Citat:
Ursprungligen postat av
politiker.ljuger
Ooooohh!!!
Glm inte att rkna inslag som gynnar hger respektive vnster, miljpartiets syn p klimatfrgan kontra SDs syn p klimatfrgan, inslag ifrn lnder var befolkning sker asyl i sverige kontra vriga lnder.
Tror att du kommer att mrka tydlig agenda i deras val av inslag.
Granska ordval i inslag angende sd kontra ordval i inslag angende V,Mp och S
Jag har letat men det finns inget bra stt att f inslaget transkriberat i textform. D hade man kunnat rkna antal ord osv. S tyvrr r jag begrnsad till att lyssna p reportagen flera gnger och fra anteckningar om ordval.
Sen har tidigare rapporter frn t.ex. TNS Sifo som granskat valet 2014 anvnts sig av s kallade vrdeord, allts ord som stter ett visst prgel p sjlva storyn, och det r samma metod jag anvnder hr. S om ett politiskt parti, sg SD, kommer ut med ett frslag, d ska inte reportern i inslaget sga "ett kritiserat frslag" om det sedan inte fljer av inslaget att ngon formellt kritiserat frslaget.
Din pong med vnster/hger perspektiv r bra och jag tror att det fngas upp av vilka partier som intervjuas nr sakfrgor nmns, vilket framgr av grafen jag har om andelen inslag dr ett visst parti kommit till tals. Tror det blir mest opartiskt av mig, annars mste jag sitta och besluta vad som r hger och vad som r vnster.