Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 10:28
  #1
Medlem
Denna dryck skulle vara värd resan till Nordkorea. Vad tror ni, smakar den gott?

http://78.media.tumblr.com/6b18c11b5...0lk5o1_500.jpg
Citera
2018-03-07, 10:36
  #2
Medlem
Du behöver inte åka till Nordkorea för det, är hyfsat vanligt i Kina. Går även att beställa hem.
Citera
2018-03-07, 10:36
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRiots
Denna dryck skulle vara värd resan till Nordkorea. Vad tror ni, smakar den gott?

http://78.media.tumblr.com/6b18c11b5...0lk5o1_500.jpg

Ormvin (och sprit med andra djur, exempelvis skorpioner) är rätt vanliga i stora delar av Asien, inget du behöver åka till Nordkorea för direkt.

Det smakar risvin med en bismak av fisk/kyckling typ. Sen är inte alla gjorda på risvin, och ibland finns det örter och så i dem - då smakar det förstås annorlunda.
Citera
2018-03-07, 10:43
  #4
Medlem
AX64s avatar
Detta är en gimmick och inget att skriva hem om just. Smakar inget vidare bra, om man nu inte gillar just risvin och liknande söt-spritiga drycker. Djuret i tillför inget annat än att öka priset man betalar. Köp en flaska bra sprit i tax free istället.
Citera
2018-03-07, 10:47
  #5
Medlem
Mexikanerna har ju någon mask i sin tequila. Så det är inte något nytt. Men tänk att ha en flaska som denna när Nordkorea kollapsar.
Citera
2018-03-12, 17:38
  #6
Medlem
Koodas avatar
För mig som älskar reptiler är det vidrigt. Kunde lika gärna vara en kattunge.
Citera
2018-03-15, 11:56
  #7
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRiots
Mexikanerna har ju någon mask i sin tequila. Så det är inte något nytt. Men tänk att ha en flaska som denna när Nordkorea kollapsar.

Nej, de har det inte mask i någon Tequila men det finns Mezcal från Oaxaca som innehåller en larv (Hypopta agavis ).
Eftersom det av någon outgrundlig anledning verkar näst intill omöjligt för vissa att hålla isär Tequila och Mezcal påstås det ibland att viss Tequila innehåller mask.
Citera
2018-03-16, 14:20
  #8
Medlem
Jag dricker sällan sprit så jag gjorde en nybörjartabbe och skrev tequila istället för Mescal.

Vet du om det finns hallucinerande effekter på något av tequila-sorterna (alltså meskalin)?
Citera
2018-03-20, 20:48
  #9
Medlem
XtraXs avatar
Läste Örn först tänkte vad i helvete
Citera
2018-03-21, 21:10
  #10
Medlem
Fick en liknande flaska av mina päron från när de var i Vietnam. Ligger en liten kobra och en skorpion i den. Kobran (kanske även skorpionen) ska tydligen vara giftig men att det neutraliseras av alkoholen på något sätt.

Har inte vågat smaka på den än men den luktade typ fiskmat. Lär väl bli att man öppnar den på någon efterfest när annat börjar sina.
Citera
2018-10-03, 14:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du behöver inte åka till Nordkorea för det, är hyfsat vanligt i Kina. Går även att beställa hem.

Beställa vars?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback