2007-03-17, 03:32
Medlem
Tuggumis avatar
Kan man trycka i sig en högdos och få en kul upplevelse?
Själv har jag gott på dom i drygt 4 månader, och jag har fan sluppit alla biverkningar. Utan att fyllan blir väldigt annorlunda, med inte negativt sätt. Dock känns det inte som jag blir bättre. Är lika dan som jag alltid varit. Skulle behöva något starkare preparat. Ge mig X på hel tid!

Peace
Citera
2007-03-17, 18:11
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggumi
Kan man trycka i sig en högdos och få en kul upplevelse?

Nej.
Citera
2007-04-25, 17:09
Medlem
puckots avatar
Är det farligt att kombinera Citalopram och Ipren? Tog en Ipren imorse nämligen, för att jag hade sådan huvudvärk. Men sen började fundera på om det kunde vara farligt på något sätt att äta Ipren samtidigt som man äter Citalopram?
Citera
2007-04-25, 18:06
Medlem
puckot: helt ofarligt. Dont worry.
Citera
2007-04-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Är det farligt att kombinera Citalopram och Ipren? Tog en Ipren imorse nämligen, för att jag hade sådan huvudvärk. Men sen började fundera på om det kunde vara farligt på något sätt att äta Ipren samtidigt som man äter Citalopram?
Man ska undvika Ipren, använd Alvedon istället.
Citera
2007-04-25, 18:48
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josie104
Man ska undvika Ipren, använd Alvedon istället.

Jaha, vad gäller nudå? Två olika bud, en säger ja, och en säger nej?
Citera
2007-04-25, 18:57
Medlem
Citat:
Jaha, vad gäller nudå? Två olika bud, en säger ja, och en säger nej?
Ipren innehåller ett ämne, kommer ej ihåg vad det heter,som man inte ska blanda med Citalopram.Har med blödningar att göra.Fick denna info av min släkting som är sjuksyrra.Alla inflammationshämmande läkemedel har denna ingrediens...Vanligt ämne, kommer bara inte ihåg namnet
Citera
2007-04-25, 19:54
Medlem
puckots avatar
SyQuest! Kommentar till ovanstående?
Citera
2007-04-25, 21:18
Medlem
Citat:
SyQuest! Kommentar till ovanstående?
Utdrag från Fass:

"Förkortning av engelskans "non steroidal anti-inflammatory drugs" vilket på svenska blir icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel. Dessa läkemedel motverkar inflammation genom att hämma bildningen av inflammatoriska ämnen i kroppen. Samtidigt kan de också sänka feber och minska smärta."

Dessa läkemedel skall man undvika vid intag av Citalopram.Kallas "NSAID". .Nöjd?
Läs Bipacksedel....
Citera
2007-04-25, 21:50
Medlem
puckots avatar
Citat:
Utdrag från Fass:

"Förkortning av engelskans "non steroidal anti-inflammatory drugs" vilket på svenska blir icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel. Dessa läkemedel motverkar inflammation genom att hämma bildningen av inflammatoriska ämnen i kroppen. Samtidigt kan de också sänka feber och minska smärta."

Dessa läkemedel skall man undvika vid intag av Citalopram.Kallas "NSAID". .Nöjd?
Läs Bipacksedel....

Ok, ja. fass.se får väl räknas som en pålitilig källa. Men isåfall ska jag försöka inhandla alvedon istället, om du nu rekommenderar det.
Citera
2007-04-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ok, ja. fass.se får väl räknas som en pålitilig källa. Men isåfall ska jag försöka inhandla alvedon istället, om du nu rekommenderar det.
Det är inte jag som rekommenderar det, utan Fass Sedan får du naturligtvis göra som du vill
Citera
2007-04-25, 22:26
Medlem
puckots avatar
Citat:
Det är inte jag som rekommenderar det, utan Fass Sedan får du naturligtvis göra som du vill

Ok. Men Alvedon har allstå inga ämnen som kan vara farliga då i samband med Citalopram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in