2018-03-11, 21:34
Medlem
Hejsan FB

Jag har nu ett tag efter Bechir Rabanis död börjat bli mer intresserad av fallet då Granskning Sveriges kanal på youtube blev totalt nedstängd och även kanaler som lägger upp GS senaste filmer blivit nedstängda ( jag lade till flertal av filmer i en spellista på youtube som sedan konton blev nedstängda, https://www.youtube.com/watch?v=lct7gUYYcbQ&index=2&list=PL-67sCeYuXHL8BtXoPKbs4bXW0ielztsy https://www.youtube.com/watch?v=lY89O3KBOAs&t=281s här är två länkar till se sista filmerna från GS så det ska bli intressant hur länge kanalerna får vara kvar). Jag får en konstig magkänsla när dessa saker händer så tätt inpå varandra då undanröjning av de som granskar systemet har förekommit tidigare https://sv.wikipedia.org/wiki/Cats_Falck

Eftersom man inte har hört något mer om fallet så antar jag att obduktionen inte gav något? min fråga är väl egentligen om det är någon som för Bechir Rabanis arbete vidare då han hade en hel del intressanta granskningar på gång, exempelvis mot Facebook och deras anställda samt en ny film om Aschberg med nya avslöjanden. Fanns det något som kom över det material som han hittills hade fått fram?
2018-03-11, 22:07
Medlem
Så här är dets avatar
Det skedde ingen obduktion då hans familj inte gav sitt medgivande till det, så vilken obduktion menar du?

Facebook och Google stänger endast ner GS konton på grund av påtryckningar från etablerad media eller att de fruktar en jobbig lagstiftning i Europa som skulle tvinga dem att begränsa yttrandefriheten.

Ja, jag får också en konstig magkänsla när en ung man dör av en hjärtinfarkt helt utan sjukdomshistoria. Han verkar inte heller ha använt droger eller steroider vilket skulle ha kunnat ge en hjärtinfarkt. Det är ännu märkligare att hans död följdes av en explosion av konstiga rykten. Hur skulle Aschberg ha mördat Rabani tillsammans med Mossad?

Troligen fanns det inget scoop om Arschlet vilket gör soppan ännu otäckare. Om det fanns något avslöjande så var det antagligen konstiga rykten som innehöll Aschberg, Hillary Clinton och George Soros.
2018-03-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det skedde ingen obduktion då hans familj inte gav sitt medgivande till det, så vilken obduktion menar du?

Facebook och Google stänger endast ner GS konton på grund av påtryckningar från etablerad media eller att de fruktar en jobbig lagstiftning i Europa som skulle tvinga dem att begränsa yttrandefriheten.

Ja, jag får också en konstig magkänsla när en ung man dör av en hjärtinfarkt helt utan sjukdomshistoria. Han verkar inte heller ha använt droger eller steroider vilket skulle ha kunnat ge en hjärtinfarkt. Det är ännu märkligare att hans död följdes av en explosion av konstiga rykten. Hur skulle Aschberg ha mördat Rabani tillsammans med Mossad?

Troligen fanns det inget scoop om Arschlet vilket gör soppan ännu otäckare. Om det fanns något avslöjande så var det antagligen konstiga rykten som innehöll Aschberg, Hillary Clinton och George Soros.

Okej jag är inte superinsatt i detta då jag nyligen blivit intresserad men jag kom ihåg att det var på tal om obduktion men man hörde inte mer om det så det var därför jag undrade.

Men i deras handling begränsar de väl yttrandefriheten? likaså som jag nämnde att kanaler som laddat upp GS senaste filmer också blivit avstängda, det är ju inte så att de innehåller något olämpligt för allmänheten utan att det gör ont i röven på några som absolut måste se till att filmerna inte når ut till allmänheten.

Fast är det verkligen märkligt att folk börjar fundera på vad som hände när det blev knall och fall precis innan Rabani skulle avslöja mer om Aschberg?

Varför skulle hans senare avslöjande innehålla konstiga rykten då allt i hans tidigare filmer var ren fakta?
2018-03-15, 00:13
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depyll123
Men i deras handling begränsar de väl yttrandefriheten? likaså som jag nämnde att kanaler som laddat upp GS senaste filmer också blivit avstängda, det är ju inte så att de innehåller något olämpligt för allmänheten utan att det gör ont i röven på några som absolut måste se till att filmerna inte når ut till allmänheten.

Det är givetvis ett problem att GS tystas med tvång oavsett hur olämpliga deras publikationer är. Vem avgör vad som är lämpligt? Att upprätthålla yttrandefrihet har ett pris, nämligen att idioter också har rätt att yttra sig. Gillar man inte det som sägs måste man bemöta det istället för att tysta dem.

Citat:
Fast är det verkligen märkligt att folk börjar fundera på vad som hände när det blev knall och fall precis innan Rabani skulle avslöja mer om Aschberg?

Det är inte alls märkligt att folk vill veta vad som hände och vad den mystiska hjärtinfarkten berodde på. Vad som är märkligt är alla konstiga rykten och bristen på fakta. Det stör mig och borde även störa Leif GW.

Citat:
Varför skulle hans senare avslöjande innehålla konstiga rykten då allt i hans tidigare filmer var ren fakta?

Jag tvivlar på att det var ren fakta men jag orkar inte leta upp något fel som Rabani har gjort, så du har säkert rätt. Däremot är deras telefonsamtal konstiga och de dömer faktiskt sina offer på förhand. Aftonbladet och SVT dömer också sina offer på förhand men varför svara med lika värdelös journalistik?

Om jag får spekulera fritt kan Rabani ha varit en självutnämnd medborgarjournalist med goda intentioner. Av någon anledning gillade inte Ryssland honom och gillrade en fälla där någon gav honom konstig fakta om Aschberg som han valde att blåsa upp. Om han hade ett seriöst scoop borde han ha gett lite mer information dagen innan. Vilken typ av frågor ville han ställa när han våldgästade Aschbergs fru? När Rabani dog i sin mystiska hjärtinfarkt kunde den verkliga mördaren sparka igång ryktesmaskineriet och måla ut Aschberg som mördare.

Att jag gör kopplingen till Soros och Clinton är på grund av liknande artiklar.
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=162897

Vad som är märkligast är att ingen etablerad journalist vill gräva i fallet och försöka att reda ut vad som är sant. Om man vill bekämpa fake news borde detta vara prioriterat. Regeringen gav tydligen sina/våra pengar till journalistikens analfabeter
2018-03-15, 11:49
Moderator
Pentyls avatar
Bechir Rabanis död och alla eventuella händelser kring vederbörande disktueras redan i ett flertal trådar, bland annat denna:
(FB) Varför dog Bechir Rabani? (Megafonerna)

Tråd låst

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in