Citat:
Ursprungligen postat av
Mulz
Brukar utav ren nyfikenhet gå in på liveleak för att se en del saker (inte våld). När jag väl stöter på våldsamma klipp som t.ex. kannibalism, halshuggning, avrättningar osv blir jag nyfiken och klickar på videon. Känner mig sedan lite illamående, känns mer utav en form av existentiell kris av att se vad andra kan göra mot varandra, att kommentarerna bara skämtar om sådant eller rent utav säger att den döde personen förtjänar det. Mår dåligt av det, känns som att livet inte har något värde. Kan sedan inte sluta tänka på att mina anhöriga kommer dö någon dag, vill inte att det ska hända. Tänker mer på det de senaste åren och jag är 20. Så mår allmänt dåligt antar jag, tror inte man kan "fixa" detta när man väl har sett det som det är. Kan ju inte börja tro på jultomten igen.
Jag tar såna videos mer som en slags påminnelse om vad som kan hända om man inte håller sig skärpt(i en del fall iaf, t ex bilkrascher, man tar inte lika stora risker själv i trafiken när man ser resultatet av det) och man blir härdad av hur verkligheten ser ut, ocensurerad. Förr eller senare kommer vi alla möta döden, lika bra vara förberedd och hoppas att det inte blir för blodigt.