2018-03-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Eko-redaktionen nämner förstås inga namn och kopplar ingenting till islamism. Däremot talas det om risker med att nazister kan sitta som nämndemän. I sig en risk i och för sig, men det relevanta i det aktuella fallet borde vara att tala om riskerna med muslimer och islam i ett land som Sverige. Men icke... Ponera om en jämförbar händelse hade skett med en Sverigedemokrat inblandad. Hade Eko-redaktionen då mörkat att han var SDare och mörkat hans namn?

Då hade man namngivit personen , det är skillnad på folk och folk, SR vill nog helst inte tala om ämnet...
Citera
2018-03-05, 17:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Miljöpartist försvarar domen

https://www.expressen.se/nyheter/mp-...gt-med-domen-/

Citat:
Du tycker inte att domen är märklig?

– Nej. Jag har suttit på flera håll med bägge dessa nämndemän. I vissa mål är det väldigt enkelt. Man kan ta ett blodprov på en bilförare och se att han var ju onykter. Men i många fall är det två parter som står mot varandra, ord mot ord. Så uppfattar jag det här. Då måste åklagaren kunna lämna stödbevisning. Något vittne som sett det hela eller om skador kunnat dokumenteras. I det här fallet fanns det ingen stödbevisning och då måste man ju ta ställning till att det är 100 procent att det hänt. Är man i tvivel då ska man fria. Och det är inget konstigt. Jag fattar inte. Det är helt gripet ur luften. Någon som vill koka en soppa på en spik.

Den här är lika slut som dom andra två nämndemännen, så ytterligare ett exempel på att nämndemännen ska bort från domstolarna. Det här är så jävla pinsamt och rättsosäkert.
Dom tror det är en lekstuga där idioter ska få avgöra ett mål.
Citera
2018-03-05, 17:52
Medlem
Holdingbreaths avatar
Jag har inte haft tid att läsa hela tråden men jag lyssnade på P1: s rapport. Den namngav inte de nämndemän eller deras religiösa bakgrund. Det verkar naturligt att domare är offentliga personer och deras namn borde nämnas i media.

SR använder sin goda bedömning då och då för att inte uppröra folk.

Har Centerpartiet nämnde de?
Citera
2018-03-05, 17:53
Medlem
Citat:

Citat:
– Hela den här historian är uppdiktad antingen för att hitta på något för Centerpartiet eller mot henne. Jag har ju läst domen. Som nämndeman tar man ställning till är om de bevis som presenteras är tillräckliga för en fällande dom och det är vad man gjort här, säger han och fortsätter:

– Det är frågan om bevisvärdering, det är ingen fråga om vilja åsikter eller andra värderingar man har. Man har bara bevisen att ta ställning till.

Som jag förstår det så svarar miljöpartisten på något som inte varit under diskussion.

Citat:
– Det är en jättesympatisk person. Jag trivs att sitta i mål med henne och skulle gärna göra det i fortsättningen.

Inte heller detta har varit föremål för diskussion. Om Ahl trivs eller inte är hör inte till saken.

Det är möjligt att det känts angeläget att försvara kvinnan men det så kallade försvaret är inte till minsta hjälp.
Citera
2018-03-05, 17:54
Medlem
MrLunkiss avatar
Citat:

Är han lågbegåvad?

Hur kan han missa att det är motiveringen som är problemet och inte huruvida personen är skyldig eller inte.
Citera
2018-03-05, 17:54
Medlem
Idiotpartisten, eh miljöpartisten menar jag, fattar ju inte ens att problemet i sig inte är frikännandet utan motiveringarna till frikännandet och hur texten och tänkandet formuleras. IQ badboll.
Citera
2018-03-05, 17:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nämndemännen utesluts ur Centerpartiet

Nämndemännen Hasan Fransson och Ebtisam Aldebe utesluts ur Centerpartiet, uppger man via partiets pressjour.

De två låg bakom den uppmärksammade domen i Solna tingsrätt, där en man friades från hustrumisshandel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-centerpartiet

Så fort det gick så här efter 12 år.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-05 kl. 18:02.
Citera
2018-03-05, 17:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventrix
Som jag förstår det så svarar miljöpartisten på något som inte varit under diskussion.

Inte heller detta har varit föremål för diskussion. Om Ahl trivs eller inte är hör inte till saken.

Det är möjligt att det känts angeläget att försvara kvinnan men det så kallade försvaret är inte till minsta hjälp.

Extremt men inte oväntat då MP och C är de två tydligaste islamist-partierna.
Citera
2018-03-05, 18:04
Medlem
Det kanske blev fel i just den här domen vi diskuterar om.
Men det är väldigt vanligt att kvinnor gör falska anmälningar om misshandel, hot och våldtäkter.
Citera
2018-03-05, 18:06
Medlem
TumTums avatar
stor humor när MP "Muslimska Partiet" stöttar
CenterIslamistern för att försvara hennes heder
Sen tror jag inte att Annie uppskattar att bli sedd som MP bästis
Citera
2018-03-05, 18:06
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Lyssnade på Studio 1 i P1 där domen och nämndemannsystemet diskuterades. Där mörkades helt att det var shariavurmare som var inblandade. Snarare talades om rasistiska och nazistiska nämndemän.

Fint mörkat!

Japp! Lyssnade också. Har sett rubriker om detta både på löpsedlar och som tråd-rubrik här på Flash. Men det var inget som intresserade mig så mycket att jag kollade upp.

Inte förrän denne jävla Aftonbladet-politruck, Anders Lindberg, talade till mig på radion via studio ett, som jag insåg att det måste ligga en gravad trogen(?) hund i denna soppa.

Som vanligt går man in på Flash för att få koll. Och mycket riktigt. Det som var väldigt undertryckt i "Studio Ett" visar sig vara ännu ett haveri för det parti jag en gång röstat på (vi pratar Fälldin - en annan tid, ett helt annat parti...)

Men, medan jag skriver detta hör jag att SR faktiskt går ut med att det handlar om centerpartister, men inte så tydligt om vari grundproblemet ligger. Nåja...
Citera
2018-03-05, 18:07
Medlem
Stones avatar
Studio Ett ser ett generellt problem med nämndemansystemet och pekar på detta som den felande länken. Även en”hen” har avsagt sig sina politiska uppdrag. Denna människa är offentlig. Suck. Sverige - det blir som man röstar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in