2006-12-27, 18:15
Medlem
ja grym serie e de,men det skiljer sig inte så mycket ifrån svenska trålare det enda som är värre är nog vädret,jobbade en del på båt när jag var yngre.jag kommer ihåg att en del danska fiskare tog tjack för att orka dom långa passen.är det nån som vet va killarna i deadliest catch gör resten av året fiskar dom nåt annat eller
Citera
2006-12-27, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polkus
ja grym serie e de,men det skiljer sig inte så mycket ifrån svenska trålare det enda som är värre är nog vädret,jobbade en del på båt när jag var yngre.jag kommer ihåg att en del danska fiskare tog tjack för att orka dom långa passen.är det nån som vet va killarna i deadliest catch gör resten av året fiskar dom nåt annat eller

Dom ser ju alla ut som tjacktorskar så min gissning är att de flesta knarkar rätt mycket resten av året.
Citera
2006-12-27, 21:25
Medlem
Trappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piglet
Bästa avsnittet hittills är helt klart när Sig tar upp en annans båts tina och svetsar igen den..... Helt underbart.

Hämnden sedan är ju inte att underskatta heller....
Va , haha. Det avsnittet måste jag ha missat kommer du ihåg vilket det var?
Citera
2006-12-27, 22:36
Medlem
Wuzzies avatar
haha.. Va lustigt. Sitter o glor igenom säsong 1 för fullt nu. Och Ja Northwestern tycker jag har klart bästa besättningen.

Fråga dock. Känns det inte lite överdramatiserat i vissa fall?
(Inte för att jag skulle vara så kaxig i samma miljö)
Citera
2006-12-28, 12:18
Medlem
GodBolts avatar
Håller med om att detta är en fantastisk serie.
Det bästa på Discovery sen River cottage
Citera
2006-12-29, 22:44
Medlem
Dra upp lite krabbbbbburar kan väl inte vara så jävla svårt. Att det gungar lite på Berings hav är ju bara roligt. Och om det är kallt så finns det ju varma kläder. Nä, det där jävla jänkarna är ena riktiga gnällkärringar.
Citera
2006-12-29, 23:07
Medlem
Helt klart en jävligt bra serie! Märkligt att folk utanför sjönäringen kan vara så intresserade av den dock.

Utifrån mina erfarenheter är serien väldigt naturtrogen, dock lite "vinklad". Dom följer bara dom farligaste båtarna dvs dom helt manuella, utan gyrostabiliserade kranar och hydrauliska däckmaskiner (deras ränsbord är ju en bisarrt farliga tingestar!!). Det finns säkrare fartyg för uppgiften, dock är dessa ryska eller japanska, men dessa båtar är politiskt inkorrekta (det är en annan diskution).

Jag tycker folk som utalar sig om hur lätt det ser ut, och hur gnälliga fiskegubbarna är borde pröva på.
Citera
2006-12-30, 06:26
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapper
Va , haha. Det avsnittet måste jag ha missat kommer du ihåg vilket det var?
säsong 2 avsnitt 5.
Citera
2006-12-30, 09:49
Medlem
Om jag skulle jobba på en av de där båtarna skulle jag retas med grabbarna och köra med bar överkropp ute på däck. Jag är en hårding och har mycket hår på bröstet så det skulle jag palla. I´m the fucking big Swede! Då skulle de nog bli jävligt imponerade. Skulle jag tro.
Citera
2006-12-30, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre
Om jag skulle jobba på en av de där båtarna skulle jag retas med grabbarna och köra med bar överkropp ute på däck. Jag är en hårding och har mycket hår på bröstet så det skulle jag palla. I´m the fucking big Swede! Då skulle de nog bli jävligt imponerade. Skulle jag tro.

33cm FB kuk också?
Citera
2006-12-30, 12:12
Medlem
Trappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
säsong 2 avsnitt 5.
Vad bra, då ska jag kolla in det avsnitet.
Citera
2006-12-30, 12:17
Medlem
Tråknicks avatar
Det enda program jag verkligen ser fram emot på TV, men säsong ett var ju bäst. Nu är det väldigt mycket samma, samma och nästan lite COPSkänsla på det. Fokus är mer på vädret och vilka olyckor som sker men det är fortfarande bland det bästa som går.

Även om tjusningen mycket ligger i att byta till Discovery mix och hoppas att det sänds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in