Citat:
Ursprungligen postat av
grabbh
Har nog varit lite sådan hela livet men på senare år har det begränsat mitt liv totalt! Jag är nervös över ALLTING och jämt orolig att nått ska gå fel. Jag är orolig att jag ska börja må dåligt igen också, direkt nått går bra så är jag rädd att det ska bli skit och förbereder mej för fallet istället för att se det possitiva.
Inget blir bra, även om jag vunnit en miljon så hade jag hittat nått fel. Jag grubblar ALLTID och har skitkasst självförtroende...
Vet inte riktigt vad jag ska göra, äter en SSRI på maxdos, sover normalt och äter vettigt när jag lyckas hålla det men allt jag gör känns ju så fel, så svårt att hitta motivation till något överhuvudtaget.
Vad är detta? Lider jag av depression främst? Eller har jag nått ångest syndrom? Har garanterat adhd iaf.. har börjat utveckla socialfobi även pga detta för att jag alltid tänker hur folk uppfattar mej, snackar jag med nån tjej ex blir jag orolig som fan att inte komma på vad jag ska säga
Funderar på att börja äta medicinen bupropion läkarna verkar ju ha gett upp på mej, frågar mej hur jag vill göra med mediciner osv fasst jag inte har en jävla aning, jag har fan försökt allt! Är det nån som har nått tips? Eller nått tips på em bra medicin som kan lugna mej?
först - försök ändra hur du tänker för det är nog problemet, ta hjälp av psykolog,
efter det kan du pröva ngn annan ssri tablett.
jobb? skola?
hur känns det när du får ångesten?