Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-07, 13:26
  #1
Medlem
HundenVovvis avatar
Hej!

Min iphone har fastnat i reboot loop. Problemet är att jag har otroligt viktiga filer som jag inte hann spara innan detta hände. Annars hade jag fabrikåterställt den vid det här laget.

Jag har provat att få den att hamna i itunes läge och koppla in den till min mac. Därefter har jag försökt uppdatera till senaste ios versionen. Dock när uppdateringen typ är klar, och iphonen ska startas om hamnar den tillbaka i samma bootloop igen.

Finns det program som kan rädda mina filer i telefonen? Eller är det enda alternativet att återställa telefonen?

Den kopplas ju till datorn och itunes, dock kräver den att jag anger lösenkod från telefonen för att kunna gå vidare till filerna, men det går ju såklart inte då telefonen är fast i bootloopen.

Tacksam för tips!

(Jag har inte säkerhetskopierat, eller använt icloud)
Citera
2018-03-07, 13:41
  #2
Medlem
Prova med en Hård om start !Se om det fungerar

Har du tur kanske den startar då.Då gäller det snabbt som attans att Säkerhetskopiera den

Varför inte ha använt iCloud ?
Varför inte Säkerhetskopierat ?



Då får man nästan skylla sig själv
Citera
2018-03-07, 15:52
  #3
Medlem
Frågan är om man skulle våga lämna in den för något sådant, och säga att det finns viktiga filer på den. Det första de brukar göra är att fabriksåterställa och uppdatera..
Citera
2018-03-07, 16:03
  #4
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Prova med en Hård om start !Se om det fungerar

Har du tur kanske den startar då.Då gäller det snabbt som attans att Säkerhetskopiera den

Varför inte ha använt iCloud ?
Varför inte Säkerhetskopierat ?



Då får man nästan skylla sig själv

Hård omstart måste jag göra för att ens komma ur bootloopen och komma till itunesläget.

icloud har inte gått synka, försökt flera ggr. Säkerhetskopieringen skulle göras nu i veckan. Men så hände detta...
Citera
2018-03-07, 17:29
  #5
Medlem
Säkerhetskopierar gör den alltid när du laddar den eller kopplar up på Wifi hemma
Beroende på hur man ställt in den
Citera
2018-03-07, 22:24
  #6
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Säkerhetskopierar gör den alltid när du laddar den eller kopplar up på Wifi hemma
Beroende på hur man ställt in den

Hur får jag tag på säkerhetskopieringen i så fall?
Citera
2018-03-07, 22:31
  #7
Medlem
Om du nu har iCloud påslaget

Inställningar

Ditt Namn längst upp

4-Raden iCloud

Så hittar du iCloud säkerhetskopiering

Om det nu är påslaget så nollställer du och får välja iCloud kopia

För det går du in på allmänt och längst ner nollställ och välj sedan
__________________
Senast redigerad av Lgswe 2018-03-07 kl. 22:35.
Citera
2018-03-07, 22:41
  #8
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Om du nu har iCloud påslaget

Inställningar

Ditt Namn längst upp

4-Raden iCloud

Så hittar du iCloud säkerhetskopiering

Om det nu är påslaget så nollställer du och får välja iCloud kopia

För det går du in på allmänt och längst ner nollställ och välj sedan

Det var just det som var problemet, att jag behövde synka icloud på iphone med en annan enhet. Jag försökte med datorn, men det sket sig lixom alltid in i det sista när jag skulle fylla i siffrorna i enheten. Försökte flera ggr, så tror det inte kommer gå om jag återställer telefonen till fabriksläget.

Ser även i icloude på datorn att det inte finns någon säkerhetskopiering.
Citera
2018-03-07, 22:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Det var just det som var problemet, att jag behövde synka icloud på iphone med en annan enhet. Jag försökte med datorn, men det sket sig lixom alltid in i det sista när jag skulle fylla i siffrorna i enheten. Försökte flera ggr, så tror det inte kommer gå om jag återställer telefonen till fabriksläget.

Ser även i icloude på datorn att det inte finns någon säkerhetskopiering.

För att säkerhetskopiera behöver du inte fylla i några siffror

Men kopplar du upp den mot Datorn / Mac så behöver du godkänna att litar på datorn
Citera
2018-03-07, 22:48
  #10
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
För att säkerhetskopiera behöver du inte fylla i några siffror

Men kopplar du upp den mot Datorn / Mac så behöver du godkänna att litar på datorn

Okej, har bara ett starkt minne av att det var en rödfärgard notis i "allmänt" inställningar om att "få igång icloud" genom att parkoppla" eller dylikt. Och att jag försökte flera ggr.

Men kanske finns en liten chans att icloud varit igång ändå?
Citera
2018-03-07, 22:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Okej, har bara ett starkt minne av att det var en rödfärgard notis i "allmänt" inställningar om att "få igång icloud" genom att parkoppla" eller dylikt. Och att jag försökte flera ggr.

Men kanske finns en liten chans att icloud varit igång ändå?

Det ser du ju direkt du kollar under Ditt namn som jag skrev
Finns massa saker du kan ha kopierat

Bilder Musik Safari Kontakter Anteckningar E post mm
Citera
2018-03-07, 22:53
  #12
Medlem
HundenVovvis avatar
Läste ändå nu att icloud har 5gb minne. Om man inte köpt till extra. Och det har jag inte, så den kan inte ha säkerhetskopierat telefonen då jag använt ganska många gb av telefonen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback