• 1
  • 2
2018-03-02, 19:18
Medlem
enkeltulipans avatar
Om man till exempel tvättar på kvällen men glömmer hämta tvätten och får hämta den dagen efter. Kommer tvätten vara sunkig då? Var går den magiska gränsen?
Citera
2018-03-02, 19:41
Medlem
TetraQuarks avatar
Min empiriska erfarenhet är max en dag men då måste det vara svalt i rummet och det kan lukta lite unket. Men det försvinner i torktumlarem En natt är helt ok.
Citera
2018-03-02, 19:58
Vet ej. Några timmar är ju helt ok. Beror säkerligen mycket på materialet.

"Glömde" tvätten i nästan två dagar en gång. Icke fräscht. Men tvättade om dem, och då var de fräscha.

Någon gång har en sagt till mig att det luktar unket. Så numera ligger tvätten kvar som längst strax över en timma.
Citera
2018-03-02, 20:42
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vet ej. Några timmar är ju helt ok. Beror säkerligen mycket på materialet.

"Glömde" tvätten i nästan två dagar en gång. Icke fräscht. Men tvättade om dem, och då var de fräscha.

Någon gång har en sagt till mig att det luktar unket. Så numera ligger tvätten kvar som längst strax över en timma.
Är luckan stängd så brukar det vara okej med några timmar, öppen kortare tid. Men som du skrev kan man bara tvätta om det så blir det fräscht.
Citera
2018-03-02, 20:46
Bannlyst
Öppnar man luckan bara så är det ok tills den torkar i princip.
Citera
2018-03-02, 20:47
Medlem
Energiknippes avatar
Jag tvättar om efter ett par timmar.
Citera
2018-03-02, 20:47
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är luckan stängd så brukar det vara okej med några timmar, öppen kortare tid. Men som du skrev kan man bara tvätta om det så blir det fräscht.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Öppnar man luckan bara så är det ok tills den torkar i princip.

Olika budskap som vanligt :P
Citera
2018-03-02, 20:48
Medlem
Jag tycker det verkar räcka med 5 minuter för att all tvätt ska ha blivit skrövlig, något jag aldrig riktigt kunnat förlika mig med.
Men "sunkig" kanske tar lite längre tid än så.
Citera
2018-03-02, 20:48
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag tycker det verkar räcka med 5 minuter för att all tvätt ska ha blivit skrövlig, något jag aldrig riktigt kunnat förlika mig med.

Skrövlig??
Citera
2018-03-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Skrövlig??

Skrynklig:-)
Citera
2018-03-02, 21:04
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Är ni galna? Är luckan stängd kan tvätten ligga upp till ett dygn utan att det luktar illa?!?!
Citera
2018-03-02, 21:08
Medlem
hejonlineAPs avatar
Tycker själv det blir lite sunkigt efter ca 5 timmar. Brukar oftast köra en till snabb 30 tvätt så blir det fräscht igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in