2012-10-30, 21:56
  #337
Medlem
kerv...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Antidepressiva medel är bara en sorts sömnmedel som gör att man blir så trött att man inte orkar göra eller tänka något, vilket gör att man inte mår dåligt, eftersom man inte tänker på sina problem, men man kan inte heller ha ett liv när man är så trött, och man kan inte göra något kul för att man är bara trött hela tiden.
Det är inte riktigt så
Citera
2012-11-05, 17:28
  #338
Medlem
Sitter här med nyuthämtad Citalopram men det vete fan om jag vågar börja med det här efter att ha läst om alla hemskheter.
Jag testar nog med psykologsamtal först...
Citera
2013-01-02, 18:32
  #339
Medlem
Suecotes avatar
Jag tog min första Citalopram idag. Fy fan...

Efter morgonduschen kände jag mig så svag att jag var tvungen att gå till sängs igen. När jag så småningom lyckades stå upp och klä på mig, fick jag inte yrsel men snarare tunnelseende och varje steg kändes det som att jag skulle säcka ihop. Väl nere på gatan fick jag ge upp och återvända till sängen, där jag nu legat hela dagen. Jag har inte varit sömnig, bara så otroligt matt i hela kroppen, och varje försök att resa sig upp och gå en bit har slutat i ett återvändande till sängen.

Jag har inte haft någon aptit hela dagen, inte varit direkt illamående, men magen har inte känts bra. Torrhet i munnen har jag också känt av. Nervryckningar i benen, lite svettningar och lite frossa. Endast ett toalettbesök, men det beror nog på att jag inte ätit eller druckit något på hela dagen. Förhoppningsvis har jag pinkat ut medicinen nu!

Det blir ingen andra tablett imorgon...
__________________
Senast redigerad av Suecote 2013-01-02 kl. 18:34.
Citera
2013-01-02, 19:48
  #340
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag tog min första Citalopram idag. Fy fan...

Efter morgonduschen kände jag mig så svag att jag var tvungen att gå till sängs igen. När jag så småningom lyckades stå upp och klä på mig, fick jag inte yrsel men snarare tunnelseende och varje steg kändes det som att jag skulle säcka ihop. Väl nere på gatan fick jag ge upp och återvända till sängen, där jag nu legat hela dagen. Jag har inte varit sömnig, bara så otroligt matt i hela kroppen, och varje försök att resa sig upp och gå en bit har slutat i ett återvändande till sängen.

Jag har inte haft någon aptit hela dagen, inte varit direkt illamående, men magen har inte känts bra. Torrhet i munnen har jag också känt av. Nervryckningar i benen, lite svettningar och lite frossa. Endast ett toalettbesök, men det beror nog på att jag inte ätit eller druckit något på hela dagen. Förhoppningsvis har jag pinkat ut medicinen nu!

Det blir ingen andra tablett imorgon...

det du känner nu är insättningsymtom, som avtar med tiden, för vissa snabbare för andra kan det ta månader. Så ge inte upp. den bra effekt kan man känna av efter 1-2 månader och full effekt nås 6-9 månader så man får ha is i magen
Citera
2013-01-03, 02:37
  #341
Medlem
Suecotes avatar
Tack för det theralena, jag har dessvärre inte den tiden att vänja mig, måste upp och jobba varje dag om jag inte vill bli arbetslös. Det lutar nog åt att jag går tillbaka till farbror doktorn och ber om något annat.
Citera
2013-01-16, 00:32
  #342
Medlem
Facebooks avatar
Tog en halv idag och har redan märkt biverkningar som taskig mage, rastlöshet, mild eufori, känt mig konstig i kroppen, varit otroligt glömsk och är väldigt mycket mer hungrig än vanligt. Väldigt milt men ändå märkt av det framförallt glömskan, korttidsminnet känns obefintligt. Värre än under perioder av hög gräskonsumtion. Hur är det med CB och cit? Känner mig väldigt mycket mer bäng än normalt.
Citera
2013-01-16, 10:47
  #343
Medlem
Facebooks avatar
Kan dock rapportera att ståndet än så länge verkar må bra. Har inte testat att onanera än då 2013 är ett onanifritt år.
Illamåendet är dock inte jättetrevligt. Framförallt inte när man är så vrålhungrig som jag är nu.
Har inte känt hunger på ett bra tag men nu har jag kraftiga hungerkänslor hela tiden. Käkade frukost för 40 min sen men är redan vrålhungrig igen. Får fan se till att inte bli fet nu.

Jaja ska inte föra nån monolog här, tänkte bara att det kunde vara till nytta för nån annan. Uppdaterar när mitt mående förändras i någon riktining.
__________________
Senast redigerad av Facebook 2013-01-16 kl. 11:28.
Citera
2013-01-19, 02:34
  #344
Bannlyst
Knäppte 4st 10mg, fyfan vad skönt det är. Var kan man köpa mer? Hur får man det utskrivet?
Citera
2013-01-30, 19:51
  #345
Medlem
Är inne på min 5e dag nu, men funderar på att hoppa av. Är det dåligt att hoppa av tidigt i behandlingen?
Citera
2013-01-30, 21:34
  #346
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Är inne på min 5e dag nu, men funderar på att hoppa av. Är det dåligt att hoppa av tidigt i behandlingen?
Det är extremt få som mår bättre inom 5 fem dagar på en antidepressiv, om det är vad du undrar över. Jag skulle råda dig att äta det åtminstone några veckor.
Citera
2013-01-30, 23:34
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Det är extremt få som mår bättre inom 5 fem dagar på en antidepressiv, om det är vad du undrar över. Jag skulle råda dig att äta det åtminstone några veckor.
Har du testat det själv och när såg du de första positiva effekterna? det enda jag är rädd för är långtidsbiverkningar även om jag inte har så mycket fog för att jag kan få såna.
Citera
2013-02-01, 20:58
  #348
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Har du testat det själv och när såg du de första positiva effekterna? det enda jag är rädd för är långtidsbiverkningar även om jag inte har så mycket fog för att jag kan få såna.
Har inte ätit just Citalopram, men 2 veckor fick jag vänta innan jag fick effekt på andra liknande mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in