2018-03-08, 21:23
Medlem
MyProteins avatar
Tja!

Hur länge håller 5 frysta pizzor tror ni?
Jag måste få med dem i en väska, dem kommer ligga i väskan i ca 6h. Kylväskan har jag ej tillgång till.

Kan man liksom slänga in dem efter 6h o käka dem dagen efter? Onödiga frågor som varför dem ska ligga i väskan 6h får gärna undvikas haha, vill bara höra med er om de går o käka efter att ha varit i en vanlig väska i 6 timmar!

Mvh
Citera
2018-03-08, 21:27
Medlem
inga problem
Citera
2018-03-08, 21:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tja!

Jag måste få med dem i en väska, dem kommer ligga i väskan i ca 6h. Kylväskan har jag ej tillgång till.

Kan man liksom slänga in dem efter 6h o käka dem dagen efter? Onödiga frågor som varför dem ska ligga i väskan 6h får gärna undvikas haha, vill bara höra med er om de går o käka efter att ha varit i en vanlig väska i 6 timmar!

Mvh

Efter sex timmar är det inga problem, dagen efter är det väl fifty-fifty att åka på dålig mage. Det är vinter ute nu, varför inte ha väskan ute på exempelvis balkongen?
Citera
2018-03-08, 21:29
Medlem
Ta en plastpåse och fyll den med snö
Citera
2018-03-08, 21:33
Medlem
Vart tänker du slänga in dem? I frysen? Kylskåpet? Ugnen?
Citera
2018-03-08, 21:35
Medlem
cacas avatar
Citat:
Tja!

Mvh
Lägg dem i en påse och Om du ska ha kläder i väskan se till pizzorna hamnar mitt i kläderna alt Linda in dem ordentligt så gissar jag på att de nätt och jämt hunnit tina, en tinad pizza kan du förvara sen i kyl ett dygn. Ingen tillgång till kyl, ute eller svalt som det går, jag skulle inte tveka en sekund på äta dem. Skulle lätt kunna vänta ytterligare par dagar om de läggs i kyl under förutsättning att du tänker tillaga dem sen, de flesta bakterier dör när man värmer över 80 grader...
Citera
2018-03-08, 21:39
Medlem
MyProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Efter sex timmar är det inga problem, dagen efter är det väl fifty-fifty att åka på dålig mage. Det är vinter ute nu, varför inte ha väskan ute på exempelvis balkongen?
Jag ska ta tåget till en studentlägenhet o tänkte få med mig all frystpizza i frysen till lägenheten!
Citera
2018-03-09, 09:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Jag ska ta tåget till en studentlägenhet o tänkte få med mig all frystpizza i frysen till lägenheten!

Då är det ju tvärlugnt. Gör som någon tipsade om ovan och isolera så gott det går, ska du inte ha med några kläder så använd tidningspapper eller nåt. In med dom i frysen direkt när du är framme, så håller dom i princip lika bra som att inget hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in