Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-09, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Kryphål är det iofs inte, men men..

Jag vet att det är 3 strikes, GS har själv sagt att man kommer åka ut p.g.a 3 strikes.

Citat:
Bevisbördan ligger inte på mig ditt förbannade as. Det är så det fungerar på Youtube, Google går inte in och stänger en kanal, det är robotar som stänger av p.g.a regelbrott.

Med andra ord sitter du här och ljuger. Du vet, du kan inte bevisa det och du behöver inte bevisa din lögn?

Bra logik. :D
Citera
2018-03-09, 20:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Säger du, ja. Dock kan du inte bevisa det. Men försök gärna. Vi väntar på verifierad info från Google.

Fabian sa det i en av hans video. Den hette något med "mitt svar till expressen" - där kom det fram att GS kontot redan hade 2 strikes.
Citera
2018-03-09, 20:08
Bannlyst
Citat:
Kopplade konton stängs också av.

Det är nu du kommer med källor och referenser. Länka gärna det avsnittet i YT:s användarvillkor.
Citera
2018-03-09, 20:08
Medlem
Citat:
Med andra ord sitter du här och ljuger. Du vet, du kan inte bevisa det och du behöver inte bevisa din lögn?

Bra logik.

Nej jag ljuger inte. Det är det vanligaste sättet och mest troliga, givetvis vet jag inte till 100% men om du påstår något annat får du också bevisa det.
Citera
2018-03-09, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fabian sa det i en av hans video. Den hette något med "mitt svar till expressen" - där kom det fram att GS kontot redan hade 2 strikes.

Det är inte 3 strikes som är intressant, utan hur de fick det och om det är anledningen till att kontot tagits bort. Dessutom väntar vi på påståendet om att alla kopplade konton automatiskt stängs ner på samma grunder.
Citera
2018-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Det är nu du kommer med källor och referenser. Länka gärna det avsnittet i YT:s användarvillkor.

https://support.google.com/youtube/answer/2814000?hl=en
Citera
2018-03-09, 20:10
Medlem
Citat:
Det är inte 3 strikes som är intressant, utan hur de fick det och om det är anledningen till att kontot tagits bort. Dessutom väntar vi på påståendet om att alla kopplade konton automatiskt stängs ner på samma grunder.

Hur de fick strikes är enkelt, man bröt mot upphovsrätten.
Citera
2018-03-09, 20:11
Medlem
Medveten om att expressen hade skärmdumpar på deras sida som dom snott från granskning sverige?

Är inte det också ett brott exakt identiskt med det som GS påstås gjort?

Expressen finns fortfarande kvar.. Det är ju väldigt märkligt att det verkar verkligen vara sant att alla är INTE lika inför lagen.
Dom har inte blivit mordhotade. Deras döttrar har inte blivit hotade att våldtas.

Kan det bero på att det ÄR just mainstream media som har full kontroll över alla nyttiga idioter???
Citera
2018-03-09, 20:11
Bannlyst
Citat:
Nej jag ljuger inte. Det är det vanligaste sättet och mest troliga, givetvis vet jag inte till 100% men om du påstår något annat får du också bevisa det.

Bara så vi är tydliga. Vilket är det intressanta. Jag tror inte att det är skälet. Många andra håller med vad det verkar.
Citera
2018-03-09, 20:12
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja, problemet med det här narrativet är att typ 90% av alla som hejar på GS inte har en jävla susning om hur Youtube fungerar överhuvudtaget, så man ylar varg så fort något ens händer. Ungefär sm Jordan Peterson bölar om att kulturmarxisterna på facebook är efter honom bara för att hand glömt sitt jävla lösenord.

Oerhört tröttsam typ av offerkofta.

Stämmer inte. I detta fall har den judiska familjen bonnier används sig av ett kryphål och hävdat upphovsrätten, vilket GS såklart inte brutit emot, men påtryckningarna vart för mycket för google/Youtube.

När Granskning Sverige laddat upp bilder från tex Expressen så har de med hela artikeln och det står Expressen längst upp, alltså inget brott mot upphovsrätten.

Det är ju heller inte dömde för nämda brott, så google/youtube agerar på enbart påtryckningar och inget direkt bekräftat regelbrott.
Citera
2018-03-09, 20:12
Medlem
Citat:
Bara så vi är tydliga. Vilket är det intressanta. Jag tror inte att det är skälet. Många andra håller med vad det verkar.

Det mest troliga är 3 strikes. Påstår du något annat får du också bevisa det.
Citera
2018-03-09, 20:14
Bannlyst
Citat:
Hur de fick strikes är enkelt, man bröt mot upphovsrätten.

Fast det finns tusentals liknande videos på tuben som använder material på liknande sätt. Varför är de alla kvar?

Ledsen, jag köper inte upphovsrättsargumentet. Eftersom saken inte ens har prövats i domstol så är det omöjligt att säga om upphovsrätten har kränkts, eftersom det är domstolarna som bestämmer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in