• 3
  • 4
2018-03-06, 03:58
Medlem
Jag skulle ha köpt ett företag jag tror på och vill arbeta med. Då får man både ett roligt jobb och en bra affärsverksamhet.
Citera
2018-03-06, 08:58
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Köp en by i Afrika som ett socialt experiment
Citera
2018-03-06, 16:08
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Låt oss säga att du har 19 000 000 kr. Du ska investera dem på valfritt sätt. Målet är att få en så bra avkastning som möjligt. Hur skulle du göra?
Det är helt omöjligt att svara på den frågan utan att veta hur mycket att du är villig att riskera. Du kan få en fantastisk avkastning om trycker in hela rubbet i något suspekt startup som ingen hört talas om ännu men du kommer sannolikt att förlora alla dina pengar. Du kan få några procent om året relativt riskfritt om du kör nån slags balanserat sparande mellan indexfonder och räntor, men det är ganska långt ifrån så bra avkastning som möjligt.
Citera
2018-03-06, 19:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Du glömde den här episkt roliga tråden

(FB) 400.000, låg risk, stabil utveckling - tips?
Haha! Episkt, verkligen :-D
Citera
2018-03-07, 14:40
Medlem
797507975s avatar
Skulle nog lägga 70% av pengarna i stabila aktier, i olika marknader för att få en riskspridning.
Volvo, Lundbergs, Nordea, Axfoods mm
Dock skulle jag inte köpa allt nu, utan sprid köpen över en tid, så köper man inte bara på topparna..
Resterande 30% skulle Nog bli lite räntepapper, sparkonto..
Citera
2018-03-12, 09:13
Medlem
Puffes avatar
Investerar väl nästan som jag brukar.

4miljoner AMF små bolag Sverige

4miljoner Spiltan investmentbolag

3miljoner Swedbank Robur Sverige

2miljoner Nordea Asien

2miljoner Nordea Kina

2miljoner AMF Nordamerika

1miljon Swedbank aktier

1miljon Investor aktier

Jobbar vidare och efter ett år investerar jag vidare värdeökningar samt utdelning i Svenska och Amerikanska utdelningaaktier.

Fortsätter i samma spår och året därpå lägger jag in vinsten och utdelning i en global fond.

De två åren därpå återinvesterar jag utdelningen i mer utdelningsaktier. Fondvinsterna köper jag skog och mark för.

Året härnäst köper jag utdelningsaktier för all värdeökning samt utdelning.

Året efter det låter jag värdeökningen i fonderna ligga kvar samt köper utdelningsaktier för utdelningen.

Nästa år köper jag skog och mark för all vinst.

Nästa år köper jag skog och mark för 50% av vinsten samt återinvesterar i fler fonder och aktier för 50%.

Detta år säger jag upp mig och lever på A-kassa.

Årets vinst lägger jag på lite slöseri.
Tex startar ett par fler beroenden som spel Redbull och tobak
Jag köper en lägenhet som jag enbart nyttjar för sexuellt umgänge med prostituerade.
Köper en gård där jag odlar cannabis på och håller hundslagsmål i ladan samt tjurfäktningsarena på ena sidan av gården.
Möjligtvis även anställer en dvärg som bara hänger med överallt så jag har något att flina åt
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in