ja grym serie e de,men det skiljer sig inte så mycket ifrån svenska trålare det enda som är värre är nog vädret,jobbade en del på båt när jag var yngre.jag kommer ihåg att en del danska fiskare tog tjack för att orka dom långa passen.är det nån som vet va killarna i deadliest catch gör resten av året fiskar dom nåt annat eller
ja grym serie e de,men det skiljer sig inte så mycket ifrån svenska trålare det enda som är värre är nog vädret,jobbade en del på båt när jag var yngre.jag kommer ihåg att en del danska fiskare tog tjack för att orka dom långa passen.är det nån som vet va killarna i deadliest catch gör resten av året fiskar dom nåt annat eller
Dom ser ju alla ut som tjacktorskar så min gissning är att de flesta knarkar rätt mycket resten av året.
Dra upp lite krabbbbbburar kan väl inte vara så jävla svårt. Att det gungar lite på Berings hav är ju bara roligt. Och om det är kallt så finns det ju varma kläder. Nä, det där jävla jänkarna är ena riktiga gnällkärringar.
Helt klart en jävligt bra serie! Märkligt att folk utanför sjönäringen kan vara så intresserade av den dock.
Utifrån mina erfarenheter är serien väldigt naturtrogen, dock lite "vinklad". Dom följer bara dom farligaste båtarna dvs dom helt manuella, utan gyrostabiliserade kranar och hydrauliska däckmaskiner (deras ränsbord är ju en bisarrt farliga tingestar!!). Det finns säkrare fartyg för uppgiften, dock är dessa ryska eller japanska, men dessa båtar är politiskt inkorrekta (det är en annan diskution).
Jag tycker folk som utalar sig om hur lätt det ser ut, och hur gnälliga fiskegubbarna är borde pröva på.
Om jag skulle jobba på en av de där båtarna skulle jag retas med grabbarna och köra med bar överkropp ute på däck. Jag är en hårding och har mycket hår på bröstet så det skulle jag palla. I´m the fucking big Swede! Då skulle de nog bli jävligt imponerade. Skulle jag tro.
Om jag skulle jobba på en av de där båtarna skulle jag retas med grabbarna och köra med bar överkropp ute på däck. Jag är en hårding och har mycket hår på bröstet så det skulle jag palla. I´m the fucking big Swede! Då skulle de nog bli jävligt imponerade. Skulle jag tro.
Det enda program jag verkligen ser fram emot på TV, men säsong ett var ju bäst. Nu är det väldigt mycket samma, samma och nästan lite COPSkänsla på det. Fokus är mer på vädret och vilka olyckor som sker men det är fortfarande bland det bästa som går.
Även om tjusningen mycket ligger i att byta till Discovery mix och hoppas att det sänds.