Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 13:22
  #1
Medlem
Hej, jag har fått ett problem med min skidoo xrs 600 sdi 2007.

Var ute och körde en dag så fungerade skotern felfritt. Sedan tog jag in den i garaget för att montera en LED ramp och där började problemen komma. Direkt jag startar skotern så blinkar batterilampan och skotern tjuter. Tog då bort ledrampen igen men problemet kvarstår. Batteriet ligger på 12.2V. Skotern har även börjat gå väldigt dåligt och ojämt, den avgasmäller osv..

Någon som varit med om detta fel och kan komma med några tips på vad man kan byta / mäta och felsöka?

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Transporterdude 2018-03-04 kl. 13:27.
Citera
2018-03-04, 15:06
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Hur fäste du ledrampen, borrade du hål?
Citera
2018-03-04, 15:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur fäste du ledrampen, borrade du hål?

Nej fäste den i styret med slangklammer och jordade i chassiet och satt plus till helljusets orginalkontakt
Citera
2018-03-04, 17:04
  #4
Medlem
Kennethkvartings avatar
Du har kanske bränt någon lindning i statorn.

Varför tror jag det? Jag har en skrotax 800 etec ståendes i garaget just nu med trasig stator, ska strax gå ut och försöka få lös svänghjulet.

På etec är trasig stator ett standardfel, dock har jag inte hört samma om SDI, men eftersom felet uppstod när du kopplade in en extra strömförbrukare ligger det nära till hands att tro det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback