Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 08:45
  #1
Medlem
Engelska skolan i Södertälje IES Södertälje
Då grund av bristande information om engelska skolan har jag startat denna tråd har själv satt mina barn i engelska skolan Södertälje nu vill jag ge tillfälle till andra föräldrar att få information om engelska skolan .
Skulle vara tacksam för alla som har sina barn på engelska skolan att höra era synpunkter om skolan,
skriv gärna vilken skola det gäller .
Hoppas detta tråd hjälper oss föräldrar att göra lättare för oss att få en bild om engelska skolan.
__________________
Senast redigerad av Alphamaster 2018-03-10 kl. 08:48.
Citera
2018-03-12, 17:08
  #2
Medlem
Jag gick i Engelska skolan (den som kallas Engelska skolan norr numera), visserligen för många år sedan nu, och den var bara full med smutsiga blattar.
Citera
2023-10-26, 12:55
  #3
Medlem
Jag skriver igen i denna tråd för att säga att mina barn har gått i ies Södertälje skolan och jag kan absolut säga med gott samvete att ni ska absolut inte sätta era barn här det är en skola där rasism förekommer dagligen misshandel och svordomar lärarna har ingen som helst engagemang man byter lärare som jag byter kalsonger och jag kan säga med 100 % sannolikhet att era barn kommer att komma ut med en dålig Utbildning och absolut inte förbereda för att gå vidare

Utan eran barn kommer vara i stort behov av mer utbildning för att kunna ta igen de har förlorat genom att gå i engelska skolan

då pratar jag om ies i Södertälje

Kan säga att även föräldrar till mobbade barn har blivit misshandlade i skolans område
__________________
Senast redigerad av Alphamaster 2023-10-26 kl. 12:59.
Citera
2023-10-29, 09:24
  #4
Medlem
Jannebigplays avatar
Det är som vi har varnat för tidigare. IES är ett luftslott. De enda lärarna som arbetar där är antingen nyexade (som drar så fort som de har fixat ett annat jobb) eller utländska lärare som har betydligt lägre lön än sina svenska kollegor och som dessutom är oanställningsbara på andra skolor då de ej kan svenska samt saknar svensk lärarlegitimation. Utöver lägre löner så har de betydligt mer undervisning samtidigt som klasserna är större, det saknas kringpersonal samt adekvata lokaler till de praktiska ämnena såsom exempelvis labbsalar och slöjdsalar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback