Har läst om en krypto som, om jag inte missminner mig för närvarande är byggd på Ethereum, men som inom en snar framtid skulle byta till sin egen Blockchain, vilken var det?
Har läst om en krypto som, om jag inte missminner mig för närvarande är byggd på Ethereum, men som inom en snar framtid skulle byta till sin egen Blockchain, vilken var det?
Misstänker att du menar EOS, det är en ERC-20 token på Ethereum blockkedjan.
Antar att dom skapade en ICO och sålde tokens.
Dom jobbar på en ny version av nåt som påminner om Ethereum
Alla som annonserar något som skall ske "inom en snar framtid" är naturens sätt att rensa ut de smarta från de dumma. De smarta investerar inte förrän en klar produktlösning presenterats, medan de dumma rensar ut såväl sin egen plånbok som sin chans till fördelaktig evolution relativt omedelbart.
Natural Selection have apparently selected You to be next up for extinction.
Congrats.
Alla som annonserar något som skall ske "inom en snar framtid" är naturens sätt att rensa ut de smarta från de dumma. De smarta investerar inte förrän en klar produktlösning presenterats, medan de dumma rensar ut såväl sin egen plånbok som sin chans till fördelaktig evolution relativt omedelbart.
Natural Selection have apparently selected You to be next up for extinction.
Congrats.
Håller i de flesta fall med dig, men just EOS har ett starkt team med tidigare lyckade projekt (Steem t.ex) bakom sig. De har även testnät och en aktiv Github där utvecklingen kan beskådas av alla. Men jo, finns det inget förutom ett whitepaper på knacklig engelska och en ful hemsida med tomma löften så ska man absolut hålla sig borta .
EOS-token (ERC20 token i ETH-nätet) är en ICO som finansierar utvecklingen av EOS plattformen. Man måste registrera en ETH-adress där du håller EOS-token här innan 1 Juni 2018. När mainnet är redo tas en snapshot av ETH-kedjan och man får tillgång till sina EOS med den nyckel som skapas i samband med registreringen.
"EOS.IO is software that introduces a blockchain architecture designed to enable vertical and horizontal scaling of decentralized applications (the “EOS.IO Software”). This is achieved through an operating system-like construct upon which applications can be built. The software provides accounts, authentication, databases, asynchronous communication and the scheduling of applications across multiple CPU cores and/or clusters. The resulting technology is a blockchain architecture that has the potential to scale to millions of transactions per second, eliminates user fees and allows for quick and easy deployment of decentralized applications"
Om det nu faktiskt fungerar som beskrivet så löses de största problemen kryptovalutor har idag, skalning och överföringsavgifter. Vitalik Butterin har själv sagt att problemet med ETH inte är hype eller viljan, det är teknologin som inte klarar att möta kraven. ETH har inte nog kapacitet för en killer app i dagsläget, och Sharding ser ut att ligga långt bort. Många tror att EOS kan komma att leverera en lösning som är tekniskt överlägsen Ethereum och därmed tillåta enterprise adoption av blockchain.
Jag deltar vanligtvis inte i ICO:s men EOS är ett undantag. Några "moon-shots" måste man ju våga gambla på!
Ja, just, är nog den jag tänker på, och har för mig man måste sälja eller byta sina gamla ERC20-baserade tokens för att inte riskera att ens gamla innehav blir helt värdelöst i framtiden, då jag, om jag inte missminner mig, inte blir någon automatisk överföring till det nya formatet, utan att man själv måste ansvara för det
Förresten, har du någon aning om när detta byte skulle ske, när man lämnar ETH-kedjan och hoppas på den nya? När man senast måste ha sålt sina EOS?
Haha, skrev jag allt det där i onödan? Läs mitt inlägg så får du svar på den frågan.
"EOS-token (ERC20 token i ETH-nätet) är en ICO som finansierar utvecklingen av EOS plattformen. Man måste registrera en ETH-adress där du håller EOS-token på eos.io innan 1 Juni 2018. När mainnet är redo tas en snapshot av ETH-kedjan och man får tillgång till sina EOS med den nyckel som skapas i samband med registreringen. "
Haha, skrev jag allt det där i onödan? Läs mitt inlägg så får du svar på den frågan.
"EOS-token (ERC20 token i ETH-nätet) är en ICO som finansierar utvecklingen av EOS plattformen. Man måste registrera en ETH-adress där du håller EOS-token på eos.io innan 1 Juni 2018. När mainnet är redo tas en snapshot av ETH-kedjan och man får tillgång till sina EOS med den nyckel som skapas i samband med registreringen. "
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!