2018-01-02, 23:09
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Tyvärr kan man ha symptom länge - beroende på hur länge du ätit och hur snabbt du trappat ned. Det är inte så mysigt att köra CT på ssri som du märker. Det kan ta månader att bli helt återställd om du har otur. Hur länge åt du?

Hur mår du nu?

Aa jag märkte detta haha. Ätit antidepp sen februari 2016' citolapram sen februari 2017.

Inne på 4an veckan försvann utsättningssymptomen! Nu mår jag underbart, fortfarande grova sömnproblem men det beror ej på bristen av ssri!
Citera
2018-01-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Aa jag märkte detta haha. Ätit antidepp sen februari 2016' citolapram sen februari 2017.

Inne på 4an veckan försvann utsättningssymptomen! Nu mår jag underbart, fortfarande grova sömnproblem men det beror ej på bristen av ssri!

Skönt att höra! Då gick det ju öve relativt snabbt ändå, så bra!
Citera
2018-01-29, 21:00
Medlem
Hjäälp! Blev sjukt orolig efter att ha läst lite i denna tråd... Jag har gått på min Citalopram i 12 år (!!!!!!), har under en lång tid fasat ut dessa genom att trappa ner.... Är nu helt utan, varit det i 5 dagar, o jäääävlar vilket helvete jag har nu... Känns som min hjärna kommer att kortslutas viken sekund som helst!!! Blixtrar, pulserar och shockar hela hjärnan, extremt trött, yr o allmänt förvirrad....

Hur länge brukar detta hålla i sig? Vissa här pratar om månader!!?!!!!! Vettefan om jag kommer palla det med tanke på att jag har 2 små barn, varav ett av dom är en 2månaders bebis...
Är det kanske bättre att börja med dom igen och vänta tills barnen blivit större?
Citera
2018-01-29, 21:03
Medlem
Citat:

Hoppas jag också får såhär kort utsättningssymptomperiod... Men tveksamt då jag gått på mina Citalopram i 12 år 😥
Citera
2018-01-29, 21:28
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Hoppas jag också får såhär kort utsättningssymptomperiod... Men tveksamt då jag gått på mina Citalopram i 12 år 😥

Ta hjälp utav en läkare, det hade jag gjort i din sits
Citera
2018-01-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ta hjälp utav en läkare, det hade jag gjort i din sits

Vad ska hon hjälpa mig med? det är hon som "skött" hela utfasningen... men enligt henne så skulle det inte bli såhär extremt som jag och många andra verkar uppleva det?!
Citera
2018-01-30, 14:45
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Vad ska hon hjälpa mig med? det är hon som "skött" hela utfasningen... men enligt henne så skulle det inte bli såhär extremt som jag och många andra verkar uppleva det?!

Med både stöttning och annan medicinering, tex sömnmedicin tillfälligt insatt
Citera
2018-01-30, 20:10
Medlem
Citat:
Med både stöttning och annan medicinering, tex sömnmedicin tillfälligt insatt

...du menar så... nja stöttning vettefan om jag behöver... och mer medicin vet jag inte om jag vill ha.. speciellt inte sömnmedicin då jag inte har några sömnsvårigheter ^^... bara dessa jävla elektriska kortslutningar i huvudet och i ansiktet som får mig att bli lite smått galen.. får väl höra om det finns något mot dom.. men vill somsagt inte ha någon annan äckelmedicin som kommer vara ett helvete att bli av med senare... blir väl till att bita ihop nu i några veckor (månader??!)..

Men finns det någon annan här i tråden som gått på Citalopram i mer än 10 år och inte haft alltför lång utsättningssymptomperiod?
Citera
2018-01-30, 20:37
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
...du menar så... nja stöttning vettefan om jag behöver... och mer medicin vet jag inte om jag vill ha.. speciellt inte sömnmedicin då jag inte har några sömnsvårigheter ^^... bara dessa jävla elektriska kortslutningar i huvudet och i ansiktet som får mig att bli lite smått galen.. får väl höra om det finns något mot dom.. men vill somsagt inte ha någon annan äckelmedicin som kommer vara ett helvete att bli av med senare... blir väl till att bita ihop nu i några veckor (månader??!)..

Men finns det någon annan här i tråden som gått på Citalopram i mer än 10 år och inte haft alltför lång utsättningssymptomperiod?

Ne men du kommer inte att bli fysiskt beroende av en behovsmedicin, tex några stesolid när det är som värst kan vara bra att ha tror jag
Citera
2018-01-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ne men du kommer inte att bli fysiskt beroende av en behovsmedicin, tex några stesolid när det är som värst kan vara bra att ha tror jag

Kanske ska tillägga att jag ammar min 2 månaders bebis
Citera
2018-01-31, 13:22
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Kanske ska tillägga att jag ammar min 2 månaders bebis

Aha, mysigt med bebis men ta o hör med din läkare, hon kan troligtvis mera än mig! 😊
Citera
2018-02-27, 17:44
Medlem
happilappis avatar
Får också förjävliga utsättningssymptom. Har kanske ätit i 1 år, men ganska hög dos och vi har doserat ner under några månader. Då kände jag inga problem. Men från 5mg till inget, då började helvetet.

Efter en vecka är det i princip lika illa som i början. Dock har dom vidriga mardrömmarna som förstöde mig totalt försvunnit. Var som att leva i en mardrömsbubbla under dagarna, blä. Men nu har mardrömmarna försvunnit, dock är helvetes yrseln och illamåendet kvar. Riktigt obekvämt. Nu bestämde jag mig för att halvera några 5mg så testar jag 2.5mg varannan dag, hoppas det tar bort det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in