Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
När det nuförtiden har skett våldsutbrott genom de nya problem som svenskarna självvalt har skaffat sig, så var det ett tag en del regimlojala skrev i trådarna att det helt orealistiskt skulle tänkas handla om "raggare". De verkar dock ha gett upp med det, då det i långa loppet ändå inte gick att försöka lura i folk att "raggare" skulle ha många tiotals klanmedlemmar som slåss på akutmottagningarna omedelbart efter att de har hamnat där för sina skador efter ett bråk.
Men när jag läser beskrivningen av det här fallet, så hade det åtminstone 1981 säkert kunnat handla om raggare? Speciellt Eskilstuna var väl en gång raggartätt? Finns det fortfarande raggare i städerna? Nejnej, jag vet att det inte är ett sannolikt scenario i det här fallet, men jag undrar av ren nyfikenhet. I förbigående låter "flickvän" inte direkt som gängkriminalitet (däremot går det fortfarande ihop med klan- och hederskultur).
Skulle personligen tippa på att sannolikheten för att dessa är raggare är lika stor som att det skulle vara ryska kosmonauter som slogs över en felaktigt utfört månlandning..
Att de kriminell har flickvänner är väl inte så konstigt... Att fler tjejer än vad evolutionen borde gett uphov till gillar farliga drägg är ju ingen nyhet..
Gissar på slödder av utomeuropeiskt ursprung, wt-slödder som gått på språkkurs hos Dogge Doggelito eller en härligt smältdeg bestående av bägge.
Macken som inte ligger långt därifrån har på senate tid blivit utsatt för både raketbeskjutning samt rånförsök. Vid rånförsöket så fick polisen spm kom inte tag på rånaren, men två random personer som befann sig i närheten visade sig vara två knarkare som polisen tog istället.
Igår kväll försökte dessutom några maskerade personer med pistol hota till sig en bil från två kninnor i Eskilstuna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...a-till-sig-bil
Gissar att dessa inte heller var raggare som försökte utöka sin fordonspark..