2018-03-04, 13:57
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-stockholm/

Citat:
03 mars 20.10, Rån, försök, Stockholm

Försök till bilrån på Sjöviksvägen i Liljeholmen.

Två gärningsmän har fysiskt försökt få målsäganden att lämna bilen. När de inte lyckades med detta lämnade de springande i riktning mot Liljeholmstorget.

Inget vapen har varit synligt och målsäganden är inte skadad. Förundersökning är inledd om försök till rån.

Ingen är initialt gripen.

Heder åt brottsoffrets civilkurage.

Vet någon mer om händelsen? Vilken typ av bil?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-03-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-stockholm/

Heder åt brottsoffrets civilkurage.

Visst kan man tycka att det var tufft av bilägaren att vägrade ge efter. Tyvärr är dock våldsamt motstånd inget som man bör rekommendera då de kriminella ofta tar till vapen vid behov.

(Detta uttalande innebär inte att jag kommer lämna över min bil utan motstånd om någon dumdristig skulle få för sig att försöka stjäla den.)
Citera
2018-03-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Förmodligen någon sportig bil, Audi RS6 eller kanske någon bmw. Förmodligen till för att göra rån och dra fort från platsen.

Liljeholmen är en knutpunkt med tunnelbana, spårvagn, bussar och nära till pendeltåg. Så mycket folk och slödder där, på dagarna är det mycket drogaffärer, kvällarna avråder jag dig att vistas där. I Gallerian är det mycket som händer också mellan kriminella påtända babbar.

Ungefär såhär ser varenda knutpunkt ut i Stockholm numera, tyvärr. För att inte tala om innerstan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in