och Fröslunda möts på mitten och allt därimellan går utför..

Kan tillägga för de som inte är från Etuna att detta INTE är området runt sjukhuset, så lite O.T..
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-03-12 kl. 13:13.
Citera
2018-03-12, 13:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Jo har läst om mer och mer skit i det området. Verkar som att Nyfors och Fröslunda möts på mitten och allt därimellan går utför..

Kan tillägga för de som inte är från Etuna att detta INTE är området runt sjukhuset, så lite O.T..

Du har en poäng med ot, men känns inte allt för långsökt att bägge händelserna hänger ihop på något sätt. (det väpnade rånförsöket och oroligheterna runt sjukhuset).
__________________
Senast redigerad av skn88 2018-03-12 kl. 13:54.
Citera
2018-03-12, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Du har en poäng med ot, men känns inte allt för långsökt att bägge händelserna hänger ihop på något sätt. (det väpnade rånförsöket och oroligheterna runt sjukhuset).

Hm... jo kanske finns nån liten röd tråd och gemensam nämnare där... Vaaaad skulle det kunna vara.. 🤔
Citera
2018-03-12, 16:57
  #8
Medlem
Dr.fisks avatar
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/a...-sjukhusmiljo/
polisen har lagt ner ärendet.
Citera
2018-03-12, 18:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/a...-sjukhusmiljo/
polisen har lagt ner ärendet.
Betalartikel, har du möjlighet att citera något?
Citera
2018-03-13, 13:12
  #10
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Betalartikel, har du möjlighet att citera något?
Jag har dessvärre inte tillgång till den, sorry.
Citera
2018-03-13, 19:18
  #11
Medlem
Nikhitas avatar
Alla inblandade var i 20-års åldern, hemmahörande i Strängnäs. Den som blev knivskuren säger sig inte ens ha märkt av att han blev det. Det lades ner eftersom ingen ville medverka och vittnen saknas.
Citera
2018-03-14, 22:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Alla inblandade var i 20-års åldern, hemmahörande i Strängnäs. Den som blev knivskuren säger sig inte ens ha märkt av att han blev det. Det lades ner eftersom ingen ville medverka och vittnen saknas.
Luktar lite Zigenare över det hela, kniv, män i grupp plus att det finns endel stökiga sådana som är pigga på att dra kniv i just Strängnäs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback