Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag tog min första Citalopram idag. Fy fan...
Efter morgonduschen kände jag mig så svag att jag var tvungen att gå till sängs igen. När jag så småningom lyckades stå upp och klä på mig, fick jag inte yrsel men snarare tunnelseende och varje steg kändes det som att jag skulle säcka ihop. Väl nere på gatan fick jag ge upp och återvända till sängen, där jag nu legat hela dagen. Jag har inte varit sömnig, bara så otroligt matt i hela kroppen, och varje försök att resa sig upp och gå en bit har slutat i ett återvändande till sängen.
Jag har inte haft någon aptit hela dagen, inte varit direkt illamående, men magen har inte känts bra. Torrhet i munnen har jag också känt av. Nervryckningar i benen, lite svettningar och lite frossa. Endast ett toalettbesök, men det beror nog på att jag inte ätit eller druckit något på hela dagen. Förhoppningsvis har jag pinkat ut medicinen nu!
Det blir ingen andra tablett imorgon...
det du känner nu är insättningsymtom, som avtar med tiden, för vissa snabbare för andra kan det ta månader. Så ge inte upp. den bra effekt kan man känna av efter 1-2 månader och full effekt nås 6-9 månader så man får ha is i magen