• 3
  • 4
2018-03-06, 03:58
Medlem
Jag skulle ha kpt ett fretag jag tror p och vill arbeta med. D fr man bde ett roligt jobb och en bra affrsverksamhet.
Citera
2018-03-06, 08:58
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Kp en by i Afrika som ett socialt experiment
Citera
2018-03-06, 16:08
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Lt oss sga att du har 19 000 000 kr. Du ska investera dem p valfritt stt. Mlet r att f en s bra avkastning som mjligt. Hur skulle du gra?
Det r helt omjligt att svara p den frgan utan att veta hur mycket att du r villig att riskera. Du kan f en fantastisk avkastning om trycker in hela rubbet i ngot suspekt startup som ingen hrt talas om nnu men du kommer sannolikt att frlora alla dina pengar. Du kan f ngra procent om ret relativt riskfritt om du kr nn slags balanserat sparande mellan indexfonder och rntor, men det r ganska lngt ifrn s bra avkastning som mjligt.
Citera
2018-03-06, 19:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Du glmde den hr episkt roliga trden

(FB) 400.000, lg risk, stabil utveckling - tips?
Haha! Episkt, verkligen :-D
Citera
2018-03-07, 14:40
Medlem
797507975s avatar
Skulle nog lgga 70% av pengarna i stabila aktier, i olika marknader fr att f en riskspridning.
Volvo, Lundbergs, Nordea, Axfoods mm
Dock skulle jag inte kpa allt nu, utan sprid kpen ver en tid, s kper man inte bara p topparna..
Resterande 30% skulle Nog bli lite rntepapper, sparkonto..
Citera
2018-03-12, 09:13
Medlem
Puffes avatar
Investerar vl nstan som jag brukar.

4miljoner AMF sm bolag Sverige

4miljoner Spiltan investmentbolag

3miljoner Swedbank Robur Sverige

2miljoner Nordea Asien

2miljoner Nordea Kina

2miljoner AMF Nordamerika

1miljon Swedbank aktier

1miljon Investor aktier

Jobbar vidare och efter ett r investerar jag vidare vrdekningar samt utdelning i Svenska och Amerikanska utdelningaaktier.

Fortstter i samma spr och ret drp lgger jag in vinsten och utdelning i en global fond.

De tv ren drp terinvesterar jag utdelningen i mer utdelningsaktier. Fondvinsterna kper jag skog och mark fr.

ret hrnst kper jag utdelningsaktier fr all vrdekning samt utdelning.

ret efter det lter jag vrdekningen i fonderna ligga kvar samt kper utdelningsaktier fr utdelningen.

Nsta r kper jag skog och mark fr all vinst.

Nsta r kper jag skog och mark fr 50% av vinsten samt terinvesterar i fler fonder och aktier fr 50%.

Detta r sger jag upp mig och lever p A-kassa.

rets vinst lgger jag p lite slseri.
Tex startar ett par fler beroenden som spel Redbull och tobak
Jag kper en lgenhet som jag enbart nyttjar fr sexuellt umgnge med prostituerade.
Kper en grd dr jag odlar cannabis p och hller hundslagsml i ladan samt tjurfktningsarena p ena sidan av grden.
Mjligtvis ven anstller en dvrg som bara hnger med verallt s jag har ngot att flina t
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in