• 1
  • 2
2018-03-10, 17:55
Medlem
Hej ,

Var hemma hos en nåra vänner och jag är så sjukt dum i huvudet så på något sätt fick jag ner hans TV på golvet och är skyldig honom 2500kr nu. Eftersom att jag är en fattig student vet jag inte hur jag ska kunna betala tillbaka. Kan inte skaffa jobb nu pga studier. Finns inga grannar eller andra personer jag kan arbeta för heller. Har försökt att leta efter saker att sälja men hittar inget speciellt att kunna sälja . Så vad kan man göra?
Citera
2018-03-10, 17:58
Medlem
Smslån.
Citera
2018-03-10, 17:59
Medlem
Nykulas avatar
Kan du inte låna lite av föräldrarna om du nu är en fattigstudent? Annars ta ett jobb, statist.se har mycket statist jobb då man kan få upp emot 500kr
Citera
2018-03-10, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtackan18
Hej ,

Var hemma hos en nåra vänner och jag är så sjukt dum i huvudet så på något sätt fick jag ner hans TV på golvet och är skyldig honom 2500kr nu. Eftersom att jag är en fattig student vet jag inte hur jag ska kunna betala tillbaka. Kan inte skaffa jobb nu pga studier. Finns inga grannar eller andra personer jag kan arbeta för heller. Har försökt att leta efter saker att sälja men hittar inget speciellt att kunna sälja . Så vad kan man göra?

2500kr? Är det självrisken på din eller hans hemförsäkring?
Citera
2018-03-10, 18:01
Bannlyst
Citat:
Kan inte skaffa jobb nu pga studier.

Varför inte om man får fråga? Merparten studenter har jobb. Du kanske är lat?
Citera
2018-03-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPOOPALOT
Varför inte om man får fråga? Merparten studenter har jobb. Du kanske är lat?

Svårt att hitta tyvär. Har provat Mconalds och Willys osv men gick inget vidare. Har det tufft i plugget så är rädd att jag inte hinner med skolan.
Citera
2018-03-10, 18:05
Medlem
DontWantWars avatar
Låt han låna eller få din dumburk. Och om han verkligen är din vän så kan han ha lite tålamod så du hinner fixa ihop 2500.
Citera
2018-03-10, 18:08
Bannlyst
Citat:
Svårt att hitta tyvär. Har provat Mconalds och Willys osv men gick inget vidare. Har det tufft i plugget så är rädd att jag inte hinner med skolan.

Ok jag förstår men fråga dina foräldrar kan du välle? Annars studielån om du inte har redan.
Citera
2018-03-10, 18:10
Medlem
Juridiskt tror jag, utan att veta, att det är tveksamt om du är betalningsskyldig. Dock moraliskt givetvis. Men, då kan ni väl enas om att du betalar snarast med några delbetalningar. Kan du ex.vis slanta en tredjedel, och sen två till inom ex.vis ytterligare två månader. Om det gått till så som du påstår, kan inte dina föräldrar stötta dig med ett lån? 2 500 är ingen gigantisk summa.
Citera
2018-03-10, 18:11
Medlem
Om det här är ett problem så är det inte en nära vän.

Gör upp en liten avbetalningsplan. Se om du kan betala 500 i månaden eller så.
Citera
2018-03-10, 18:31
Medlem
l150s avatar
Småslantar får man snabbt i fickan med hjälp av blocket avsett om man är fattig student.
Fast skulden kanske inte är så viktig att betala av så du kan tänka dig att sälja dina käraste ägodelar?
Citera
2018-03-10, 18:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Rent juridiskt så bestrid hans ärende. Det kommer liksom ta ett åt minst innan detta är upp i rätten. Under den tiden skrapa ihop dessa pengar och betala det och saken är avklarad. Det du absolut inte ska göra är att ta skit som snabblån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in