Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
USA, Kina, Japan, Tyskland är dom största ekonomierna gissar jag.
Men inget av länderna Italien, Kanada, Frankrike, UK kan jag tänka utgör topp 10 länder av dom största.
Samtliga dessa torde väl vara mindre ekonomier än Ryssland?
Samtliga är större ekonomier än Ryssland och på topp 10.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
Åh det trodde jag inte. Synnerhet Italien funderar jag vad som tar dom så högt?
All mat skulle jag tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scitus
Väldigt intressant vändning att "hjälten" i dramat om tullarna är den som tillhör en av de värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Trump har gjort mer affärer än vad du har gjort så han vet vad han gör.
Affärer så finns det bara vinnare och förlorare. Typ som att köpa aktier. Ena vinner och andra förlorar.
Med alla konkurser så är det omöjligt att hävda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Frågan är väl mer varför Trump lipar för? Att förhandla är Trump så bra på så jag förstår inte varför han är missnöjd. Tycker han att han har misslyckats kapitalt nu?
Hur ser Kanadas tariffer ut mot Kanada? Och vice versa?
Jag tror inte Trump har förhandlat speciellt mycket i sitt liv, utan det är hans personal som skött detta.
Och den kompetensen har han uppenbart inte tagit med sig till Vita huset.
Och vet inte hur många ggr jag sa före valet att Trump inte komemr klara av att förhandla när båda vill saker.
Utan att det är enkelt och förhandla när båda vill samma sak(dvs att Trump etablerar), här är det andra saker i spel och han förstår inte dessa saker själv.
Och det som är humorn nu är ju att det sägs att USA är boven i dramat med tariffer och att det är de som har högst.
Sen finner jag infallsvinkeln rätt intressant och att man där arbetar för globalistisk ekonomi dvs utan tullar, samtidigt man säger man hatar globalism.
Hur får man ens ihop den utan låta galen?
Men det är väl som frihet, den vill man bara ha när det passar en och ens egna godtycklighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Affären så klart. Jag kunde odla eget om jag vore smart.
Vill USA inte ha högre tariffer, så kanske dom ska se över sina egna höga först innan de applicerar mer.