Citat:
Ursprungligen postat av recluse
Är det någon som har riktigt dåliga erfarenheter av Citalopram?
Jag fick det utskrivet idag och påbörjade min kur idag. Vore skönt med lite förbehållning vad som väntar första veckan innan det ger effekt..
Jag fick citalpram utskrivet för några år sedan och använde det under ca ett och ett halvt år. Inga särskilda biverkningar de första veckorna, men jag mådde ändå så pass skitdåligt att jag kanske inte skulle ha märkt det.
Sedan "planade det ut", vilken var jäkligt skönt först, i jämförelse med det som varit innan. Man tog sig fram i livet, klarade av att umgås med folk etc. Men sen blev den där utplaningen riktigt jobbigt; man var aldrig riktigt glad eller riktigt ledsen, bara likgiltig. Helt känslomässigt avtrubbad liksom.
Ibland gick det några dagar utan att jag tog nån tablett (på grund av att jag inte hade några pengar och det var slut i burken, t.ex), och det var riktigt vidrigt, man var orolig hela tiden och jag upplevde att det gnisslade inuti huvudet när jag tittade åt sidorna utan att röra huvudet. Svårt att förklara med det var skumt och jobbigt som fan. Detta gjorde att jag inte riktigt ville sluta med medicinen, men till slut tog jag mig i kragen och lade av på riktigt, vilket ledde till ca 6 månaders sömnlöshet och "restless legs". Sedan några månader är jag helt bra, men det var en jävla resa.