2018-06-11, 11:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump har gjort mer affärer än vad du har gjort så han vet vad han gör.

Affärer så finns det bara vinnare och förlorare. Typ som att köpa aktier. Ena vinner och andra förlorar.

Då utgår jag från att du aldrig köper kläder, mat eller något annat...hur har du ens förmågan att skriva här på flashback?

Du måste vara super lurad och utnyttjad då du enbart hsr gått med förlust sedan du föddes
Citera
2018-06-11, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Om du går till mataffären och handlar, vem är det du menar har förlorat, du eller affären?

Affären så klart. Jag kunde odla eget om jag vore smart.
Citera
2018-06-11, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då utgår jag från att du aldrig köper kläder, mat eller något annat...hur har du ens förmågan att skriva här på flashback?

Du måste vara super lurad och utnyttjad då du enbart hsr gått med förlust sedan du föddes

Jag handlar och jag vet att det finns alltid någon mellanhand jag får betala till.

Jag kunde odla själv om jag vore smart.
Citera
2018-06-11, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
USA, Kina, Japan, Tyskland är dom största ekonomierna gissar jag.

Men inget av länderna Italien, Kanada, Frankrike, UK kan jag tänka utgör topp 10 länder av dom största.
Samtliga dessa torde väl vara mindre ekonomier än Ryssland?
Samtliga är större ekonomier än Ryssland och på topp 10.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Åh det trodde jag inte. Synnerhet Italien funderar jag vad som tar dom så högt?
All mat skulle jag tro.
Citat:
Ursprungligen postat av Scitus
Kanada är ett av de länder i världen som har lägst tullar.

https://data.worldbank.org/indicator/TM.TAX.MRCH.WM.AR.ZS?end=2016&locations=AU-DE-RU-CA-US-CN-SE&start=2016&view=bar

När de kommer till andra handelshinder än tullar så är USA ett av de värsta
http://www.businessinsider.com/the-us-is-the-most-protectionist-nation-2015-9?r=US&IR=T&IR=T
Väldigt intressant vändning att "hjälten" i dramat om tullarna är den som tillhör en av de värre.
Citat:
Trump har gjort mer affärer än vad du har gjort så han vet vad han gör.

Affärer så finns det bara vinnare och förlorare. Typ som att köpa aktier. Ena vinner och andra förlorar.
Med alla konkurser så är det omöjligt att hävda.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Frågan är väl mer varför Trump lipar för? Att förhandla är Trump så bra på så jag förstår inte varför han är missnöjd. Tycker han att han har misslyckats kapitalt nu?

Hur ser Kanadas tariffer ut mot Kanada? Och vice versa?
Jag tror inte Trump har förhandlat speciellt mycket i sitt liv, utan det är hans personal som skött detta.
Och den kompetensen har han uppenbart inte tagit med sig till Vita huset.
Och vet inte hur många ggr jag sa före valet att Trump inte komemr klara av att förhandla när båda vill saker.
Utan att det är enkelt och förhandla när båda vill samma sak(dvs att Trump etablerar), här är det andra saker i spel och han förstår inte dessa saker själv.
Och det som är humorn nu är ju att det sägs att USA är boven i dramat med tariffer och att det är de som har högst.

Sen finner jag infallsvinkeln rätt intressant och att man där arbetar för globalistisk ekonomi dvs utan tullar, samtidigt man säger man hatar globalism.
Hur får man ens ihop den utan låta galen?
Men det är väl som frihet, den vill man bara ha när det passar en och ens egna godtycklighet.
Citat:
Affären så klart. Jag kunde odla eget om jag vore smart.
Vill USA inte ha högre tariffer, så kanske dom ska se över sina egna höga först innan de applicerar mer.
Citera
2018-06-11, 13:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det finns bra skäl till varför Kanada har tullar på mjölkprodukter, och det är att Kanada ska vara självförsörjande när det gäller mat i händelse av kris och krig, samt att det är idiotiskt för miljön att skicka färskvaror över halva jordklotet när alla länder kan producera själva. Dessa argument är alltså globalt hållbara. Det borde till och med en idiot som Trump fatta. Allt handlar inte om pengar!
Haha, din tomte. Trump använde *exakt* samma argument när han införde tullavgifter mot Kanada/Mexiko/EU -national security. Haha, Trumphatarna är så jävla ointelligenta

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Haha, då avskaffar Trump NATO
EU får välja mellan Trump och Putin
Told ya, bitcheeez!

NATO är den stora elefanten

Trump is gonna be like: Just give me a reason, just a little bit's enough.
FUCK NATO!
Citera
2018-06-11, 13:46
Medlem
Citat:
Haha, din tomte. Trump använde *exakt* samma argument när han införde tullavgifter mot Kanada/Mexiko/EU -national security. Haha, Trumphatarna är så jävla ointelligenta
Jag var mycket väl medveten om det innan jag skrev detta, för jag tänkte igenom detta redan för flera veckor sedan, ända sedan Trump tillkännagav tullarna, därför är det så korkat att Trump tog upp fairy products NU. Men tullar på stål mot allierade behövs inte, för allierade utgör inget säkerhetshot, och som jag skrev för flera veckor sen kommer USA i händelse av krig att få allt stål de behöver för att göra tanks, not banks, av just sina allierade. Det är så allierade gör. Men Trump är för dum för att fatta det.

Trump kan inte lägga ner NATO.
Citera
2018-06-11, 13:47
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Jag var mycket väl medveten om det innan jag skrev detta, för jag tänkte igenom detta redan för flera veckor sedan, ända sedan Trump tillkännagav tullarna, därför är det så korkat att Trump tog upp fairy products NU. Men tullar på stål mot allierade behövs inte, för allierade utgör inget säkerhetshot, och som jag skrev för flera veckor sen kommer USA i händelse av krig att få allt stål de behöver för att göra tanks, not banks, av just sina allierade. Det är så allierade gör. Men Trump är för dum för att fatta det.
Hur är det med EU:s handelshinder mot USA, hur tänker EU där? Ska man avskaffa dessa tro.

Obama misslyckades ju med det, så Trump lär väl inte lyckas heller, Obama var omtyckt av EU ledarna till skillnad. Egentligen hade han samma åsikter som Trump.
Citera
2018-06-11, 13:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det finns bra skäl till varför Kanada har tullar på mjölkprodukter, och det är att Kanada ska vara självförsörjande när det gäller mat i händelse av kris och krig,
Citat:
Men tullar på stål mot allierade behövs inte, för allierade utgör inget säkerhetshot, och som jag skrev för flera veckor sen kommer USA i händelse av krig att få allt stål de behöver för att göra tanks, not banks, av just sina allierade.
Bestäm dig.
Ett bra skäl eller inte?

Citat:
Trump kan inte lägga ner NATO.
Trump kan allt
Citera
2018-06-11, 13:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Bestäm dig.
Ett bra skäl eller inte?

Trump kan allt
Folk är så förblindade av sitt Trump förakt att de inte ser det.
Visst, politik är att se efter sina egna intressen, men EU kan inte vara så arroganta som de är, ändå fortsätter de.
Trump kan inte hota bort det, EU är en skitorganisation helt enkelt, som att ha ett obstinat barn mot sig.
EU är såna hycklare så det finns inga gränser, dryga. Tyvärr, bra tanke i teorin var det.
Citera
2018-06-11, 18:00
Medlem
Citat:
Bestäm dig.
Ett bra skäl eller inte?

Trump kan allt
Vad yrar du om? Behöver du stål när du är i kris? Då förstår jag varför du hamnat där. Du och The Geezer prioriterar fel.

Varken Trump eller du är stålmannen.
Citera
2018-06-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Hur är det med EU:s handelshinder mot USA, hur tänker EU där? Ska man avskaffa dessa tro.

Obama misslyckades ju med det, så Trump lär väl inte lyckas heller, Obama var omtyckt av EU ledarna till skillnad. Egentligen hade han samma åsikter som Trump.
Det beror på orsaken. Om det är för att slippa murican klorkyckling är jag för ett sånt handelshinder.
Citera
2018-06-11, 19:32
Medlem
TheStifmeisters avatar
"...Germany pays 1% (slowly) of GDP towards NATO, while we pay 4% of a MUCH larger GDP. Does anybody believe that makes sense? We protect Europe (which is good) at great financial loss, and then get unfairly clobbered on Trade. Change is coming!" /Trump på twitter

Han har helt rätt, varför ska han inte ta hand om USA först? Globalisterna vill självklart sina egna länder illa ofta av någon sjuk anledning men här har vi ÄNTLIGEN en president som bryr sig om USA i första hand. Kommer Sverige få en sådan statsminister tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in