2018-03-05, 07:39
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag antar att man sa något rasistisk och det ända rätt var väl då att stå upp för sitt lika värde. Han borde hyllas, inga invandrare ska behöva ta skit och bli behandlade som de blir idag.

Filmen är snarare ett bevis på att alla inte har lika värde.
Citera
2018-03-05, 07:51
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten

Haha, Word

Vilken pinsam jävla apa.
Citera
2018-03-05, 08:05
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Hur tänker du där?
Citera
2018-03-05, 08:06
Medlem
Milldues avatar
Folk kan inte föra sig i sociala sammanhang längre.

Jag är av den gamla skolan och reser mig upp och lämnar min plats åt äldre, småbarnsföräldrar och rörelsehindrade. Numera tycks det vara tvärt om. Och väldigt ofta är det utlänningar som anser sig själva vara högre och mer värda än andra. Ett sådant agerande skulle i de flesta fall resultera i att någon golvade personen och slängde ut honom från T-banan/bussen.

De som kommer hit saknar helt normalt folkvett.. I hemlandet hade han nog blivit sparkad av sin kamel om han betett sig på samma sätt.
Citera
2018-03-05, 08:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag kan inte se filmen borttagen?
Citera
2018-03-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan inte se filmen borttagen?
Nån postade en backup.
https://minfil.org/z7b6K7d7b6/nybyggare_r_ddar_pension_r.mp4

Spara alltid ner saker från social media, för det försvinner jättefort varenda gång.
Senast redigerad av linenc 2018-03-05 kl. 08:29.
Citera
2018-03-05, 08:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Så att bete sig rasistiskt är så vi gör i det här landet?

Sen när då? Det finns ingen som kan bete sig så på tunnelbanan utan någon konsekvens.

Nu vet vi inte om det är så. Men det hade helt klart varit intressant att se hur allt gick till innan filmklippet.

Jag tycker givetvis att man inte skriker och härjar mot äldre kvinnor. Finns alltid någon annan väg ut i dom situationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Jag antar att man sa något rasistisk och det ända rätt var väl då att stå upp för sitt lika värde. Han borde hyllas, inga invandrare ska behöva ta skit och bli behandlade som de blir idag.
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Usel film, man ser inte vad som hänt innan, så helt meningslöst. Killen ser inte precis thrasig ut. Har han varit trevlig och frågat om han får sitta och får ett idiot eller rasistsvar så är det väl OK med lite plastglasbankande.

Well skulle inte förvånat mig iaf. Däremot hade jag nog kläckt ur mig "mogen kommentar" eller något liknande halvprydligt till tanten.

Förresten, ett möjligt scenario är att han har badat i after shave och tanten kommenterat att han luktar för starkt (allergisk/överkänslighet) och han har gått bananas.
Isåfall är killen en okontrollerad idiot.

Ni antivita rasister är så bias så man undrar om ni verkligen är ens medvetna om det? Den enda möjligheten före klippet börjar är att tanten har sagt något rasistiskt, istället för att det likaväl kan vara han som har härjat runt dessförinnan för att han hatar vita? För att det endast är vita som är rasister? För att det är vanligare att gamla tanter härjar i Stockholms kollektivtrafik än att icke-vita unga män gör det? Hur vet ni att han inte själv är en våldsbenägen nazist, som Jackie Arklöv, och hörde tanten säga något positivt om mångkulturen?
Senast redigerad av Europe 2018-03-05 kl. 08:31.
Citera
2018-03-05, 08:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ni antivita rasister är så bias så man undrar om ni verkligen är ens medvetna om det? Den enda möjligheten före klippet börjar är att tanten har sagt något rasistiskt, istället för att det likaväl kan vara han som har härjat runt dessförinnan för att han hatar vita? För att det endast är vita som är rasister? För att det är vanligare att gamla tanter härjar i Stockholms kollektivtrafik än att icke-vita unga män gör det?
Nja, säger någon något rasistiskt brukar dom inte bli så där arga. Då åker snarare offerkoftan fram med anmälan och skadestånd. Här var det nog något som sårade hans manlighet, taskig after shawe eller ful jacka.
Citera
2018-03-05, 08:34
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadfasiken
Ser ut att vara en mulatt. Större chans att hans namn är Kevin och är utskiten av en svennehora.

Jo, fast talar han inte med brytning? Jag kan just nu inte höja ljudet hur mycket som helst. I och för sig är det väl i dagens Sverige helt möjligt att födas och leva hela livet i Sverige, men ändå bryta ("Rinkebysvenska")...
Citera
2018-03-05, 08:36
Medlem
Det är då en djävla tur att man inte bor kvar i skithålet. Det hade blivit blodörn på den lilla blatten annars.

Död och hat.
Citera
2018-03-05, 08:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Är det ingen som är intresserad av hela historien? Från youtubeklippet ser man bara när han flippar?
Ingen blir så arg utan någon anledning. Ville hon inte ge honom sittplats bredvid?

Det hjälper inte att vara intresserad. Om kvinnan i klippet ställer upp på en intervju, så kan vi möjligvis få höra hennes sida av saken. Möjligtvis kan vi få veta mer om det hela skulle bli anmält och leda till åtal.

Människor blir arga för alla möjliga rimliga och orimliga anledningar. Det kan vara rösterna i huvudet, det kan vara intrycket att kvinnan såg på en fel, att hon "kaxa", hatet man hyser mot vita människor, ilskan för att man har tappat bort knarkpåsen man köpte, att den minderåriga flickan man våldtog nu har berättat det för sina föräldrar och en våldtäktsanmälan har precis gjorts o.s.v. Även om det hela skulle bli ett rättsfall, så behöver det högst kasta lite ljus över händelseförloppet, men däremot innebär det inte nödvändigtvis att det framkommer någon specifik anledning till den uppvisade ilskan. Ofta kräver det att gärningsmannen själv väljer att ange det (och de skäl som anges behöver inte heller vara de rätta, utan kan vara de man hoppas ska uppfattas som mest förmildrande).

Edit: Och det kan givetvis vara så att han valde att vara ovanligt hövlig och fråga om det var ledigt, för att sedan få ett ohövligt svar, vilket fick honom att flippa då han redan hade haft en riktigt dålig dag. Det känns faktiskt inte som det mest sannolika, men vem kan påstå att det är omöjligt? Det sjuka är dock alla antivita rasister i tråden som utgår ifrån att det måste vara så p.g.a. sina rasistiska bias.
Senast redigerad av Europe 2018-03-05 kl. 08:53. Anledning: Edit
Citera
2018-03-05, 08:55
Medlem
GooglaYuriBezmenovs avatar
Filmen är borttagen från Facebook.

Har uppladdaren blivit hotad?

Eller har #jagärhär påtryckningar gått igenom Facebook, där vår storebror nu filtrerat ut filmen, med risk för att intoleranta åsikter till den tvingade globalismen växer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in