Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 05:37
  #1
Medlem
Vad är det med filmer och brist på tekniska självklarheter?

Spoilern är egentligen inte en så farlig spoiler, jag bara pekar ut bristen på kunskap när det gäller teknik.

Annars var det en ganska bra film, gillade känslan man fick när


En annan overklig grej var

Jag stör mig så mycket på när dem inte tänker på tekniken, tänk en film som har tema bilar och där folk trimmar sina bilar genom att byta vindrutetorkare och strålkastare.
Citera
2018-03-17, 20:50
  #2
Medlem
Fast det är bara dykarkunniga som förstår dessa felaktigheter som du nämner. Det är inte speciellt många.

Felaktigheter återfinns ständigt i filmer, framför allt när det används datorer. Där ger sökmotorer fortfarande ifrån sig räkneljud när det listas upp namn på misstänkta personer, mail från främmande personer kommer upp direkt på skärmen (med grön text på svart bakgrund) och zoomningar av bilder görs genom att skriva in kod på tangentbordet och kan bara göras av datatekniker på laboratorium, och även då med tillhörande ljudeffekt.
Då finns det ändå fler personer som kan datorer idag än det finns dykarkunniga.

Bortsett från detta tycker jag att filmen var riktigt bra.
Jag har sett många filmer som fått mycket uppmärksamhet, som IT t.ex, men nästan alltid känner jag att det bara blir ointressant och för overkligt för att man ska känna någonting alls.
På 47 meters down satt man som klistrad, och det var riktigt länge sen jag kände så.
Mycket visuellt välgjord och den dödsångest man kände när hon simmade vilse vid stupet i havet var ingen lek.

Denna ska ni se!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback