• 1
  • 2
2018-03-02, 07:28
Medlem
sadustenellers avatar
Hej, jag har märkt att jag har fått blod från min vänstra näsborre när jag nyser mig om morgonen för jag alltid är lite förkyld just då.

Det har alltid varit i snoret också, lite grann bara, men sen tänkte jag att jag snyter mig IGEN för att se om det kommer mer snor men då kom det bara blod.. Då blev jag rätt orolig. Det kan tilläggas att jag snyter mig rätt häftigt, men bara under morgonen då som sagt när jag bara ska få bort snoret som samlats över natten.

Bör tilläggas att jag aldrig har haft näsblod, också att jag var ute igår när det var lite kallare än vanligt.

Tack.
Citera
2018-03-02, 07:45
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Det är inte särskilt allvarligt med lite blod i näsan.
Nu på vintern när det är kallt ute och elementen går för fullt inomhus så blir luften väldigt torr och slemhinnorna blir torrare och mycket känsligare än normalt - näsan kan kännas täppt och ögonen "grusiga".

Om du tycker det är obehagligt så smörj näsan med lite Nozoil (finns på apoteket) eller barnolja/vaselin beroende på hur stora besvär du har. Undvik nässpray för den gör slemhinnorna ännu känsligare.
Citera
2018-03-02, 07:53
Bannlyst
Låter som hjärnan är på väg ut, nej nej nej MAN blir inte orolig när man får lite näsblod.
Citera
2018-03-02, 08:12
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Det är inte särskilt allvarligt med lite blod i näsan.
Nu på vintern när det är kallt ute och elementen går för fullt inomhus så blir luften väldigt torr och slemhinnorna blir torrare och mycket känsligare än normalt - näsan kan kännas täppt och ögonen "grusiga".

Om du tycker det är obehagligt så smörj näsan med lite Nozoil (finns på apoteket) eller barnolja/vaselin beroende på hur stora besvär du har. Undvik nässpray för den gör slemhinnorna ännu känsligare.
Nä det är bara det med tanken att jag aldrig haft näsblod eller blivit påverkad av vintern, många får ju torr hud t.ex men jag har aldrig fått det förrens denna vintern. Blir lätt nojig, avvaktar och kollar om det blir mer blod eller konstigheter, Tack!
Citera
2018-03-02, 08:16
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Låter som hjärnan är på väg ut, nej nej nej MAN blir inte orolig när man får lite näsblod.
Haha ja, jag har bokat biljett till Kina och bokat operation av en av världens bästa läkare o allt...
Nä men jag har aldrig haft näsblod innan eller blivit påverkad av vintern så det var därför jag var lite nojig, hört att det kan vara att man snytigt sig men jag snöt mig 2 gånger totalt liksom, inte flera gånger, men som första kommentaren lyder så är det med största sannolikhet kylan.
Citera
2018-03-02, 09:21
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Nä det är bara det med tanken att jag aldrig haft näsblod eller blivit påverkad av vintern, många får ju torr hud t.ex men jag har aldrig fått det förrens denna vintern. Blir lätt nojig, avvaktar och kollar om det blir mer blod eller konstigheter, Tack!

Törs man säga "åldersförändringar"..... 😝

Just det där att du är täppt på morgonen kan ju tyda på att du är lite allergisk/känslig, eller borrar du ned näsan i kudden på natten?

Jag har blött mycket näsblod i mina dagar och har "svetsat" igen blodkärlen i näsan ett par gånger men näsan verkar högaktningsfullt skita i det just i år, då det varit ett jäkla blödande. Det har antagligen att göra med att det har varit ovanligt kallt under lång tid.

😀
Citera
2018-03-02, 10:18
Medlem
AX64s avatar
Man ska ge fan i att vara där i näsan och gräva. Desto mer man är där desto enklare att få näsblod i längden. Bäst är att skölja bort småfåglar och annat jävelskap som fastnat i snoken med saltlösning regelbundet.
Citera
2018-03-02, 11:41
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Det kan vara att du har haft en infektion i bihålorna. Varav den vänstra bihålan blivit tilltäppt och det ansamlats lite blod där. Sedan har blockeringen släppt vid det tillfälle du nös. Först kom lilla proppen och sedan lite ansamlat blod.
Om det inte fortsätter att komma blod i flera dagar efter varandra så bör det inte vara något läkare behöver titta på.
Citera
2018-03-02, 13:23
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Törs man säga "åldersförändringar"..... 😝

Just det där att du är täppt på morgonen kan ju tyda på att du är lite allergisk/känslig, eller borrar du ned näsan i kudden på natten?

Jag har blött mycket näsblod i mina dagar och har "svetsat" igen blodkärlen i näsan ett par gånger men näsan verkar högaktningsfullt skita i det just i år, då det varit ett jäkla blödande. Det har antagligen att göra med att det har varit ovanligt kallt under lång tid.

😀
Jo det är nog att man börjar bli äldre med lite snällare ord :P..
Nej jag ligger bara åt sidan faktiskt så näsan tar ju ingen skada på nätterna liksom

Ja det har verkligen varit kallt på sistone det håller jag med dig om, The beast from the east har jag namngett den!
Citera
2018-03-02, 13:24
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Man ska ge fan i att vara där i näsan och gräva. Desto mer man är där desto enklare att få näsblod i längden. Bäst är att skölja bort småfåglar och annat jävelskap som fastnat i snoken med saltlösning regelbundet.
Jo jag har inte varit o pillat eller så heller, som sagt aldrig haft näsblod heller.
Mår näsan bra av denna saltlösningsmetod tros?
Citera
2018-03-02, 13:27
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Hej, jag har märkt att jag har fått blod från min vänstra näsborre när jag nyser mig om morgonen för jag alltid är lite förkyld just då.

Det har alltid varit i snoret också, lite grann bara, men sen tänkte jag att jag snyter mig IGEN för att se om det kommer mer snor men då kom det bara blod.. Då blev jag rätt orolig. Det kan tilläggas att jag snyter mig rätt häftigt, men bara under morgonen då som sagt när jag bara ska få bort snoret som samlats över natten.

Bör tilläggas att jag aldrig har haft näsblod, också att jag var ute igår när det var lite kallare än vanligt.

Tack.

Kokain? Om du är högerhänt känns det ju naturligt att snorta i vänster näsborre, men testa att variera med höger.
Citera
2018-03-02, 13:27
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Jo jag har inte varit o pillat eller så heller, som sagt aldrig haft näsblod heller.
Mår näsan bra av denna saltlösningsmetod tros?

Saltlösning är bra om den är svag som den ska vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in